Oud Rotterdam.
Over boomstammen gesproken, de Maike II heeft een beste deklast. Je zou zeggen met een beetje dwarse onderstroom moet hij omdonderen. Toch wist Bruinsma wel wat hij deed. Hij had een hoge stuurhut op zijn omgebouwde Wad- en Sontvaarder laten maken zodat hij royaal over deklasten als deze kon kijken.
De Merwehaven in 1965. We hebben toen een paar reizen sisal uit een uitgebrande zeeboot gedaan. Dat verhaal heb ik lang geleden al eens uitvoerig op het forum beschreven. Weet alleen niet meer wanneer.
Wat ik wel weet is dat ik deze foto veertig jaar later op een ruilbeurs vond. Dan sta je ook raar te kijken, een zeeschip waar je ik weet niet hoelang bij opzij hebt gelegen want dat sisal was door het blussen nat geworden en uitgezet. Dat moest er uitgekapt worden en wij kregen het in netten in het ruim geleverd. Dat spul broeide nog als de pest.
gr. Harry
De Merwehaven in 1965. We hebben toen een paar reizen sisal uit een uitgebrande zeeboot gedaan. Dat verhaal heb ik lang geleden al eens uitvoerig op het forum beschreven. Weet alleen niet meer wanneer.
Wat ik wel weet is dat ik deze foto veertig jaar later op een ruilbeurs vond. Dan sta je ook raar te kijken, een zeeschip waar je ik weet niet hoelang bij opzij hebt gelegen want dat sisal was door het blussen nat geworden en uitgezet. Dat moest er uitgekapt worden en wij kregen het in netten in het ruim geleverd. Dat spul broeide nog als de pest.
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Oud Rotterdam
Harry; Die kempenaar op die brandschadeboot is "Louisa' van schipper Hoogeveen, en weet jij misschien nog waar de "Maaike" met die stammen in op zij ligt?.
Gr, Kees.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 30 dec 2004 22:28
- Locatie: Streefkerk
Re: dag oud Rotterdam
Henk,ijsselmeer schreef:Oke`, Pieter doen we, maar dan spaar ik iets door en koop er een sleepboot bij ? wat dacht je daar van , maare niet alleen varen he .roeststeke en verven ook offe???? en na gedane arbeid DRINKEN we nog watPieter Boers schreef:Henk als je nog 100.000 over heb, ben je de nieuwe eigenaar van de Vasco. Dan bezit je nog een echt sleepschip.
Bel dan effe als het zover is, dan kom ik wel een keertje mee varen
Pieter
Groeten Henk.
Daar hou ik je aan.
Kan alleen dan niet continue werken, want ik moet dan regelmatig dat mooie spul fotografisch vastleggen.
Groeten,
Pieter
dag oud Rotterdam
Harry de vakantie heeft je goed gedaan zie ik ,wat een prachtige beelden tover je op het scherm, ik zit te genieten hoor,zo krijg mijn vakantie een extra mooi staartje vooral de foto met de Rein van Kuiper?
Groeten Henk.
Groeten Henk.
Ik had al zitten turen naar die naam op de kempenaar Kees maar kwam er niet uit. Nu jij Louisa zegt kloppen de letters aardig met wat ik wel kan lezen. Niet dat ik twijfelde
Bij wie de Maike II op zij ligt weet ik niet, daar was ik niet bij en ik herken het schip ook niet.
gr. Harry
Bij wie de Maike II op zij ligt weet ik niet, daar was ik niet bij en ik herken het schip ook niet.
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 30 dec 2004 22:28
- Locatie: Streefkerk
Een onbekende sleepboot met de schepen Daubigny en Gluck.[/quote]
De Daubigny en Gluck waren beide eigendom van de 'Steenkolen"
De Gluck is in 1964 door de NRV verkocht aan Gebr. Vos te Nederhemert die het schip hernoemde in Margriha.
Onder deze naam gesloopt op 4 maart 1976.
De Daubigny is in 1963 verkocht aan F. Carron te Boom, die haar weer verkocht aan A. de Wilde te Gent.
Deze motoriseerde het schip met een 220 pk Rolls Royce en noemde het Ajaar.
Deze is inmiddels ook gesloopt.
Groeten,
Pieter
dag oud Rotterdam
Voor de Louisa ligt de 55meter Po,later de Lux Vera.
Gerard.
Gerard.
Van sleepboten- en beurtvaarthaven naar museumhaven. De Leuvehaven zoals ik hem in mijn geheugen heb gegrift. De beurtboot Abraham van der Schuyt heeft de last. Hij vaart nog met stoomtractie en zo te zien gooit de stoker flinkt wat kolen op het vuur...
De sluiswachter van de Leuvehavensluis fungeerde vaak als telefonist voor de wachtende sleepboten aan de stenen trap bij ICI. Als hij op zijn fluitje blies vlogen de deuren op de boten open om te horen wie de gelukkige was. Want soms diende zich een spoedklus aan buiten Stichtingsuren. Aan de Schiedamsedijk lagen meestal de 'zwarte' boten. Sleepboten die werk aannamen buiten de Stichting Particuliere Sleepvaart om.
Dit is een foto die als ansicht werd verstuurd door Trudie Snoeij van het m/s Amor op 18 oktober 1966. De reis ging van de Botlek naar Veghel. De kaart was bestemd voor haar vriendin Jannetje Touwen van de Jannetje met een postadres in Zwolle. Daar werd het adres doorgekrast en de kaart doorgestuurd Post Restante Stampersgat. Zo ging dat 40 jaar geleden. Niks S.M.S.jes...
Een Frans sleepbootje van Canadeese origine is op weg om een schip op te pikken en zal dat waarschijnlijk naar IJsselmonde slepen om opgenomen te worden in een sleep naar boven. Het is aannemelijk dat hij daar net vandaan komt.
Lossen of laden op een 'boot', altijd een heel gedoe. Vooral als je helemaar voor- of achterop moest zijn. De Expres 2 kan mooi vastmaken op de drijvende kraan en hoeft zich geen zorgen maken of er water of wc spoeling op het schip wordt geloosd...
Olieboeren hebben druk werk om zee- en binnenvaart aan brandstof te helpen. Wie kent deze olieboot? Er staat Trading op een bord maar dat kan ook de naam van het bunkerbedrijf zijn.
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
dag oud Rotterdam
Harry , wat een schitterende aanvulling, maar jou foto`s zijn
natuurlijk VEEL MOOIER klinkt misschien een beetje slijmerig maar zo is
dat niet bedoeld natuurlijk , ik vindt het prachtig dat je dit item
tot een succes brengt met je prachtige foto`s echt 1000x dank! ik zag op
een foto van de leuvenhaven v/d Schuyt maar ook een
stoomhavensleepboot van de Volharding en de Mabi 12 en een P.Smit
havensleepboot prachtig en op de maasbruggen moet je kijken toen kon
je nog gewoon 4 breed rijden joh?met je fiets??? en die oude elevator`s
heerlijk zeg ,daar knap je toch van op he`. ik kijk uit naar de volgende inzending
.HIERMEE WORDEN DE NOSTALGIE VITAMIENTJES WEER OP NIVEAU GEBRACHT?
Groeten van een genietende Henk.
natuurlijk VEEL MOOIER klinkt misschien een beetje slijmerig maar zo is
dat niet bedoeld natuurlijk , ik vindt het prachtig dat je dit item
tot een succes brengt met je prachtige foto`s echt 1000x dank! ik zag op
een foto van de leuvenhaven v/d Schuyt maar ook een
stoomhavensleepboot van de Volharding en de Mabi 12 en een P.Smit
havensleepboot prachtig en op de maasbruggen moet je kijken toen kon
je nog gewoon 4 breed rijden joh?met je fiets??? en die oude elevator`s
heerlijk zeg ,daar knap je toch van op he`. ik kijk uit naar de volgende inzending
.HIERMEE WORDEN DE NOSTALGIE VITAMIENTJES WEER OP NIVEAU GEBRACHT?
Groeten van een genietende Henk.
Als je zoekt kom je steeds meer tegen. Wat dat betreft kan ik nog wel even doorgaan.
Hierbij een paar plaatjes van Rotterdam in wederopbouw. Men had nog hoge verwachtingen van het beurtvaartgebeuren...
gr. Harry
In de omgeving Leuvehaven werd dit bord geplaatst. Het meest rechtse schip is de Succes van T. van Zanten uit Hansweert. De luxemotor langszij schrijft zich eveneens van Hansweert maar ik kan geen naam ontdekken. Wie het weet, zeg het graag!
Trekken maar...
Hierbij een paar plaatjes van Rotterdam in wederopbouw. Men had nog hoge verwachtingen van het beurtvaartgebeuren...
gr. Harry
In de omgeving Leuvehaven werd dit bord geplaatst. Het meest rechtse schip is de Succes van T. van Zanten uit Hansweert. De luxemotor langszij schrijft zich eveneens van Hansweert maar ik kan geen naam ontdekken. Wie het weet, zeg het graag!
Trekken maar...
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."