Goede morgen Bram,
wij staan er op voor 555 t dat is 1,52 diep....
Dat is nu al 1 mtr op Kaub, verwachten ze water?
grt Wim
Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Tja schijnbaar wel n beetje....zo te zien, of het gaat kloppen ? geen idee al blijft t maar staan dan is t al goed
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Als ik het goed zie ben ik nu weer groen met mn AIS, ben benieuwd hoelang t duurt
Heeft bij mij niet lang geduurt, je bent nog steeds lichtblauw?
Ik zie wel meer schepen die wel eens van kleur verschieten, techniek he...
Dat is nu al 1 mtr op Kaub, verwachten ze water?
En inderdaad, vandaag wat er bij, dan is er nog wat ruimte voordat je zover ben.
grt Wim
Heeft bij mij niet lang geduurt, je bent nog steeds lichtblauw?
Ik zie wel meer schepen die wel eens van kleur verschieten, techniek he...
Dat is nu al 1 mtr op Kaub, verwachten ze water?
En inderdaad, vandaag wat er bij, dan is er nog wat ruimte voordat je zover ben.
grt Wim
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/E-Ship_1_(schip,_2010)
hier staat iets over dat schip, oa waar die 4 palen voor dienen.
schijnt dat de link niet echt werkt. Dan maar even zo.
Het E-Ship 1 is een RORO-vrachtschip van de Duitse windmolenproducent Enercon dat voornamelijk onderdelen van windturbines vervoert. Het schip is opmerkelijk omdat het vier kenmerkende rotorzeilen heeft die het aandrijven dankzij het Magnuseffect.
hier staat iets over dat schip, oa waar die 4 palen voor dienen.
schijnt dat de link niet echt werkt. Dan maar even zo.
Het E-Ship 1 is een RORO-vrachtschip van de Duitse windmolenproducent Enercon dat voornamelijk onderdelen van windturbines vervoert. Het schip is opmerkelijk omdat het vier kenmerkende rotorzeilen heeft die het aandrijven dankzij het Magnuseffect.
mee varen
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
deze is proberen dan maar er staat niet veel vermeld https://nl.wikipedia.org/wiki/E-Ship_1_(schip,_2010)
hier nog iets van de werking en beslist geen nieuwe uitvinding dus https://zienenweten.blogspot.nl/2016/12/ ... s-dat.html
hier nog iets van de werking en beslist geen nieuwe uitvinding dus https://zienenweten.blogspot.nl/2016/12/ ... s-dat.html
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Je bent weer lichtblauw Bram.
En voor zondag verwachten ze toch al ca 1,90 m in Keulen.
En voor zondag verwachten ze toch al ca 1,90 m in Keulen.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ja Jan ik heb t gezien, maar ik ga echt niet elke dag met mn kop in de kast zitten om die zooi opnieuw in te stellen....laat ze eerst het perfecte ais apparaat maar ns uitvinden, ik ben niet de enige die r last van heeft en ook niet alleen dit merk...
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Grappig om te lezen, terwijl hier in NL wordt klaargemaakt voor juist hoog hoogwater springWesteind schreef:men heeft nu ook 2x zoveel schepen nodig als normaal met dit lage water
Het viel me metéén op toen ik de foto zag! Het schip is alleen niet écht bekend bij mij persoonlijk, want het wordt gemanaged door het Vroon Offshore kantoor in Genua, Italië. Maargoed, het voelt wel als familie
Benzine stinkt, diesel niet,
diesel ruikt alleen erg sterk!
diesel ruikt alleen erg sterk!
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Maandag lossen, Bram?
Goed weekend.
grt Wim
Goed weekend.
grt Wim
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
ja maandag gelost idd,
verder hier niks loos, nu donderdagmorgen een schip ligten in Hanau voor Dordt of Moerdijk ....
verder hier niks loos, nu donderdagmorgen een schip ligten in Hanau voor Dordt of Moerdijk ....
vaar om te leven (niet andersom)