Modelbouw binnenvaartschepen.
Re: Modelbouw binnenvaartschepen.
weer een beetje verder. de houden strau is in de ruim
- Bijlagen
-
- IMG_2077.JPG (77.97 KiB) 1901 keer bekeken
-
- IMG_2078.JPG (61.52 KiB) 1901 keer bekeken
-
- IMG_2083.JPG (76.89 KiB) 1901 keer bekeken
-
- IMG_E2022.JPG (71.85 KiB) 1901 keer bekeken
groeten uit Duitsland van de Neckar
Helmut
Helmut
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Modelbouw binnenvaartschepen.
Hier past maar één woord:
FABELHAFT
FABELHAFT
Re: Modelbouw binnenvaartschepen.
Hammergeil!
Einfach Geniaaaaal!
vrij naar Franz Althuber.
Einfach Geniaaaaal!
vrij naar Franz Althuber.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Modelbouw binnenvaartschepen.
Spitzenklasse Helmut!
Welchere Krieger wird das?
Die Krieger schiffe sind viel am Main.
Von die Kähte Krieger hab ich ein film am youtube das die Käthe oben schleuse Faulbach feierabend machen geht, ein schönes sound kommt aus die auspuf wan die maschine angelassen wird
Sch. Grüsse. Arie
Welchere Krieger wird das?
Die Krieger schiffe sind viel am Main.
Von die Kähte Krieger hab ich ein film am youtube das die Käthe oben schleuse Faulbach feierabend machen geht, ein schönes sound kommt aus die auspuf wan die maschine angelassen wird
Sch. Grüsse. Arie
Hou de vaart er in.
Re: Modelbouw binnenvaartschepen.
Hallo Arie,
das wird die Käthe Krieger. Aber noch mit 86m und den Farben aus den 1980er Jahren. Hat mir besser gefallen als jetzt.
das wird die Käthe Krieger. Aber noch mit 86m und den Farben aus den 1980er Jahren. Hat mir besser gefallen als jetzt.
groeten uit Duitsland van de Neckar
Helmut
Helmut
Re: Modelbouw binnenvaartschepen.
Hallo Helmut.
Ein schönes schif die Käthe Krieger, jetzt 1800 tonnen gross und noch immer die 800 PS Deutz.
So die Deutz muss richtig "arbeiten", aber was das angeht kann mann sich auf ein Deutz mit richtige PS verlassen.
Wann ich in Faulbach am Main bin gehe ich viel Main entlang mit meine fahrrad, sehr schön und dan siet und hört mann die Krieger schiffe und viele andere.
Schöne Grusse, Arie
Hou de vaart er in.
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36
Re: Modelbouw binnenvaartschepen.
Ik heb een discussie met iemand die een Luxe motor aan het bouwen is ( modelbouw ) er mag geen glansverf op want dat was vroeger niet volgens de beschrijving .. ik zeg zoek op Epifanus zijde glans , wij hebben ons vroeger met puimstenen en schuurpapier een slag door de ronte geschuurd je vingers tot bloede toe , het ronde combuis met donkerbruin Epifanus no 12 .dat moest blinken , ronde hoeken van de roef of denneboom , bijna kaal ijzer schuren . en puimen met puimsteen , ik heb foto laten zien man is te overtuigen , dat zijn glans foto s zegt hij vdr Gr Chris Cornet
Re: Modelbouw binnenvaartschepen.
Ik spreek het niet tegen maar vind het een rare stelling, wat ik wel uit overlevering van mijn vader weet is dat de ouderwetse vooroorlogse olieverf op lijnolie basis een vrij lange droogtijd had,Merwede1969 schreef: ↑16 jun 2020 10:57 Ik heb een discussie met iemand die een Luxe motor aan het bouwen is ( modelbouw ) er mag geen glansverf op want dat was vroeger niet volgens de beschrijving .. ik zeg zoek op Epifanus zijde glans , wij hebben ons vroeger met puimstenen en schuurpapier een slag door de ronte geschuurd je vingers tot bloede toe , het ronde combuis met donkerbruin Epifanus no 12 .dat moest blinken , ronde hoeken van de roef of denneboom , bijna kaal ijzer schuren . en puimen met puimsteen , ik heb foto laten zien man is te overtuigen , dat zijn glans foto s zegt hij vdr Gr Chris Cornet
Je moest bij mooi weer op tijd s'morgens zodra alles droog en warm genoeg was gaan aflakken, want als de verf einde middag nog niet helemaal droog was sloeg de dauw er in als je pech had, dan was de glans weg en kon je opnieuw gaan beginnen.
Vader was van 1916 en had op zijn 17e zijn eerste motor scheepje.
Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Re: Modelbouw binnenvaartschepen.
Reeds in 1878 werd er Glanslak gemaakt.
Ik meen dat dat gebeurde op basis van standolie.
Een duurzame glans gaf dat niet, maar het was beter dan de gewone lijnolieverf.
Ik meen dat dat gebeurde op basis van standolie.
Een duurzame glans gaf dat niet, maar het was beter dan de gewone lijnolieverf.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36
Re: Modelbouw binnenvaartschepen.
1902 startte Willem Heeren met zijn Albert in Aalsmeer de Verffabriek en Epifanus werd al snel als een zeer goede verf en groeide snel uit in de scheepvaart . Arie bedankt voor je reactie vr gr Chris