de schippers die vanuit Amsterdam richting Rotterdam gingen topten de watertanks helemaal af op de bunkerstations of de waterboot van Willem ten have soms als zij uit het Rotterdamse kwamen wouden ze eerst de tanks spoelen als het kon .
In de winter van 62/63 hoefde we geen zout op de aardappels te doen, zo zout was het drinkwater toen. De waterbootjes hadden toen een P. Smit boot van het type Noord/Hunze als ijsbreker voor zich uit varen. Maar ze kwamen in alle havens water brengen. Wij lagen toen op steiger 3 en later in de Maashaven aan het Dok. Vandaar dat ik het nog zo weet en volgens mij stonden er Industrie motoren in.
gr. Bas
Vooroorlogs plaatje van de Spoorhaven met o.a. een motorschip (model klipper ?) en behoorlijke salonroef en spangordijnen in de stuurhut. Heeft vermoedelijk ook gezijld met die zwaarden.
gr. Bas
Die motoren in die Rdamse waterboten waren Ok, de keerkoppelingen waren ook prima, want de hele dag intensief in gebruik. En vaak zonder de regelateur wat terug te zetten!. In welk jaar is men in Rdam op deze manier drinkwater naar de schepen gaan brengen?. Ik heb wel eens wat gehoord over ziekte gevallen ,door gebruik van buitenboord water. Gr