Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Binnenvaarder
Berichten: 2473
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Binnenvaarder »

Bram,
Ik zie je weleens met de Lego blokjes aan het werk, misschien is de volgende tip iets voor het verlanglijstje van St. Nikolaas.
mvg
Geert
Bijlagen
Schermafbeelding 2016-11-18 om 09.31.47.jpeg
Schermafbeelding 2016-11-18 om 09.31.47.jpeg (132.7 KiB) 2445 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Bram zal ons toch nog wel iets laten zien van zijn uitstapje naar Givet?
Intussen aan het lossen bij Selz?

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ja Wim , ik hoop t nog te doen, nu aan het losse idd, vanavond leeg en dan morgevroeg weee laden voor Alblasserdam woensdag te losse.
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Bram,
Ik begrijp natuurlijk best dat je genoeg te doen hebt en zeker als je zo snel er achteraan weer aan de reis bent. Korte reizen geven ook niet zo veel rust natuurlijk.
Ik wilde je (topic) alleen weer even te voorschijn halen.

grt Wim
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jan Kroes »

In de afvaart stond Alain niet op de sluis, anders hadden we beslist foto's gezien van Bram afvarig in La Plante.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Hallo, ik zal eens een poging wagen om hier wat te laten zien van de inmiddels vorige reis, we zijn niet zo vaak op de maas te zien dus dan is t altijd weer nieuw...
We hadden dus in Maastricht gelost vanaf Vlissingen, dat is hier al vaker vertoond, dus ga ik van de keer daarover niet in herhaling vallen...
Van Maastricht dus leeg naat Givet, dat vond ik eigenlijk veel te ver leeg op, en vroeg dus ook aardig wat vrachtpennigen er bij, maar als je laag in zet als bevrachter, kan je veel water bij de wijn doen schijnbaar, en zat ik er an vast, dus leeg naar Givet..
Hier leeg opvarig bij Huy.
Afbeelding
Hier de volgende foto die ik maakte, ik weet alleen niet meer precies waar :oops:
Afbeelding
Boven de sluis van Laplante, (de eerste boven Namen) wordt het echt nieuw voor ons...en ook mooier, we kunnen goed begrijpen dat het daar s`zomers een jachtenfestijn is :wink:
Afbeelding
Je hebt er veel mooie huisjes en kasteeltjes, en hier en daar een eilandje, waar je dan weer kaarten voor hebt om te weten hoe en wat .
Afbeelding
Hier de beroemde rots boven Dinant...
Afbeelding
zomaar wat beelden...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
vaar om te leven (niet andersom)
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Voor de mensen die "vertrekken"willen staat hier een uitdaging zoals ze dat ook wel noemen...en volledig hotel, je moet het alleen nog even nieuw inrichten, van buiten ook ben ik bang :mrgreen:
Afbeelding
Het was toen vrijdag dat we het laatste stukje opvoeren, dat ws toen die feestdag ter herinering aan de 1e wereldoorlog, Belgie schutte wel gewoon, maar de ene Franse sluis die we kregen net beneden Givet schutte niet, dus zijn we in Heer agimont blijven liggen,(foto van Leo`s topic gejat) :oops: , ik lag er helemaal alleen waar daat dat hoopje spitsen ligt, met 2 jachtjes die lagen te wachten tot de franse sluisjes weer opengingen
Afbeelding
en vandaar de kinderen opgehaald, na zaterdag wat uitgslapen te zijn hebben we de laatste sluis gepakt, hier de silo waar we dan laden moeten
Afbeelding
zaterdag ook met de auto de omgeving wat verkend, en zagen we dit spulletje van boven ...
Afbeelding
ook zijn we even verder naar "boven"gereden, naar waar wij niet meer kunnen komen ...
hier dus ...
Afbeelding
dat zag er nu zo uit...
Afbeelding
In mij beleving moest daar een grote sparreboom staan , die zag ik nu niet en is ook niet te zien op de foto bij de Madrigale.. :roll:
En ik ken het alleen maar van de foto`s .
Ik heb ns even in "zijn Jeugd"zitten zoeken en kwam wel deze spar tegen , dus ik denk dat ik abuis was en dat dit bij een andere sluis is , dat gaat me hier vast en zeker verteld worden ga ik van uit :wink:
Afbeelding
de boel was wel gestremd ze hadden het leeg gepompt, tbv onderhoud...
Afbeelding
Hier het tunneltje aan de binnenkant, ik las dat Leo daar eens zn deur van de hut opendeed en dat ie die toen een beetje gemold had in 1973.. :mrgreen:
Afbeelding
zicht de andere kant uit
Afbeelding
en het sluisje in de steigers
Afbeelding
En hier het andere maaswater, als ik t goed heb moet daar een bruggetje met trap er tegen liggen, ik zie nu op de foto dat ik dat waarschijnlijk niet kon zien ? :roll:
Afbeelding


Maandag hebben we geladen , ze begonnen om 6 u dat had ik niet verwacht bij de Fransen, maar het liep niet heel hard dus konden we nog terug naar bed ..en s`middags tegen 4 en vol, we zijn dindag pas vertrokken ..
heb daar niet zoveel foto`s meer van..
deze dan wel is n bijzonder vlak bergwandje..
Afbeelding
en weer afvarig boven Dinant
Afbeelding
en als je dan examen moet doen, dan zeg je dan zijn we daarna alweer snel in Luik :mrgreen:
Afbeelding

Beneden Venlo lag er opeens een buurman stil voor me, die had een stuurprobleem gekregen, dus was ik blij dat ik ook eens iemand helpen kon, na van t jaar dat zelf een paar keer meegemaakt te hebben :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Achteraf bleek dat zn piloot geen koffie luste :mrgreen:
Vrijdagmiddag waren we al bijtijds in Neuss, even een eigen kantje opgezocht.
Afbeelding
en nog wat gehoby`t :wink:
Afbeelding
Maandagavond waren we leeg, en dinsdagmorgen in Walsum weer geladen,voor Alblasserdam.
Afbeelding
hier gaat de laatste hijs er in, en kom ik terug naar boord met de papieren al op zak :wink:
Afbeelding
En met zonsondergang de grens weer over zu tal
Afbeelding

Als we straks leeg zijn moeten we leeg naar Terneuzen, daar laden we dan vrijdag 1600 t kolen voor Rheinberg..
dan zijn jullie weer even bij :wink:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Eemspoort
Berichten: 3165
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Mooi plaatjes weer Bram! Eens een stukje waar men zelden komt met grote(re) schepen. Mooi!
En ik meen de Lijnbaans te zien... ;)
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Inderdaad mooie plaatjes. Totaal onbekend gebied voor mij.
Hoop in het voorjaar een vakantiereisje te maken naar Dinant. Heb ik toch al iets gezien.
Ik zie wel dat zo'n brug in Huy (bijv) ook niet overhoudt.
Mooi Legomodel trouwens, zo worden ze in het echt niet meer gemaakt.

Laden in Walsum!! Opdraaien doen we ook al niet meer?
Kun je zien dat ik er al een poosje uit ben.

grt Wim
pionier
Berichten: 674
Lid geworden op: 18 apr 2007 18:57
Locatie: Dordrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door pionier »

Het sluisje met de spar is Pont a Bar het begin van het Ardennen kanaal, een stuk verder op de Maas.

Wim Pionier.
Plaats reactie