Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Jinny B
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jinny B »

Wat ik ook niet zie is aarding van het betonijzer?
Doen ze dat niet daar?
Dat zou ik toch zeker gedaan hebben/laten doen...
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Hoe zou je dat moeten zien?
Geen idee of t gedaan is..., en of dat belangrijk is, t hele huis staat op de aarde🤣
vaar om te leven (niet andersom)
Gerrit
Berichten: 199
Lid geworden op: 24 mar 2019 16:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Gerrit »

vrijdagavond 20:15 leeg, dan lig je opgesloten in de haven van Deventer, zo n beetje de duurste haven van NL, en
, grt Bram
[/quote]

Bram een vraagje,
Als je zoals jij aangeeft'' opgesloten'' ligt ben je dan verplicht om haven geld te betalen?
Ik neem aan dat de gemeente je dan heeft op gesloten.
Zo vraag ik mij ook af of je tegen woordig met wind meer dan 7 ook haven geld moet betalen ?
Vroeger was je haven geld vrij als de storm bal er bij kwam.
gr.gerrit
Jinny B
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jinny B »

Er moet ter hoogte van de groepenkast een stuk 25qmm vertint koperdraad omhoog steken.
Of ze slaan later een aparte aarding, maar juist dat betonijzer aan de veiligheidsaarde knopen is zo gemakkelijk en effectief.
Hier doen we het bij ieder nieuwbouwhuis.
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Janna »

Om daar even op door te borduren Jinny; dan moet je alle betonijzer wel goed met elkaar verbinden. Het lijkt me dat je met simpel betonijzer vlechten op den duur geen goede connecties houdt, dat spul is al roestig voordat het de beton in gaat. En moet je dan de hijpalen (boorpalen in dit geval) ook aan de betonijzer in de fundatie doorverbinden?
Bovendien is hier voor de fundering verloren bekisting gebruikt van PSE, en dat lijkt me een goede isolator.

En hoe verbind je die 25kwadraat aan de betonijzer? Gewoon met een klembus?
Jinny B
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jinny B »

Als je betonijzer als vaste aarding wilt gebruiken zonder aardpinnen moet er een ring doorgelast worden.
De 25qmm gaat gewoon met een klembus.
Verloren bekisting maakt niet uit, het blijft nat.
Op die manier heb ik wel aardverspreidingsweerstanden van enkele duizendsten Ohms gehaald.
Dat was dan bij een nieuwbouw fabriekspand.
Extra aardpin was niet nodig.
De boorpalen verbinden mag, is ook beter, maar over het algemeen niet nodig in de natte drassige Hollandse klei.
Sommige leveranciers (in Zeeland weet ik ervan bv) leveren aarding mee met de voeding, maar dan nog eisen ze meestal een hulpaarde op de plaats aansluiting.

Misschien zit de aarding er wel hoor, maar ik zag het niet op de foto en beroepsdeformatie, ik scan zo een foto direct op dat soort zaken..
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
Jinny B
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jinny B »

Janna schreef: 08 sep 2019 17:05 Leidingen voor electra en water komen straks van boven (vloer vd 1e verdieping) ipv van onder zeker?
E komt altijd van boven, dit ivm het koppelen van de leidingen.
Water komt in de regel van onder, en op de foto zie je ook enkele waterpijpjes omhoog steken op de vloer.
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door piet42 »

:!: wat zijn we nu over gegaan naar een bouw forum :mrgreen: gewoon afmeren met een staaldraad :idea:
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Jinny B
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jinny B »

:mrgreen: :mrgreen: Er staat toch duidelijk in de topictitel "verbouwing".. :mrgreen: :mrgreen:
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door piet42 »

:mrgreen: jaja dat klopt maar ik lees VERbouwING kijk maar uit bram met dit soort dingen op faceboek dadelijk lig de bouw stil ivm stikstof uit stoot of je mag niet meer varen ter compensatie co2 uitstoot of je mercedes aan dek houden behalve in buitenland dan want dat is over de grens wel zorgen dat het niet deze kant uitwaai dan :mrgreen: einde discussie of mag ik dat niet zeggen :wink:
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Plaats reactie