Oud Rotterdam.

Alles over binnenscheepvaart
Pieter Boers
Berichten: 1032
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:28
Locatie: Streefkerk

Bericht door Pieter Boers »

Henk als je nog 100.000 over heb, ben je de nieuwe eigenaar van de Vasco. Dan bezit je nog een echt sleepschip.
Bel dan effe als het zover is, dan kom ik wel een keertje mee varen :D

Pieter
Groeten,

Pieter


Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Henk ik kom even wat zout in de wond smeren...

Harry

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
ijsselmeer

dag oud Rotterdam

Bericht door ijsselmeer »

Pieter Boers schreef:Henk als je nog 100.000 over heb, ben je de nieuwe eigenaar van de Vasco. Dan bezit je nog een echt sleepschip.
Bel dan effe als het zover is, dan kom ik wel een keertje mee varen :D

Pieter
Oke`, Pieter doen we, maar dan spaar ik iets door en koop er een sleepboot bij ? :lol: wat dacht je daar van :shock: , maare niet alleen varen he .roeststeke en verven ook offe???? en na gedane arbeid DRINKEN we nog wat:wink:
Groeten Henk.
ijsselmeer

dag oud Rotterdam

Bericht door ijsselmeer »

Hallo Harry.
:shock: ZOUT ?? voor mij is dit balsem het verzacht mijn wonden ?daarvoor mijn HARTELIJKE DANK ! wat een prachtige foto`s zeg O N G E L O O F E L I J K hier doe je mij echt een plezier mee ?
Nogmaals 1000 x dank! ik zal ze netjes opbergen goed?
He`toch fijne jongens die nooderlingen :wink:
Groeten Henk.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
klikken voor een vergroting

Afbeelding

gaat dit zo of is deze grootte teveel van het goede?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Bericht door Hans »

Hallo Harry,

Dit is genieten. Dit is zoooooooooo herkenbaar.
Groet,
Hans.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Rotterdam

Bericht door maarpol »

Op een van de boven staande foto med die stoom sleep booten ziet het er naar uit dat ik de mlsb Adriana ziet . De boot achteraan met de witte overbouw en houten stuurhut . De Adriana vaart den dag vandaag als Calypso uit Terneuzen . Als je op de tugspotters kykt zie foto van deze boot .Een foto hoe die gebouwt is en nog een paar die naa de jaaren 1972 gemaakt zyn , Er mankeert daar een foto , een foto hoe die boot er uit zag na de wederopbouw naa de oorlog .Want toen was die heel mooi met een teakhouten stuurhut en twee houten masten.Is er iemand die daar een foto van heeft.

Maarten Noorwegen
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Echt oud, een vooroorlogse kaart van de Aelbrechtskade.

Afbeelding
Dit heb ik ook nog meegemaakt. De lucht van stoom die sissend uit deklieren kwam. Oppassen dat je in je korte broek er niet te dicht bij geen staan. Het schrapen van de schep op de stookplaat...

Afbeelding
De Ingona is op zoek naar de boot waar hij moet lossen. Welke haven dit is weet ik eigenlijk niet.

Afbeelding
Een scanner is een mooi apparaat. Er komern namen tevoorschijn die je normaal niet ziet. Van links naar rechts: Sial, Aeolus en Iris.

Afbeelding
Maaskade, voor de tweede wereldoorlog. Voor de wal ligt het passagiersschip Prinses Juliana.

Afbeelding
Een onbekende sleepboot met de schepen Daubigny en Gluck.
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Oud Rotterdam

Bericht door Kees Keijzer »

Harry; De foto met de "Ingona"er op is van de Lekhaven, de linkerkant op de foto is de noordzijde met op de achtergrond de gasfabriek en de centrale aan de Keilehaven. Wat een mooie levende foto van rond 1960, de container was er nog niet alle stukgoed ging nog per schip. Ik zit altijd te loeren of ik bekende schepen zie. Zulke plaatjes vertellen een verhaal.
Op de eerste boot ligt buiten op een tankscheepje om de boot te bunkeren,hij zal waarschijnlijk moeten wachten tot de andere schepen weg zijn , want niemand had graag een bunkerslang over zijn schip heen.
Stel je eens voor dat die klapt , al die stookolie.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Bericht door Hans »

Bananen lossen bij Muller aan de Maashaven en boomstammen bij de Rotterdamse Stuwadoors Maatschappij.

Ik ruik het nog als ik de fotos zie.
Groet,
Hans.
Plaats reactie