Foto's met een "verhaal"

Alles over binnenscheepvaart
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Foto's met een "verhaal"

Bericht door veen1195 »

:D
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Foto's met een "verhaal"

Bericht door pieter53 »

Afbeelding

Achter deze foto zit een verhaal.
Aangezien dat al op BVT staat volsta ik met een verwijzing :mrgreen:
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Jinny B
Berichten: 543
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Foto's met een "verhaal"

Bericht door Jinny B »

Mooi verhaal Pieter..
Een opmerking, de waarschuwing dat de site onderhoud heeft blijft irritant in de hoek staan, als ik het gelezen heb weet ik het wel.
Kan het weggeklikt worden?
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Foto's met een "verhaal"

Bericht door pieter53 »

Dag Jinny,

Nee, helaas kan dat niet weggeklikt worden.
Ik weet zo snel niet hoe ik dat moet realiseren
en op het ogenblik ontbreekt de tijd dat helemaal uit te gaan dokteren.
Het spijt me.
Ik dacht dat er op een normaal beeldscherm genoeg ruimte over blijft
om de rest rustig te bekijken.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Jinny B
Berichten: 543
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Foto's met een "verhaal"

Bericht door Jinny B »

Ik kon er wel omheen lezen hoor Pieter, het irriteerde me alleen..
Ik wist het ...

Geen punt verder, na de onderhoudsbeurt zal het wel weg zijn.
Succes.
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Foto's met een "verhaal"

Bericht door pieter53 »

De politie is je beste vriend zeggen ze weleens,
maar af en toe hebben ze toch een klein zetje in de rug nodig.
hoop op zegen gestrand juli 1995 pkfoto.jpg
hoop op zegen gestrand juli 1995 pkfoto.jpg (130.59 KiB) 1460 keer bekeken
Een zeilerij met een gehuurd skûtsje eindigde aan lagerwal op de steenstorting van het Sneekermeer.
Na verloop van tijd kwam de politie eens poolshoogte nemen, maar die waren in eerste instantie niet bereid
om zonder toestemming van de verhuurder, die niet te bereiken bleek, het scheepje van de stenen te trekken.
Pas toen ze er op gewezen werden dat de verhuurder het vast niet op prijs zou stellen als het scheepje zonk,
bleek men bereid actie te ondernemen. Eerst wilde men het scheepje een eindje uit lagerwal nog voor anker leggen
en dan moest men maar een sleepboot bellen, maar toen het anker niet bleek te houden is het vaartuig
toch maar naar Kolmeersland gesleept....
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
itasca
Berichten: 330
Lid geworden op: 30 jun 2009 07:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Foto's met een "verhaal"

Bericht door itasca »

moerdijk bruggen.jpg
moerdijk bruggen.jpg (61.94 KiB) 451 keer bekeken
Ik vaar in de afvaart, boven de Moerdijk bruggen. Wil de zij overspanning varen. Maar de originele track ( lijntje ) gaat via de midden overspanning.
Dus ik geef de track piloot opdracht om NAAST de track te gaan varen. In dit geval 110 over SB . Zodat de piloot gewoon het ander brugopening zelf doorvaart.

naast de track op het scherm MET TEKST .jpg
naast de track op het scherm MET TEKST .jpg (51.1 KiB) 451 keer bekeken
Dit type piloot heeft zelf ook een klein scherm. Bovenin zie je de afstand naar de Moerdijk bruggen 0,6 km is dat nog en in het rondje de aankomst tijd: 14:58. Hierboven staat de tijden van de Volkerak sluizen en Antwerpen.
hollandsdiep 2 .jpg
hollandsdiep 2 .jpg (41.76 KiB) 451 keer bekeken



De foto hierboven kom ik schepen tegen, 1 dichtbij en een ander nog ver weg. Door de positie verkregen door AIS data, rekend de PC uit. Of de tegenvaart misschien op mijn geplande vaarlijntje uitkomt. Zelfs in een bocht rekent de PC uit, hoever zit de tegenvaart naast jouw track.
Ik bedoel hiermee, je bent zelf in de afvaart , als voorbeeld en vaart precies in de midden. Stel de opvaart vaart ook heel breed, want het is laag water. Dan komt dat driehoekje boven in beeld, zowat op jouw stippellijn in beeld. Dus je kan vrij vroeg zien. HIJ of IK wat opzij, anders is het :)
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
JC
Berichten: 2988
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Foto's met een "verhaal"

Bericht door JC »

Nu vraag ik me af wat de ruim honderd kijkers hiervan vinden..
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Foto's met een "verhaal"

Bericht door Arie »

JC schreef: 14 dec 2023 21:02 Nu vraag ik me af wat de ruim honderd kijkers hiervan vinden..
De techniek dendert door.
De walradar systemen werken al vele jaren met "predictie" mogelijkheden toen ik in 92/93 op school zat voor de NNVO opleiding was dat al.
Als je zelf schepen met een "kruisende koers " zag op je scherm, kan je zelf die schepen een vector geven en dan rekent de computer wel uit over hoeveel afstand en tijd bij ongewijzigde koers, snelheid en stroming ze elkander een "kusje" geven.
De radar waarnemer dient als de schepen zelf niet op tijd koers en of snelheid wijzigen, advies te geven om een aanvaring te voorkomen.
nu vele jaren later is de techniek veel geavanceerder als toen.
En zoals Itasca beschrijft is het , wat de predictie aangeeft moet je op in spelen en je conclusie trekken
want anders heb je dikke kans dat het "even Apeldoorn bellen " word

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Foto's met een "verhaal"

Bericht door Arie »

Aangaande het wegslepen door een RP boot van een aan lager wal geraakt Skutsje het volgende.

Heel begrijpelijk dat men denkt van laat die RP boot ons even wegslepen, doch daar zitten toch juridische haken en ogen aan.
Ten eerste , is de RP boot er voor uitgerust en gekeurd om te slepen en verzekerd?
Als dat niet zo is en er gebeurd iets dan zijn juridisch voor de RP de rapen gaar.
Ten tweede speelt ook vaak dat een overheids instantie niet een reguliere sleepdienst in het eten mag zitten.
Dit speelde ook wel in 010 met Havendienst vaartuigen.
Blijft wel de hamvraag als het een noodgeval betreft met mogelijk zinken van een vaartuig en levensgevaar voor opvarenden en als je dan niet ingrijpt, dan ben je ook niet echt goed bezig.
Maar waar trekt men de grens????????

Geen idee of hier jurisprudentie over is.

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Plaats reactie