Bram ; die zonnepanelen heb je die klaar gezet voor mij als ik langs kom varen?
gr gerrit
Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ha daar kom jij vast niet langs varen tenzij je wel heel dicht bij me woont
Daar staan ze pal op t zuiden ...
Daar staan ze pal op t zuiden ...
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Als ik het goed heb zit je een klein stukje verder dan waar een scheepswerf heeft gezeten, gebr ?? heeft een famlid van mij nog een schip laten bouwen. (als ik het goed heb tenminste, maar ik ga 1.90 m diep en ben 18.00 m hoog dus zal wel te veel opvallen.)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Haha ja de plaats klopt wel ongeveer, alleen is de geul tegenwoordig aan beide kanten afgedamd dus je kan dr niet meer in vanaf de rivier
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
je bedoelt scheepswerf matena heb er wel eens een partijtje plaatijzer gelost uit ijmuiden
varen is een manier van leven
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Bram, Heeft dat lossen met een magneet nog invloed op je kompas? Kan me haast niet meer voorstellen dat je tegenwoordig nog op een kompas vaart. Denk misschien nog te ouderwets. Al meer dan 10 jaar geen zeilboot meer en mijn laatste zeiltocht was in 2015. Zeilpak was op en het lijf wordt ook steeds strammer. Maar dat is niet om te klagen hoor! Goede vaart verder en leef je bij gelegenheid lekker uit in je nieuwe huis. Gr. Klaas.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Haha , geen idee, geen kompas idd
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
En ik weet het ook niet, want ik had eerst een electronisch kompas, die stuk was en nu een GPS-kompas, die er geen last van heeft. Sja...
Overigens, zo ouderwets als een kompas mag zijn, als je Zone 2 Duitsland wil hebben (voor het varen op de Eems, Weser en Unter Elbe noodzakelijk), ben je verplicht een goedgekeurd en, afhankelijk van het soort kompas, gesteld kompas te hebben. Daarom heb ik een GPS kompas, die hoeft niet gesteld te worden. Een vloeistof- en electronisch kompas moeten elke 2 jaar gesteld worden.
Overigens, zo ouderwets als een kompas mag zijn, als je Zone 2 Duitsland wil hebben (voor het varen op de Eems, Weser en Unter Elbe noodzakelijk), ben je verplicht een goedgekeurd en, afhankelijk van het soort kompas, gesteld kompas te hebben. Daarom heb ik een GPS kompas, die hoeft niet gesteld te worden. Een vloeistof- en electronisch kompas moeten elke 2 jaar gesteld worden.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Bram en Ed, Bedankt voor jullie reacties. Raak een beetje over de houdbaarheidsdatum merk ik. In 2007 voer ik met een vriend in zijn zeilboot de Elbe op. Bij de Schlüsseltonne voor de Weser nog mooi weer. We werden "opgelopen" door een paar onweersbuien en hadden de stroom tegen. Toen één van de buien zich boven ons ontlaadde hadden we het niet echt meer naar onze zin. Tot 3 keer toe viel door elektrische ontlading de kaartplotter uit. Gelukkig een goed kompas en papieren kaart aan boord. En de koers daarop uitgezet. Opeens een hoop wind en regen. Het zicht liep terug naar een paar honderd meter. Wij zaten veilig tussen de diepwater en kribbentonnen. Toch geschrokken van een coaster, die om van de Elbe naar de Weser te varen alvast maar de verkeerde wal aanhield. Ter hoogte van Cuxhaven hadden we weer schitterend weer en stond ik aan het fornuis voor de avondhap. Toch blij met onze "ouderwetse" navigatiehulpen. een paar jaar later weer blij met de hedendaagse spullen. In dichte mist van de Bergsediepsluis zeilend richting Zeelandbrug. Kaartplotter, radar, AIS e gelukkig weinig vaart. Voordeel van het zeilen is dat je veel hoort. Gr. Klaas.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Het loopt zeker intussen wel beter op de Maas?
Wel schutten natuurlijk, dat dan weer wel
Goed weekend,
Wim
Wel schutten natuurlijk, dat dan weer wel
Goed weekend,
Wim