Letters in cirkels

Alles over binnenscheepvaart
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Bericht door Jan Kroes »

Afbeelding

Kaag, 21.02226 bouwjaar 1922
43,30 x 6,06 x 2,05, 318 ton
Letter M
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pieter53 »

Bedankt; het is toegevoegd!


De maatregel teboekgestelde schepen 1992 is te vinden in de gedrukte uitgave van het BurgelijkWetboek boek 1 t/m 8 uitgeverij Kluwer. Zie Hier.
Deze uitgave is waarschijnlijk in elke grote bibliotheek te vinden!
Wie, o wie gaat eens kijken?
Het gaat er mij dan vooral om bij welke artikel uit het burgelijk wetboek die maatregel hoort.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pieter53 »

Afbeelding
Een V en een T op tankers. (Inzender F. Logghe)

Verder gebeurt er weinig.
Het wachten is nog steeds op iemand die boeken of cursussen heeft, waarin de oude wetten en reglementen vermeld zijn.
Hopelijk zullen nog meer mensen het letter-virus krijgen.

Ondertussen nog steeds geen omcirkelde N gezien :lol:
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pieter53 »

Han, ik geloof dat Leo Schuitemaker een flesje Beerenburg verdient heeft.
Hij suurde deze A

Afbeelding
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Gert Schouwstra
Berichten: 4589
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door Gert Schouwstra »

pieter53 schreef:De maatregel teboekgestelde schepen 1992 is te vinden in de gedrukte uitgave van het BurgelijkWetboek boek 1 t/m 8 uitgeverij Kluwer. Zie Hier.
Deze uitgave is waarschijnlijk in elke grote bibliotheek te vinden!
Wie, o wie gaat eens kijken?
Het gaat er mij dan vooral om bij welke artikel uit het burgelijk wetboek die maatregel hoort.
Wij hebben alle wetten op kantoor staan. Maar dit levert niet veel op. Ik heb het even nagekeken en alleen in artikel 25 vam de maatregel teboekgestelde schepen staat iets relevants:

Artikel 25
1. Onverminderd de artikelen 22 en 24 brengt de eigenaar van een te boek staand binnenschip de naam en het brandmerk van het schip duidelijk zichtbaar in olieverf aan op een vast deel van het schip aan beide zijden of op het achterschip en wel in latijnse letters en arabische cijfers van ten minste vijftien centimeter hoogte in lichte kleur op een donkere ondergrond of in donkere kleur op een lichte ondergrond.
2. De in het eerste lid bedoelde vermelding van het brandmerk wordt aangebracht achter de naam van het schip. Indien het schip ook buitenslands wordt gebruikt, moet de genoemde vermelding worden gevolgd door de letter N, aan te brengen op dezelfde wijze als is bepaald in het eerste lid.
3. De eigenaar moet voorts, op dezelfde wijze als is bepaald in het eerste lid, vóór de naam van het schip een cirkel aanbrengen met daarin de hoofdletter die hem daartoe door of vanwege Onze Minister van Verkeer en Waterstaat wordt medegedeeld.
4. Voor binnenschepen met een verplaatsing van minder dan twintig kubieke meter en voor pleziervaartuigen mogen letters en cijfers van geringere hoogte dan is bepaald in het eerste lid worden gebruikt.

Verder niets, ik zal op kantoor eens kijken of we er ook een toelichting bij hebben.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pieter53 »

Ik zou graag willen weten bij welk wetsartikel deze maatregel hoort.
De minister heeft namelijk de bevoegdheid een letter toe te kennen, die bevoegdheid komt niet uit de lucht vallen, maar staat ergens in een wet als "de minster kan nadere regels stellen..........." of iets dergelijks.
Ook moeten de letters ergens in een register staan, anders heeft men er weinig aan, er moet dus ook ergens vermeld zijn welk register dat is.
Verder vervangt een wet vaak een oudere wet en moet er ergens in de nieuwe wet staan wat in welke wet door de nieuwe wet vervangen wordt.
Dat zou ons een eind in de tijd terug kunnen brengen.

Alvast enorm bedankt voor het speurwerk.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
han visser
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2008 23:02
Locatie: zwolle

letters

Bericht door han visser »

De "A" op de Wachtum is zeker een flesje waard. Wellicht is dat dan ook ens de gelegenheid om als lid een bezoek te brengen aan de "Siegfried".
Persoonlijk zou ik de "W" ook graag weer in beeld zien te hebben. Ergens heb ik deze op een geladen kempenaar - of iets in die maat - gezien in de afgelopen weken in al die site's die ik ten dienste van dit onderwerp al heb doorgespit. Met alle opgedoken informatie zit de verhaallijn al wel in mijn hoofd, maar er ontbreken nog een paar cruciale gegevens. Ondanks de structurele tegenwerking en aangeboden dwaalsporen van de bevoegde autoriteiten tot op heden gaan we er wel uit komen.
Nog even doorzoeken naar de F, de P, de U, de O, en de W. De X is gepasseerd, maar niet geregistreerd.

Met dank aan allen die in de afgelopen weken meegezocht hebben! Ik heb inmiddels gemerkt dat er ook leuke bijeffecten en wetenswaardigheden ontstaan. Toch leuk; zo'n electronisch medium in relatie tot de tijd van ambacht, handkracht en peteroleum.

Han[/b]
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pieter53 »

De X is gepasseerd, maar niet geregistreerd.
De X staat in mijn lijst.
Ik moet 't nog even uitzoeken, maar ik denk dat het van een Alvracht-tanker komt.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Klopt, stond op een Alvrachttanker en op de Cooperatieve II, als ik het goed heb,

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Louis M
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 aug 2006 21:09
Locatie: Geertruidenberg

letters in circels

Bericht door Louis M »

In 1974 werd in schip ingebouwd .We hadden een C waarvan al eerder een foto geplaatst was. MARTIN.
Nou komt dit uit de schoenendoos.
Dit is geen C maar wat het wel is krijg ik niet zichtbaar.
Het punt is dat wij een andere letter kregen na de inbouw.

Afbeelding

Afbeelding
We zijn nu met heel de familie op zoek naar een duidelijke foto.
Als je rustig vaart lukt alles.
Plaats reactie