Oud Rotterdam.

Alles over binnenscheepvaart
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Oud Rotterdam.

Bericht door Kapitein Spok »

Maashaven met havendienst 1
Bijlagen
Maashaven met Havendienst 1.jpg
Maashaven met Havendienst 1.jpg (306.49 KiB) 979 keer bekeken
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Oud Rotterdam.

Bericht door k-k »

Theo, Bij je bovenste foto op de vorige pagina denk ik eerder aan Pier 1 in de Waalhaven. Beetje verderop over rechts lijkt met die rode band om de schoorsteen een Russische boot. En die losten vaak aan die kade. Je zag er veelal Russen en Polen. Ben even de naam van het havenbedrijf kwijt. De laatste foto kan ik zo geen locatie aan geven. Maar zo zal Kees Keijzer zich wel melden. Gr. Klaas.
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Oud Rotterdam.

Bericht door Roy »

Dit is de Maashaven met het gemeentesteiger op de voorgrond.
Op de achtergrond rechts zien we good old Katendrecht.

m.v.g., Roy
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Oud Rotterdam.

Bericht door navigatie »

Die foto met de brugkranen is, denk ik, pier 7. Daar stonden 4 bruggen van Kruwal en 2 van SHV..
Die eerdere foto met die drijvende kranen denk ik ook aan pier 1, rechts is de kant van Sluisjesdijk.

grt Wim
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Oud Rotterdam.

Bericht door Binnenvaarder »

Maashaven met Havendienst 1 op de voorgrond, zij is later de Havendienst 2 geworden en ligt al vele jaren in de Leuvehaven bij het Maritiem Buitenmuseum.
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Oud Rotterdam.

Bericht door Kapitein Spok »

Klaas, Roy, Wim en Geert, dank voor de hulp en extra info.

Wim, pier 7 ken ik eigenlijk helemaal niet.
Ben nooit verder gekomen dan Waalhaven NZ tussen pier 1 en Frans Swartouw pier 5.
Hoewel ik dit niet herkende op de eerste kaart, maar ja 40 jaar geleden......
Maar het SHV rood-wit op de brugkraan en de plaats van de demagnetiseerring bevestigen jouw vaststelling.

Ik zal de bijschriften in mijn verzameling aanpassen.
( Anders wordt er later nog gezegd: "Hij zat er al vroeg naast!")
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Oud Rotterdam.

Bericht door Binnenvaarder »

Op de ansichtkaart staat linksboven de Willemswerf, vroeger kantoor van Nedlloyd nu al vele jaren van Maersk. Op de achtergrond zie je een bok aan de Boompjes liggen, foto is dus van voor 1996, in dat jaar is de Erasmusbrug geopend.
Rechtsonder is het WTC, staat bovenop het Beursgebouw.
In het midden zie je de lange kant Waalhaven n/z (Sluisjesdijk) met stuwadoor NTB, hier kwamen veel schepen van de POL line en uit de DDR. In de hoek naar de dwarswal zit nu RHB, weet niet of zij er toen ook al zaten.
Mvg.
Geert

ps.ter info: n/z pier 1 heet tegenwoordig Waalhaven 1 z/z, naamsverandering geldt voor alle pieren in de Waalhaven.
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Oud Rotterdam.

Bericht door Binnenvaarder »

Bij de NTB kwam regelmatig (ik spreek over jaren 80) een schip uit de DDR met de langste scheepsnaam die ik ooit ben tegengekomen:
"Fliegerkosmonaut der DDR Sigmund Jähn"
Foto ergens gevonden op het web.
Mvg.
Geert
Bijlagen
Fl. Kosm. der DDR Sigmund Jähn.jpeg
Fl. Kosm. der DDR Sigmund Jähn.jpeg (129 KiB) 923 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Oud Rotterdam.

Bericht door kabo »

scannen0004.jpg
scannen0004.jpg (245.67 KiB) 765 keer bekeken
Beeld uit de jaren 60-70 voor de stad met zicht op de rechteroever van de Maas. foto Sleep/duwv.
gr.Bas
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Oud Rotterdam.

Bericht door Binnenvaarder »

Zou de St.Jobshaven moeten zijn met op de achtergrond bouw Erasmusfaculteit.
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Plaats reactie