Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Binnenvaarder »

En waarschijnlijk nog een certificaat dat je met het heftruckje mag rijden, hoewel je ruim is natuurlijk prive grondgebied😀
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Tim76 »

Dan kies je voor een 'stapelaar'. Dat is geen heftruck en daar heb je ook geen papieren voor nodig :lol: Zo zie je maar: voor elke oplossing is wel een probleem te vinden :mrgreen:



Groeten van Tim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Nou, kweenie hoor Tim, ze hebben zover ik weet allemaal n heftruck, je ben niet klaar in n uurtje begrijp ik al wel, dus zoals je weet zit een schipper graag als tie werken moet😁
En n certificaat is natuurlijk in mn ruim en zonder personeel niet nodig ...
vaar om te leven (niet andersom)
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Tim76 »

Wat een gedoe zeg... :roll: Naja, je moet er wat voor over hebben, zeggen ze weleens :wink: En als je eens assistentie zoekt, dan roep je maar :lol:

Groeten van Tim
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Westeind schreef: 04 mar 2020 20:22 Nou, kweenie hoor Tim, ze hebben zover ik weet allemaal n heftruck, je ben niet klaar in n uurtje begrijp ik al wel, dus zoals je weet zit een schipper graag als tie werken moet😁
En n certificaat is natuurlijk in mn ruim en zonder personeel niet nodig ...
Hallo Bram,



Ik begrijp dat jij geen medewerkers in dienst hebt, maar soms heb je toch eens eens een invalkracht aan boord ?

Zolang jij zelf op de heftruck op rijd als zelfstandig ondernemer mag dit, maar als er een medewerker (invalkracht, betaald of onbetaald) op de heftruck gaat rijden, moet hij of zij wel terdege een heftruck certificaat hebben, ondanks het in jouw eigen ruim is en het een invalkracht is.
Geen heftruck certificaat, dan is deze persoon niet verzekerd als er iets gebeurd, dit wil je toch niet overkomen, dat er iets gebeurd met een medewerker.

Ik wil jou niet bang maken, maar er wel even op wijzen wat de gevolgen kunnen zijn :
Ik zou niet graag willen dat jou iets overkomt, met een betaald of onbetaalde invalkracht.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door ichthus »

Hallo allen,als jullie dit steeds gevolgd hebben dan heb ik daar uit begrepen dat Bram een ervaren BOBCAT bestuurder is.
Geschikt te maken met alle soorten hulpstukken .
groet Wim
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Alleen is een Bobcat niet te vergelijken met een heftruck qua besturing, en daarbij ook nog eens vele malen duurder. ;)

Bram, ik meen dat 1 der collega's eentje in de aanbieding heeft, een electrische heftruck met rollenbeun-ervaring. :mrgreen:
Maarreuh, dus toch maar aan de rol, hè, goeie keus, makkelijk en schoon werk. :D
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Hallo,
nu we toch allemaal binnen moeten blijven dacht ik , ik kan me wel weer eens melden hier met n paar plaatjes, niet dat het er zoveel zijn, maar iets is beter dan niets ;)

Zoals dus al vermeld, varen we nu dan vor de ptc, dat bevalt tot zover prima,zoals Ed al zegt , veel rollen en dat is schoon werk.
de meeste reizen beginnen dan ook in IJmuiden in de 3e rijksbinnenhaven, laden onder de hal, pracht plekje, deur achter de kont dicht en je ligt uit regen en wind.
hier kort voor t laden, omdat we nog proeflid zijn hebben wij de rolgoten nog niet en word er gewoon op hout geladen... :oops:
Afbeelding
We zijn de 1e reis naar Maastricht geweest, en zoals wel bekend is t daar (en waar niet) al t hele jaar hoog water ... :roll:
dus over de stuw bij Belfeld...
Afbeelding

We zijn nu 3x de maas op geweest met rollen, waarvan 1x naar ivos ramet, alle 3 de keren hebben we in Stein kunstmest retour geladen, de 1e x naar Delfzijl...
dat word zo geladen, onder een groot afdak, en er kan dus heel wat regen vallen voor ze daar last van hebben...
Afbeelding

Van Delfzijl dan leeg aar IJmuiden geladen voor Ivos, daar vandaan leeg af naar Stein, dus leeg door de stad Luik met n aardig zakkertje, beetje opletten dus maar daar...
Afbeelding
dan naar Vlissingen tussen de stormen door, dat kan je tegenwoordig aardig uitkienen met apps als "windfinder" zondag op maandagnacht gaven ze even een paar uren minder wind op, dus zaterdag avond nog naar Hansweert gekomen ...
daar zondag gehouden
Afbeelding
en maandag vroeg naar Vlissingen, alwaar we dinsdag pas moesten lossen, dus alle tijd eigenlijk, maar goed en wel binnen begon de zw wind alweer aan te trekken dus blij dat we binnen waren met die afgeladen bak kunstmest :P
dinsdag daar gelost...
Afbeelding
en woensdag aldaar weer geladen, 2 stukjes voor Evergem 8)
Afbeelding

Vandaar weer leeg naar Ijmuiden, dat is natuurlijk niet naast de deur, maar voor ons gewoon t beste werk, en in deze markt ligt t vrije werk zowiso niet voor t opscheppen.
weer geladen voor Maastricht, daar onder t lossen maar eens een nieuwe draad en haak aan mn kraan gehangen...
Afbeelding
beetje zwaardere haak, zodat t ook bij lege haak wat strakker oprolt...
vandaar weer met kunstmest naar Gent, hier gespot op de camera van de sluis Terneuzen ;)
Afbeelding
daar n lang weekend gehad, va donderdagavond, men liep wat achter met lossen vanwege de regen ..
maar door div regelingen in lostijd was dat voor ons niet zo heel erg...
Maandag dan pas gelost,toen was daar even geen aansluiting in de buurt, en ik had ook ff geen zin om weer heel de maas op te draaien met al dat water, dus maar even af gewacht, en donderdag dan rollen geladen voor Moerdijk, vrijdag weer gelost....
met magneet... :roll:
Afbeelding
Tis goed gegaan hoor, het gaat daar an de lopende band zo..
nu dus weer in IJmuiden, nog n reisje halen voor Moerdijk, disndag lossen...
en daarna nemen we even n 14 dagen pauze denk ik, om ea in t huis te doen, wat inrichting zien te kopen , als ze de winkels tenminste open laten ... :roll:
Het huis is zo goed als bewoonbaar, vrijdag komen ze een 2e poging doen om de waterleiding aan te sluiten, dat hebben we zolang van de buren...
en dan nog n kabel voor t www, die komt dan nog n week later, en dan hebben we ea wel aardig kompleet, dus hebben we dan een honk an de wal 8)
van boven, voor
Afbeelding
en achter
Afbeelding

Zo dan ben je weer n beetje op de hoogte, zoals ik al zei, zal t toch veel van t zelfde zijn met t werk,we zijn wel waar ik zo af en toe n foto van schiet en of ik tijd en zin heb om t hier te plaatsen ;)
het zal wat rustiger zijn op dit draadje, maar ik volg t meest nog wel hoor 8)

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Ik mis de kunstmest best wel. Heb veel kunstmest gedaan naar noord Duitsland.
Eigenlijk was er geen mooier werk. Kunstmest lossen, anderhalf uur af- en uit-spuiten, en weer rollen laden.
Na de rollen lossen even vegen en weer kunstmest in een droog ruim.
Maar heb al maanden geen kunstmest meer aangeboden gekregen. Wel wat veevoer afgelopen jaar, maar ook dat nu niet meer.
Maar we blijven wel een beetje bezig...
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Mooi, we zijn weer helemaal bij.
Leuk huis geworden zo te zien.
Stevige magneet daar in de Moerdijk, losliggend ijzer ben je ook gelijk kwijt :mrgreen:
grt Wim
Plaats reactie