Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
karelzijpe
Berichten: 3098
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door karelzijpe »

Wie een kuil graaft voor een ander zit nooit zonder werk :mrgreen:

Komt allemaal goed met dat zand voor de Blankenburgtunnel.

Het was even belangrijk dat er PFAS-vrij zand werd aangevoerd om strubbelingen te voorkomen. Wat Mammoet-kiezen in het zand is geen probleem.

Karel
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Al weer naar pag 3 gezakt.
Is het zand definitief over? en luiken weer terug?

grt Wim
Gerrit
Berichten: 199
Lid geworden op: 24 mar 2019 16:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Gerrit »

navigatie schreef: 30 jan 2020 17:47 Al weer naar pag 3 gezakt.
Is het zand definitief over? en luiken weer terug?

grt Wim
[/quo
ik zag hem van middag tegen 1600 uur leeg voor bij komen langs de maaskade (r.dam), met luiken er op leeg en dicht gelegd .
gr.
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Hallo Bram,
Ik zie wel dat je ook binnen Nederland grote reizen kunt maken :mrgreen:
Gelijk weer even boven aan :P :P
grt Wim
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door ichthus »

Rondjes tegen de klok (in) , staal kunstmest of grind veel wind dan china clay of cellulose en weer opnieuw .
Daar zorgt Flip wel voor ,ik kende hem al toen hij nog maar vijf jaar jong was. (dat was in de haven van Brohl )
groet Wim,
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Moge mannen, misschien pak ik t deaadje wel weer ns op, maar laatste tijd staat mn hoofd er niet zo naar, dus neem t me aub niet kwalijk als er even niks gebeurd hier 🤷‍♂️😉

Gr Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

ichthus schreef: 20 feb 2020 00:50 Daar zorgt Flip wel voor ,ik kende hem al toen hij nog maar vijf jaar jong was. (dat was in de haven van Brohl )
groet Wim,
Ha , ik lees dit nu pas goed eigenlijk,even wat recht zetten, we varen sinds begin februarie niet meer voor Philip (yst)
Na 12 jaar hebben we in vrede met n gebakje (op mn verjaardag) afscheid van elkaar genomen, en zijn we sindsdien aangesloten bij de PTC , een cooperatie voor en door schippers.
Die hebben best een aantal schepen en eigen werk, wat yst niet zoveel heeft, dus in n zwakke markt sta je dan achteraan, dat begonnen we na de zandpendel vrij snel te merken, en aangezien er bij ptc ruimte kwam voor ons soort schip was de keuze snel gemaakt, ook het vaargebied staat ons nu wel aan, met het oog op het bijna klare huis, zullen we daar misschien ns wat vaker het weekend kunnen zijn😉
We hebben bij de ptc een proeftijd van 3 maanden, van weerskanten natuurlijk..., als het ons beidde bevalt is het de bedoeling dat er ook kunststog goten aan boord komen om de rollen te mogen blijven varen va IJmuiden en andere plaatsen
Zoals de volgers wel zullen zien hebben we inm 3x in IJmuiden geladen en liggen we nu voor de 3e x in Stein te wachten op belading, dit keer naar Gent, dus weinig lege vaart en mooi aansluitend, ook meestal afgeladen met 1700 ton, wat de prijs natuurlijk ten goede komt, kortom we zijn tot nu toe zeer tevreden over de gang van zaken 😀
Hier n paar linkjes
https://ptcba.nl/
https://ptcba.nl/schepen

Grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Binnenvaarder »

Bram,
Succes bij de nw club.
In Duitsland heb je toch een club van schepen die voor de PTC of is dit PTG varen?
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Bram,
Mooi dat je ons weer even bijgepraat hebt. Ik vind het knap want ze houden je goed aan de gang als ik het zo zie.
Apropos, die kunstgoten. Mag je die zelf iedere keer opruimen :evil: als er iets anders in moet of ga je dan alleen maar in de rollen?

Je ziet, post je een keer wat. Bedenken wij weer allerlei vragen :mrgreen:
Goeie reis verder,
grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ha ja dat was te verwachten natuurlijk...
De PTG is of zelfs was, want ik betwijfel of die nog bestaat, een duits veband wat naar ik vermoed in de huidige DTG is opgegaan.

Die goten moet je dan zelf opruimen en evt weer neerleggen, daar moet ik dan n 2e hands heftruckje voor aanschaffen, zal wel even wennen zijn....😉
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie