Oud Rotterdam.

Alles over binnenscheepvaart
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Oud Rotterdam

Bericht door Kees Keijzer »

Tim76 schreef:Maar schipper Borsje heeft dan wel zo'n mooi, verdraaibaar 'kiekerekastje' bij op laten zetten om toch een beetje uit de regen te staan :wink: Hij heeft aardig de vracht, trouwens (wat is dat voor schip? Als ik het mannetje voorop, er vanuit gaande dat die meneer 1,80 meter meet, op z'n zij leg dan past hij ongeveer 4 keer in de breedte, dat zou 7,20 meter maken...) en zal niet heel ver meer hoeven, veronderstel ik: ook nu heeft de Schie niet die vermoedelijke diepgang...

Ik houd dat stroscheepje ook op een aak, daar ziet het naar uit, tenminste. De kop is al afgeduwd, schroefwater en een vette walm zijn ook zichtbaar: vort met de geit! :lol: Inventief vind ik ook die mega-verlengde helmstok! En dat stro zou ook nog weleens (de mogelijkheden zijn schier eindeloos, natuurlijk) naar de bollenvelden rond Lisse en Hillegom kunnen gaan. De bolbedden worden 's winters afgedekt met stro om bevriezing van het pootgoed tegen te gaan.

Mooie plaat, Harry! :)
Ti
Je mag tot Den Haag met 70x 7.40 x2.40. Het is een gewone kempenaar, volgens de gegevens.
Gr, Kees.


Groeten van Tim!
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Oud Rotterdam

Bericht door Tim76 »

Weet ik, Kees: 50 bij 6,60, heb er wel een jaartje of wat tussen gezeten tijdens de reisjes Veghel :lol: Dan ga ik er maar van uit dat hij hier 2,40 meter diep ligt... :wink:

Groeten van Tim!
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Oud Rotterdam

Bericht door Kees Keijzer »

Volgens de gegevens van het IVR is hij 2.27 diep, zie Harry z 'n bericht.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Oud Rotterdam

Bericht door Tim76 »

Kees Keijzer schreef:Volgens de gegevens van het IVR is hij 2.27 diep, zie Harry z 'n bericht.
Gr, Kees.
:oops: Niet gezien, bedankt, Kees!

Groeten van Tim
SchipperWillem
Berichten: 499
Lid geworden op: 04 jan 2009 23:15

Re: Oud Rotterdam

Bericht door SchipperWillem »

Dag allemaal,
Zit ik verkeerd als de Arda Molegraaf de latere Terra Nova was van Wim Lindhoudt uit Vlaardingen met 365 Cat,in '94 naar de sloop?
Groeten, Willem.
Afbeelding
Opname gemaakt winter '93-'94 te Dintelsas de nadagen van de Terra/Nova, de luiken zijn er al af en de buikdenning zal ook al aan de wal zijn gedraaid met behulp van onze autokraan.
De stuurhut heeft ook een bestemming, en zal in aankomende zomer worden geplaatst op de Rust-Roest, ex Le Bon Espior uit Stavenisse
van vader Oosterlee daarover later meer.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Oud Rotterdam

Bericht door Wrijfhout »

Klopt helemaal volgens het jaarboekje 1992,

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Oud Rotterdam

Bericht door Kees Keijzer »

Klopt, Wim is later schipper op de olieboten bij van der Kolk in Dinteloord geworden.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Oud Rotterdam

Bericht door Tim76 »

...dan heb ik nog de buikdenning uit die kempenaar gesloopt... :oops:

De restjes (gebroken planken en vuren vullatten) stookten we op, gewoon op de kale kattensporen. De volgende morgen zat er een bubbel in het vlak... :lol:

Groeten van Tim!
verzamelaar
Berichten: 583
Lid geworden op: 11 dec 2009 19:08
Locatie: Rotterdam

Re: Oud Rotterdam

Bericht door verzamelaar »

Afbeelding

Nog niet zo heel oud, maar toch al historie. De Jan Backx en de Seven Seas in de Parkhaven en op de voorgrond de Erasmus van de Spido en aan de Parkkade het weerschip de Cumullus van het KNMI.

Groet Arnold.
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Oud Rotterdam

Bericht door pieter53 »

Afbeelding
Heeft iemand eigenlijk een idee hoeveel melk er op die wijze aangevoerd werd? Het kan toch nooit genoeg voor heel Rotterdam geweest zijn.
Afbeelding
Heeft iemand een idee van de scheepstypes die op deze foto te zien zijn.

Bedankt John voor dit unieke materiaal.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Plaats reactie