Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Tja, van t zelfde materiaal als de TipTop wrijfhouten, ze zijn dan ook gemaakt bij Lankhorst, t zijn in principe deeltjes van 60cm lang en 1 m breed, en je kan kiezen hoe lang je je delen wilt hebben, ik heb gekozen voor de langste, dat is dan 2,40m oftewel 4 delen aan elkaar, dat is dan dmv rvs U balken alwaar je ook je lepels van de heftruck in steekt ;)
en een aantal delen van 1,20m om dat je die enigzins met de hand kan handlen, omdat je de laatste delen met de hand moet leggen omdat je met de zwaai van je deur zit, en de heftruck na gedane arbeid in de kast wil hebben ....ook nog n paar van 60 cm, om evt in t midden te leggen als je een oneven aantal rollen laad en de laatste i t midden wil hebben bv .
vaar om te leven (niet andersom)
anne lingen
Berichten: 88
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:51
Locatie: ouderkerk a/d ijssel

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door anne lingen »

Dus voorlopig zwaaien we niet meer aan de Westeind aan het begin van de hollandse ijssel :D
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Afbeelding
Afbeelding

Ik kreeg er het heen en weer van, die Westeind. Dan weer vooruit, dan weer achteruit... :mrgreen: :lol:
Jinny B
Berichten: 542
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jinny B »

Mooi filmpje Bram, kanalenplaat opgebouwd op kalkzand.
En de zolder met geïsoleerd hout.
Hoop dat je een beetje droge bouw hebt gehad, kanalenplaat kan heel lang water bewaren.
Je zal de eerste niet zijn die na het boren van een gaatje in het plafond een douche krijgt... :mrgreen:

Kans dat we elkaar vd zomer op het water tegenkomen acht ik gering, we gaan de oost in met onze tobbe...
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Kijk, zijn we weer helemaal bij.
Pff, een hele verbouwing, je moet er wel wat voor doen om rollen te mogen/kunnen varen.
Ik heb begrepen dat Lankhorst al meerdere jaren met/voor Tata Steel werkt met keggen en alle andere soorten van kunststof materiaal.
Veel succes,
grt Wim
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Welnee, ik vaar nu al 13 jaar rollen en daar voor met mijn ouders ook verschillende jaren. Nog nooit zoiets nodig gehad. :mrgreen:
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Hallo Bram,

Mooi klein (nieuw) elektrische heftruckje, ziet er goed uit.
Ook de waterdichte kasten zien er degelijk uit.

Vraagje :

Waarom heb je niet gekozen voor losse kasten, die vastgezet kunnen worden met bouten en ten alle tijde makkelijk zijn te verwijderen ?
Samen met de heftruck en de rollengoten, als blijkt dat je voor lange tijd geen rollen kan vervoeren, om wat voor reden dan ook.

Of wil je de heftruck ook voor andere doeleinden gaan gebruiken, met onder andere er een losse (kiep)bak aan de hefmast te hangen en dan te gebruiken als een soort bobcat ?
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Pfff dan had t nog veel duurder geworden ben ik bang, en aangezien we toch cuubs zat hebben zal dit niet snel in de weg zitten, en als we er mee stoppen is n dagje branden en slijpen ook genoeg om t er uit te halen schat ik, heftruck is 6j oud , nieuw is helemaal onbetaalbaar 🙊
En geen bak er aan hoor, wie weet eens een soort stripper ? Kom maar met funktionele ideen 😉
vaar om te leven (niet andersom)
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Mechanische bezem, buitengewoon makkelijk!
En een werk-plateau om de den bij te plekken, enzo.
En als je me nog wat tijd geeft kan ik nog wel wat dingen verzinnen... :mrgreen:
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door ichthus »

Hallo , er zijn al schippers met Cd N schepen die mee kijken,want als op korte termijn Seine-Nord open gaat dan hoeft hij niet meer te adverteren, hij is er klaar voor alleen nog een Frans cursusje ,want Engels daar houden ze daar niet zo van ! Dus automobiles en France de rollen komen er aan !
Bon jour
Plaats reactie