Modelbouw binnenvaartschepen.
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
- Locatie: Capelle/IJssel
Van WIKIPEDIA
Kopfbarge [Bearbeiten]Kopfbargen werden beim Transport von Schiffrümpfen , die mit einem Schubboot über den Main für den Endausbau zu einer Werft, meistens in den Niederlanden, gebracht werden, eingesetzt.
Die Kopfbargen werden mit vier Koppelwinden vor dem Schiffsrumpf befestigt, und ermöglichen bei engen Fahrwassern durch die eingebaute Bugstrahlanlage, eine sichere Fahrt. Sie sind mit einem eigenen Ballastsystem ausgerüstet, so dass ihr Tiefgang angepasst werden kann.
L = 8,08 m, B = 9,50 m, Tiefgang von 0,87 - 3,23 m, 350 PS
Kopfbargen wurden früher beim Transport von LASH-Leichtern auf Binnenwasserstraßen eingesetzt, damit wurde der Verband strömungsgünstiger.
Zou ook een model van gebouwd moeten worden; voor de LASH-vaart zijn ze niet meer nodig ..................
Groet Evert
Kopfbarge [Bearbeiten]Kopfbargen werden beim Transport von Schiffrümpfen , die mit einem Schubboot über den Main für den Endausbau zu einer Werft, meistens in den Niederlanden, gebracht werden, eingesetzt.
Die Kopfbargen werden mit vier Koppelwinden vor dem Schiffsrumpf befestigt, und ermöglichen bei engen Fahrwassern durch die eingebaute Bugstrahlanlage, eine sichere Fahrt. Sie sind mit einem eigenen Ballastsystem ausgerüstet, so dass ihr Tiefgang angepasst werden kann.
L = 8,08 m, B = 9,50 m, Tiefgang von 0,87 - 3,23 m, 350 PS
Kopfbargen wurden früher beim Transport von LASH-Leichtern auf Binnenwasserstraßen eingesetzt, damit wurde der Verband strömungsgünstiger.
Zou ook een model van gebouwd moeten worden; voor de LASH-vaart zijn ze niet meer nodig ..................
Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
-
- Berichten: 28565
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
- Locatie: Capelle/IJssel
Kan me niet voorstellen dat dat mooie foto's zijnBinnenvaart schreef:Heb van de week nog wat foto's gehad van lashbakjes,zal ze wel is plaatsen,kom om in de foto's
groeten Rene
Aan die kisten valt weinig eer te behalen.
OP welk topic komen ze dan?
(Het gaat hier over modelbouw tenslotte,
anders krijgen we het met de beheerders aan de stok. )
Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
-
- Berichten: 28565
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
- Locatie: Capelle/IJssel
-
- Berichten: 28565
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 28565
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Hoi EvertEvert CadIJ schreef:Mogge René,
Ook hier tot 06:30 de wacht.
Zo'n ROBA-boot een makkelijk model; alles is vierkant.
Hoewel er genoeg details zijn die het moeilijk kunnen maken.
Een duwboot is natuurlijk een dankbaar model voor de manoeuvreereigenschappen
Voor die Veerhaven VIII geldt dat ook, zou daar ook een boegschroef in zitten?
Groet Evert
Hier twee foto's dat de Veerhaven aan het werk is met de kopschroef.
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Weet niet of ik de enige ben, maar op mij komt dat modelbouw spul altijd heel onwerkelijk over, geen roestplekje, geen deuk of deukje te zien etc.
Allemaal te clean dus.
Overigens heb ik wel eens op het forum een oude coaster roestbak als model gezien, kon zelfs razend snel (ged.) zinken, kijk da's de realiteit nabootsen..
Overigens blijkt uit de berichtjes tussen Evert en René dat RWS veel te veel personeel in dienst heeft, als die 's-nachts niets anders te doen hebben...
Allemaal te clean dus.
Overigens heb ik wel eens op het forum een oude coaster roestbak als model gezien, kon zelfs razend snel (ged.) zinken, kijk da's de realiteit nabootsen..
Overigens blijkt uit de berichtjes tussen Evert en René dat RWS veel te veel personeel in dienst heeft, als die 's-nachts niets anders te doen hebben...
gr., jannuh
Dit model van MV Maas is gebouwd door Dhr. K. Hegemans
Motorvrachtschip Maas.
Eigenaar: NV VOLA te rotterdam
Bouwwerf: Ruijtenberg te Waspik
Bouwjaar: 1947
Lxbxd: 67.00x8.20x2.31
Voortstuwing: 450 pk 6 cil. Werkspoor
Het model en nog meer is te zien aan boord van het verenigingsschip R. Siegfried van vereniging "de Binnenvaart" Maasstraat te Dordrecht.
Het is elke donderdag van 10.00 tot 15.00 uur geopend voor bezoek.
Ruud Mulder
Motorvrachtschip Maas.
Eigenaar: NV VOLA te rotterdam
Bouwwerf: Ruijtenberg te Waspik
Bouwjaar: 1947
Lxbxd: 67.00x8.20x2.31
Voortstuwing: 450 pk 6 cil. Werkspoor
Het model en nog meer is te zien aan boord van het verenigingsschip R. Siegfried van vereniging "de Binnenvaart" Maasstraat te Dordrecht.
Het is elke donderdag van 10.00 tot 15.00 uur geopend voor bezoek.
Ruud Mulder
https://www.debinnenvaart.nl
Varen is fijner dan je denkt
Varen is fijner dan je denkt
-
- Berichten: 28565
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Er is niet te veel personeel,maar te weinig schepen,zo kun je het ook zien,want als ik ( alleen ) er niet zou zitten konden de schepen helemaal niet verderjannuh schreef:Weet niet of ik de enige ben, maar op mij komt dat modelbouw spul altijd heel onwerkelijk over, geen roestplekje, geen deuk of deukje te zien etc.
Allemaal te clean dus.
Overigens heb ik wel eens op het forum een oude coaster roestbak als model gezien, kon zelfs razend snel (ged.) zinken, kijk da's de realiteit nabootsen..
Overigens blijkt uit de berichtjes tussen Evert en René dat RWS veel te veel personeel in dienst heeft, als die 's-nachts niets anders te doen hebben...
Dus krijgen we tussen nu en een aantal jaren twee bediencentales voor heel Limburg
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.