Dank je wel Kees voor de help.
Ik kon niet meer op de naam komen (spelling).
Groeten,
Jan
Oud Rotterdam.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Oud Rotterdam.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 9009
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Oud Rotterdam.
Niets te danken, graag gedaan.
Groet, Kees.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Oud Rotterdam.
gr. Bas
Re: Oud Rotterdam.
gr. Bas
Re: Oud Rotterdam.
gr. Bas
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Oud Rotterdam.
De "Basilea" heeft later gevaren als "Lucky Penny" en is in 1983 gesloopt.
IDNo: 5037632 Year: 1952
Name: BASILEA Keel:
Type: Cargo ship Launch Date: 14.6.52
Flag: CHE Date of completion: 9.52
Tons: 6211 Link: 1740
DWT: 9565 Yard No: 536
Length overall: 144.5 Ship Design:
LPP: 132.6 Country of build: DEU
Beam: 18.5 Builder: Flensburger
Material of build: Location of yard: Flensburg
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-13
Naval or paramilitary marking :
A: *
End: 1983
Subsequent History:
78 LUCKY PENNY
Disposal Data:
BU Split 9.7.83 [Brodospas]
IDNo: 5037632 Year: 1952
Name: BASILEA Keel:
Type: Cargo ship Launch Date: 14.6.52
Flag: CHE Date of completion: 9.52
Tons: 6211 Link: 1740
DWT: 9565 Yard No: 536
Length overall: 144.5 Ship Design:
LPP: 132.6 Country of build: DEU
Beam: 18.5 Builder: Flensburger
Material of build: Location of yard: Flensburg
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-13
Naval or paramilitary marking :
A: *
End: 1983
Subsequent History:
78 LUCKY PENNY
Disposal Data:
BU Split 9.7.83 [Brodospas]
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Oud Rotterdam.
gr. Bas
Re: Oud Rotterdam.
De klipperkop is voor Theo en mij een heel bekend schip !
Helaas is de Lousia gesloopt !
Maar het schip was al in mijn ogen verknoeid in 1985, door de verbouwing/verlenging met ander midden en voorschip.
Het is niet de Jolles zoals bij de foto staat.
De Jolles was in 1980 al uit de actieve vaart. (1975)
De enigste overeenkomst is op de beide klipperkoppen de gele (Janssen) streep.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
-
- Berichten: 2442
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Oud Rotterdam.
Pieter dat heb je heel goed opgemerkt.
Het is inderdaad de Louisa.
De kempenaar die er naast ligt, is de Bernardus van Piet Wanders.
Het is inderdaad de Louisa.
De kempenaar die er naast ligt, is de Bernardus van Piet Wanders.
Re: Oud Rotterdam.
Hallo Theo,Kapitein Spok schreef: ↑25 apr 2020 22:26 Pieter dat heb je heel goed opgemerkt.
Het is inderdaad de Louisa.
De kempenaar die er naast ligt, is de Bernardus van Piet Wanders.
In mijn beleving had Piet Wanders toch ook een klipper ?
Volgens mij stond hier een Caterpillar in 172 PK in.
Of heb ik dit mis ?
Of heeft hij later deze Kempenaar gekocht ?
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.