Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Eemspoort
Berichten: 3165
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Dan zal ik Bram maar even bij springen, want het klopt wel zoals hij het zegt. Als de brug in de hoogste stand staat ( en we hebben het hier specifiek over Dorkwerd, Aduard en Zuidhorn) en het licht gaat op groen, dan brand ook het gele onderdoorvaart-licht. ;)
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Zo helder als maar kan...

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door pieter53 »

Men wil een hefbrug in geheven stand schijnbaar als een gesloten brug zien.
Daar valt iets voor te zeggen maar er wordt slechts een enkel geel licht getoont.
Volgens het BPR wil dat zeggen dat er tegenliggende vaart mogelijk is.
Er bestaat een kans dat ook aan de andere zijde een geel licht getoont wordt!

Het BPR zegt echter dat als er geen tegenliggende vaart toegestaan is, er een dubbel geel licht getoond moet worden en
aan de andere zijde zou dan, boven de doorvaartopening een rood licht getoond moeten worden.

Het is/was echter zeer gebruikelijk dat er fantasie combinaties aan verkeerstekens getoond worden,
dus wat de uitslag zal zijn als dit voor een rechtbank komt, is moeilijk te voorspellen.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

Gewoon bij groen licht het gele licht niet tonen;wat kan het eenvoudig zijn.
Staat me iets van bij dat het ook als een orientatielicht wordt gezien,zo van"de brug is geopend,
maar let op;hoger is hij niet!". gr.Jan.
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jan Kroes »

Ik zie op de foto van Bram ook wel dat het licht brandt, maar daar ging het niet over.
Marco007
Berichten: 962
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:41
Locatie: Delft

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Marco007 »

Janna schreef:Tim (of Marco!) zullen me wellicht verbeteren, want mijn kennis op dit vlak is beperkt.
Maar de treinenstellen die jij daar fotografeerde zijn van het type Materieel '64, en die werden bij mijn weten niet hondekop genoemd. De oudere types Materieel '54 werden hondekoppen genoemd. Die hadden een langere neus.
Maar ze lijken wel op elkaar :wink:
Ik hoef inderdaad niks meer te doen. :wink:
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

pieter53 schreef: Het is/was echter zeer gebruikelijk dat er fantasie combinaties aan verkeerstekens getoond worden,
dus wat de uitslag zal zijn als dit voor een rechtbank komt, is moeilijk te voorspellen.
wat te denken van de verlichting op de bruggen van het kanaal Gent-Terneuzen (als die draaien )
dat moet ik ook nog al eens uitleggen wat we daar precies mee willen bereiken :roll:
gr
leo
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door teerkwast »

Heren, als ik het mij goed herinner, is het gele licht de plaats waar je doorvaart/ opstuurd. Net als het gele bord????
Afbeelding
Marco007
Berichten: 962
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:41
Locatie: Delft

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Marco007 »

teerkwast schreef:Heren, als ik het mij goed herinner, is het gele licht de plaats waar je doorvaart/ opstuurd. Net als het gele bord????
Nee als er 1 geel licht wordt getoond mag de doorgang van beide zijden bevaren worden.
Als er 2 gele lichten branden, is dat vaak een brug met meerderen doorvaartopeningen. Dan is 1 opening vaak voorzien van 2 gele lichten en 1 opening voorzien van 1 geel licht.
De andere kant van de opening die 2 gele lichten heeft, is dan voorzien van een rode lamp.

Zo interpreteer ik het artikel in het BPR, artikel 6.26 en bijlage G2 waarin de symbolen en optische tekens staan omschreven.
middenbolder
Berichten: 302
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:33
Locatie: wessem

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door middenbolder »

Marco, zoals jij omschrijft klopt het volgens mij helemaal.
Groeten
Jean Romeynders
Plaats reactie