Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Ik kan weer rustig slapen Bram.
We zijn weer helemaal b(l)ij.

grt Wim
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kees Keijzer »

Ja, dat is best mooi daar in Saarburg, we zijn met het hele gezin daar al eens een dag of 10 in een vakantiepark geweest en diverse tochtjes in de omgeving gemaakt.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Eemspoort
Berichten: 3165
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Mooi plaatjes, Bram! Ik zag ineens wat bekends, wat later ook bevestigd werd.

Afbeelding

We zijn in 2011 met de huur-camper langs de Moezel gereden en hebben ook Saarburg bezocht. Met recht een mooi plaatsje. :)
Tot van de week...

Gr. Ed
Fok!
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 sep 2005 17:47
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Fok! »

westeind schreef:het is op t moment erg rustig met de vaart op de Moezel, alleen is er wel redelijk wat pleziervaart, en die weten dan niet waar ze moeten blijven....de eerste had op de 2 palen achter de buurman vastgemaakt dus was ik weer blij met ons eigen palen 8)
de volgende ging vertwijfeld door de rondte en nog eens kijken wat te doen , toen heb ik m maar gewenkt dattie langszij kon komen, dat vond men wel fijn, dat is men kennelijk niet gewend om bij beroepsvaart aan te meren :?:
en als er dan eenmaal 1 ligt....tja dan is dat een uitnodiging natuurlijk :mrgreen:

en dit was het vrijwillig havengeld :mrgreen:
Afbeelding
:D Dat vind ik nou gewoon leuk :D
Benzine stinkt, diesel niet,
diesel ruikt alleen erg sterk! :)
Schipperdochter
Berichten: 3302
Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
Locatie: Spijk Gn.

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Schipperdochter »

2 jaar geleden in Lelystad,mensen wilden met de kleinkinderen naar de Batavia.Alles lag vol in nabijheid.
Hebben we ook geroepen en gewenkt,kom maar hier liggen, eerst ongeloof en dan blijheid.

Afbeelding

Zelf hebben je toen de onvergetelijke zeiltocht Lelystad ? Enkhuizen gemaakt.
Prachtig weer heen en met N.W, 6 terug. Liepen als de brandweer dat wel maar een kuilen !!
Alhoewel de Lanaverre mooi in de golfdalen past.
Bootje is bij gebrek aan tijd te koop ,zonder trailen en evt.met b.b.motot langstaart.
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. ;) )

Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Vandaag naar Delfzijl gevaren...kwam dit bootje tegen , Harry heeft die volgens mij ook al eens laten zien :wink:
Afbeelding

En ik had vandaag een opstapper uit t hoge noorden Kor die t forum trouw volgt :D
Afbeelding

morgen met `t vloedje verder, grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)
JC
Berichten: 2987
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door JC »

De familie Bier voer vroeger met de "Angelo", een spits van Saarbrücken. Bertrand is hun zoon.
Afbeelding Foto van Leo, het schip ligt hier nog in Douai. Het is inmiddels verkocht met de nadrukkelijke eis dat het zoveel mogelijk in de originele staat blijft.
jarre_jarre
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 mei 2011 11:08

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door jarre_jarre »

De Angelo ligt sinds gister droog op de koningspoort Rotterdam, ik zal wat foto's schieten als ik er aan denk :roll:
groet Jelle
A/B Luxe motor Spes Salutis
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Tis hier geen spitsentopic natuurlijk he :mrgreen:

Wij gister door het hoogste noorden gevaren, boven Emden de WSP aan boord natuurlijk ...die zei me dat we een zone 2 binnen certificaat moest hebben , dat wist ik natuurlijk wel , maar je van de domme houden werkt ook wel eens :mrgreen:
Dus hij matste me , dat zone gedoe is sinds 2009 van kracht en mijn cvo was/is van 2008, dus stelde hij dat ik t toen nog niet hoefde te hebben, zo is dat, maar nu dus met n nieuw cvo in de maak ontkom ik r niet meer aan, dus dat maar in orde maken , alleen kan dat niet in NL, dus hier maar even iemand gebeld, die daar niet al te spannend over doet...
we moeten 2 rode lampen en 2 zwarte ballen hebben , die had ik niet zei ik tegen de wsp, de lampen blijk ik toch wel te hebben ontdekte ik vanmorgen ... nu dus ff 2 balletjes scoren dat kan hier in Haren wel voor niet al te veel geld zag ik ....
Alleen voor zone 2 buiten moet ik dan nog een GPS kompas en aangepaste ijkmerken hebben, we hebben besloten om dat dan ook maar te doen, dan heb ik weer een kleine uitbreiding in m`n vaargebied, niet dat ik daar nu zo graag vaar , maar je weet maar nooit waar t goed voor kan zijn ...

om 12 u waren we beneden Herbrum, 4e schutting,en een berg modder....
maar ook een ouderwetse kümo....
Afbeelding
Afbeelding

gisteravond dus hier, we gaan nu toch morgenochtend lossen, eerst had men gezegd donderdag/vrijdag ,dus dat valt dan alweer mee
nog geen vervolg dat is hier niet zo dik gezaaid :(

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Schipperdochter
Berichten: 3302
Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
Locatie: Spijk Gn.

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Schipperdochter »

De Theo Angela was naar de havendagen in Papenburg geweest.
Ligt nu weer voor het scheepvaartmuseum.
# van de schepen die daar liggen hebben een permanente tentoonstelling in het ruim.
Deze hebben wij zondag jl.dus moeten missen. :(
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. ;) )

Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Plaats reactie