Wachtschepen van scouting.

Alles over binnenscheepvaart
Roy
Berichten: 4740
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Wachtschepen van scouting.

Bericht door Roy »

Dit hele verhaal liegt er niet om hoor !.
Wel vreemd dat ik, pak weg 2 weken geleden, de genoemde Duivendijker op het stekkie van de "Poseidon" heb zien liggen !?.
Lag dat schip er misschien opzij ?. 'k Ga morgen maar eens kijken en kom er dan graag weer op terug.
In ieder geval bedankt voor de update van de "Poseidon".

m.v.g., Roy
Zeepaardje
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:15
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wachtschepen van scouting.

Bericht door Zeepaardje »

Roy,

De "Poseidon" ligt tegenwoordig aan: Het Nieuwe Werk 54, 1781AL Den Helder.
Kun je lopend naar toe, toch?
Misschien was je eerst op de oude plek wezen kijken?

Gr. Zeepaardje.
Jinny B
Berichten: 543
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Wachtschepen van scouting.

Bericht door Jinny B »

Roy, als je dan toch kijkt, de Gazelle moet daar ook ergens liggen..
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
Roy
Berichten: 4740
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Wachtschepen van scouting.

Bericht door Roy »

Ik had het inderdaad over de locatie binnen de sluis aan Kooipunt.
We gaan het morgen allemaal even beloeren !.
Bedankt voor de reacties.

m.v.g., Roy
kevinkooijman
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2015 11:40

Re: Wachtschepen van scouting.

Bericht door kevinkooijman »

Hallo Roy,

Ik zie dat er verwarring is ontstaan over de "Poseidon". Vorig jaar heeft de eigenaar van de haven bij de Kooysluis besloten om na 32 jaar de samenwerking met onze vereniging (Scouting Jutters Willemsoord) op te zeggen. Hierdoor zijn wij verhuisd naar Het Nieuwe Werk (hierboven al vermeld). Wat de bedoeling is met het schip wat er voor ons in de plaats gekomen is daar kan ik niets over zeggen. Wel kan ik melden dat onze huidige "Poseidon" in goede handen is en wij met enthousiaste vrijwilligers het schip onderhouden. De "Poseidon" is een Lepeltakker en daar is al behoorlijk veel over geschreven op diverse forums. Wij zijn nog altijd op zoek naar oude foto's van het schip.

Gr Kevin Kooijman (Schipper Poseidon)
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Wachtschepen van scouting.

Bericht door Tim76 »

Fijn Kevin, info uit eerste hand is altijd het beste ;)

Scoutinggroeten van Tim :D
kevinkooijman
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2015 11:40

Re: Wachtschepen van scouting.

Bericht door kevinkooijman »

Tim,

Zo is dat, gelijk spijkers met koppen slaan.
Maar kan de verwarring wel voorstellen. Als je 32 jaar op die plek gelegen hebt en dan ineens weg bent.
Roy
Berichten: 4740
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Wachtschepen van scouting.

Bericht door Roy »

Inmiddels ben ik vanmiddag langs Het Nieuwe Werk gereden. Weliswaar vanaf de Binnenhaven, maar heb toch de "Poseidon" kunnen zien liggen.
Het lijkt mij wel een deftig stekkie om te liggen !. Eerder had ik al geconstateerd dat er hekken voor Het Nieuwe Werk geplaatst waren, maar wist nog niet waar dit in enen toe diende.
Nu nog even naar de Kooipunt, want daar had ik vanmiddag geen tijd meer voor. De eindbestemming lag ruim een half uur rijden verder…….. Ik hoop dat het weer goed blijft en nog wat platen van al deze veranderingen kan gaan schieten.
Ik ben trouwens wel onder de indruk wat er allemaal aan de "Poseidon" verbeterd / vertimmerd is.
Allen bedankt voor de bijdragen rond het wel en wee van de "Poseidon".

m.v.g., Roy
kevinkooijman
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2015 11:40

Re: Wachtschepen van scouting.

Bericht door kevinkooijman »

Roy,

Inmiddels is het teveel om op te noemen wat er allemaal gebeurd is aan boord. Wij zijn erg blij met de nieuwe ligplaats, we liggen nu ook dichter bij de stad. Op FB hebben wij een pagina waar we onze activiteiten plaatsen, mocht u geïnteresseerd zijn. Uiteraard bedankt voor het compliment, we doen ons uiterste best om het schip in goede conditie te houden. Ze is inmiddels al hoog bejaard met een leeftijd van 89 jaar.

Gr Kevin
Jinny B
Berichten: 543
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Wachtschepen van scouting.

Bericht door Jinny B »

Nogmaals, ligt de Gazelle ook bij jullie in de buurt?
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
Plaats reactie