Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
amphora

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door amphora »

Zal wel een combinatie van beiden zijn Jan, maar die vraag wilde ik hem ook stellen.
Prachtig, wat een scherpe foto's.

Gr. Cees
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m/s Westeind, en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

westeind schreef:HAhaha ,je weet t he scheepspotter zn onderschrift .....het ligt natuurlijk aan de man achter de camera :mrgreen:
Nee hoor geintje ik heb idd voor mn verjaardag een nieuw foolproof camera gehad/gekocht...een sony dsc-hx9v
16,2 pixel en 16 x zoom ,
ik heb r voor de rest helemaal geen verstand van hoor ,maar kijk nogal eens naar de lichtval en de plaats van het te fotograferen opject op de plaat :wink:
Maar je hebt het toch maar in de gaten he :D
je ziet het is al eens eerder gevraagd :mrgreen:
en hij past gewoon in m`n broekzak :wink:
en een beetje bewerken helpt ook wel ,soms wat contrast verhogen en de helderheid wat bij stellen :idea:
dat doe ik dan hier mee
vaar om te leven (niet andersom)
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Tim76 »

westeind schreef:Vandaag was het mooi weer dus de auto er maar af gezet en de tourist uitgehangen :D

Ik had op de heen weg nog een mooie stoomlok gezien die ik op de foto wilde hebben ,dus bij deze ..

Foto

Foto

grt Bram
Fraai :mrgreen: Dank je! :D Wil je er meer van weten? :wink:
Gebouwd in 1943 bij "Compagnie Genérale de Construction de Locomotives Batignolles-Chatillon in Nantes-St. Joseph", Frankrijk. In dienst gesteld als nummer 44 903 onder de Deutsche Reichsbahn-vlag (Oostduits, dus!). Deze serie locs werd vanaf eind vijftiger jaren gebruikt voor zware goederentreinen, erts en kolen, treingewichten van 3800 ton waren geen uitzondering! Ze stonden bekend als 'beulen': de complete voorraad kolen ging er, zéker op de Emslandstrecke, op 1 rit finaal doorheen, een ton of 10. Dat betekent dat de stoker er rond de 2000 kilo kolen per uur er doorheen moest jagen om de boel aan gang te houden :shock: :shock: Twee stokers op de loc kwamen dan ook vaak voor, het was in je eentje niet te doen...
Daarom werd het ding in mei en juni 1960 omgebouwd op oliestook en werd de machine, om onderscheid te maken met de kolengestookte zusjes, ondergebracht in BR043. Er werd dikke stookolie in gestookt die eerst voorverwarmd moest worden tot 70 graden Celsius. Een en ander leverde toch wel wat problemen op, zoals bijvoorbeeld de dikke vette rookgordijnen die zulke treinen achterlieten:

Afbeelding

:roll: Daar wordt de was niet schoner van, zeg maar... :roll:
En klik even op de foto voor het bijbehorende geluid!! 8)
(Met dank aan Nico Spilt, https://www.langsderails.nl)

Laatste wapenfeit van deze locomotief was een bijzondere: het vervoeren van een materiaalwagen van Oldersum naar Emden Rangierbahnhof, waarmee op 26. Oktober 1977 om 16.04 uur de stoomtractie in geheel Duitsland ten einde was gekomen, voor wat de commerciële diensten aangaat. Dit Emdense exemplaar is dus de equivalent van Jumbo 3737 hier in Nederland...

Natuurlijk zuig ik dat niet allemaal uit mijn duim, maar helpen enkele websites en Wikipedia bij het oplepelen van de informatie. Naast de Denkmallok ligt ook nog een alleraardigst miniatuurspoorbaantje (zoek niet op Kleinbahn, want dan kom je wél op Borken uit! 8) :lol: )



Groeten van Tim!
jan 38
Berichten: 637
Lid geworden op: 30 mar 2010 07:20
Locatie: aan boord en Middelharnis

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door jan 38 »

westeind schreef: en hij past gewoon in m`n broekzak :wink:
OK, ik dacht aan een Canon EOS ID x 1 EF 24-70 mm F/2.8 L USM II. niet op de prijs letten hoor :mrgreen:
gr. Jan
semper viator.
velasquez

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door velasquez »

OK, ik dacht aan een Canon EOS ID x 1 EF 24-70 mm F/2.8 L USM II. niet op de prijs letten hoor.

Ken beter schrijven niet op kwaliteit letten.
Het is allemaal zeer goedkoop geworden maar de kwaliteit is mee naar beneden gegaan.

Ik ben een kenner op amateur niveau.

gr.BB
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

We zullen ons weer even melden
Na een enerverende week Emden is het lieve leven weer verder gegaan :wink:

uiteindelijk toch vrijdagmorgen half 11 leeg gekomen, en toch ook die dag nog geladen gelukkig.
ca 15 u begonnen en tegen 21 u klaar .
de eerste delen ....
hier worden dus de palen voor windmolens van in elkaar gezet
Afbeelding
je ziet het past mooi onder de luiken
Afbeelding
er zitten ook rondjes tussen
Afbeelding

zelfs het rode randje mag niet ontbreken :wink:
Afbeelding

Zaterdagochtend bij tijds vertrokken uit Emden en met een mooiweerdag voorspoedig naar Lemmer gevaren
hier varend door sluis Terherne ,de zon gaat vlammend onder :wink:
Afbeelding
we hebben een fijn weekend gehad samen met HMS Gratias ,maandag zijn we een grootdeel van de dag blijven liggen om even bij de fam thuis te kunnen zijn ,en gisteravond naar Kampen gevaren en gebunkerd aldaar en nu dus de IJssel zu berg...

grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Hallo Bram,

Ik reageer misschien niet veel op jouw reizen maar ik ben een verwoed volger.
Ik mis je dus al een weekje.

Je staat in ieder geval weer boven aan!!

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Tja ,dat had ik wel een beetje verwacht ,maar ik heb niet zoveel inspiratie zullen we maar zeggen :oops:
of wel ,niet veel nieuws te laten zien ....

We hebben best een voorspoedige reis gehad naar Triër, zaterdag waren we daar ,en ook op tijd om daar de weihnachtsmarkt nog even mee te pikken :wink:

Maandag snel gelost ,ca 10:30 al leeg , en konden dus vlot op weg naar Metz alwaar we dinsdag 1500 ton braugerst geladen hebben ,voor Rheindurkheim.
donderdagavond dus Koblenz, wel op tijd voor de kerstmarkt ,maar geen weer :|
vanmorgen daar weer weg, en vanavond wel op tijd in Mainz voor de kerstmarkt :wink:
Afbeelding

Morgen nog even het restand varen ,en maandag beginnen met lossen, en dinsdag dan weer leeg.
daar na weten we het nog niet ,er is veel werk alleen zijn het allemaal 1000 t partijtjes ,dat geeft niet ,maar dan klopt de prijs nog niet helemaal,vanmorgen ben ik er weer uitgeconcurreerd tarwe van worms naar Vijve, iemand anders kon het 1000 Eu goedkoper en komt dan ook nog eens ff leeg van Koblenz.... :( (en dan ook nog Ludwigsmuhle.. spudpaalplekje)

maandag maar verder onderhandelen nieuwe week nieuwe kansen zullen we hopen :P

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Kijk eens aan, zelfs in Metz geweest.
Weinig leeg, hopelijk brengt het wat.

Fijn weekend.
grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Jaja ,dat brengt wel wat :wink:

en na gisteravond uitgebreid Mainz te hebben bezocht nu hier de auto er af zien te krijgen ...
dat doen we op dat uitstekende blok beton,eerst Linda er afgezet bij de palen en t steiger en met uitgeschoven kraan kon de benz am land .. :mrgreen:
Afbeelding

En zijn we naar Worms gereden ..
Afbeelding
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie