Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jan Kroes »

Mijn ouders zaten op die werf toen het schip gebouwd is.
Het was zo'n toestand dat de eigenaar het schip vernoemde naar de patroon van de hopeloze zaken: Judas Thaddeus.
Als ik lieg is dat in commissie, maar het verhaal is me altijd bij gebleven.
Schipperdochter
Berichten: 3302
Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
Locatie: Spijk Gn.

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Schipperdochter »

Bijgelovig waren ze dus niet om te gaan varen met zo'n naam :shock:
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. ;) )

Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Kapitein Spok
Berichten: 2445
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

Ja voor mij is Sint Judas Thadeus ook de eerste naam die boven komt als ik dit schip zie.

De man die het schip liet bouwen kwam veel in het klooster van de zusters van Hallo, in Nijmegen. Deze zusters hadden een bijzondere verering voor deze heilige. Uit piëteit voor deze zuster besloot hij daarom dat het schip Sint Judas Thadeus zou heten.
En het kan natuurlijk nooit kwaad om je schip naar een heilige te noemen, die vereerd wordt als patroon van hopeloze zaken!
Kapitein Spok
Berichten: 2445
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

Jan ik zag je bijdrage pas nadat ik de mijne geplaatst had. Maar het een zal het andere niet uitsluiten.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Jan Kroes schreef:Mijn ouders zaten op die werf toen het schip gebouwd is.
Het was zo'n toestand dat de eigenaar het schip vernoemde naar de patroon van de hopeloze zaken: Judas Thaddeus.
Als ik lieg is dat in commissie, maar het verhaal is me altijd bij gebleven.
Mooi, als ik dat geweten had, had je hard kans dat ik m in 2008 in werkendam ook omgedoopt had :mrgreen:
vaar om te leven (niet andersom)
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jan Kroes »

Kapitein Spok schreef:Jan ik zag je bijdrage pas nadat ik de mijne geplaatst had. Maar het een zal het andere niet uitsluiten.
Kan best een combinatie zijn van de twee, dat hebben we vaker hier.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Mooi verhaal over Geert z`n boot :D

Wij zijn op het gemakje verder gevaren, woensdag van Groningen, ver kwamen we niet, de "Grevelingen" lag i Kootstertille te laden, en we hadden elkaar al een tijdje niet gezien dus stoppen met die handel, M`n schoonouders die aan boord waren wilden nog even een familie bezoekje doen in de buurt van Bergum, dus auto er ook af ...
Afbeelding
Toen André vol was, was het de bedoeling dat we nog een paar uurtjes zouden varen ...
Maar toen ik even opkeek, zag ik een andere André liggen de "vectare"lag in Schuilenburg,en even later kwam de "turbulent"ook nog achterop , ook geen haast hebbende...dus toen gedrieën in Schuilenburg gebleven om te buurten :D
En dan zeggen ze nog dat er geen tijd meer is voor sociale binnenvaart :lol:

Maar dan heb je de volgende dag wel een hele dag nodig natuurlijk om in Amsterdam te komen ....
Ik heb voor de verandering even een foto getrokken van de brug van Dorkwerd, die heeft af en toe de neiging om spontaan te zakken als je er half onderdoor bent....ik weet al van 2x dit jaar en heb begrepen dat er nog een derde ongeluk is geweest...
Je zou denken dat de schuldvraag dan duidelijk is, maar het laatste nieuws was dat RWS gewoon zegt dat de lichten niet goed stonden en er dus niet onderdoorgevaren had mogen worden....hoezo nederland schurkenstaat in wording... :|
Dus vandaar die foto
Afbeelding

Gisteravond dus in 020 geariveerd, aanvankelijk hadden ze hier wel goede ideën en zou ik vanmorgen gaan lossen, op de wal ,ipv in de boot....
Maar toen ik hier net was en even smste waar ik lag ivm ijk op nemen ,kreeg ik een smsje terug :walkraan kapot weten nog geen nadere planning...
Tja daar lig je dan met je garantie zaterdag leeg, het mag niet in de boot die nu ligt te laden, en t kan niet de wal op, nu word het dus de volgende boot, maar die moet nog lossen in Duinkerken, en komt maandag hier aan zegguh ze , dan moet die gemeten en gedaan worden (weet ik veel wat ze met de zeevaart allemaal uitvreten voor die mogen beginnen) en dan moet er 4000 t schredder in , en dan zou `t westeindje wel aan de beurt kunnen komen , op z`n vroegst dus maandagavond , maar ik reken maar op dinsdag....
We liggen in elk geval betaald zullen we maar denken,
alleen had ik afspraken staan om het hydraulisch gedeelte van t stuurwerk te vernieuwen maandag te beginnen in Papendrecht.....dus dat weer even op moeten schuiven

zo dan ben je weer op de hoogte , grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jan Kroes »

Bram schreef:maar het laatste nieuws was dat RWS gewoon zegt dat de lichten niet goed stonden en er dus niet onderdoorgevaren had mogen worden....
Ik zie op jouw foto het gele onderdoorvaarlicht nog branden terwijl de brug open staat. Dat klopt niet.
Is een van de dingen waar wij met ons huurbootje speciaal op letten.
Maar om je daar achter te verschuilen en de verantwoording af te schuiven gaat wel erg ver.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Als de brug omhoog gaat staan de lichten rood/groen en is t onderdoorvaartlicht uit, als ze groen gaan gaat t onderdoorvaartlicht ook weer aan , bij deze "geopende brug" ga je er tenslotte nog steeds onderdoor ... :P
vaar om te leven (niet andersom)
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jan Kroes »

Ik zal nog wat foto's bekijken, maar mijn ervaring (met jachtje) is dat het gele licht alleen brandt als de brug dicht is.
Reglement: Geel licht: doorvaart toegestaan bij gesloten brug.
Plaats reactie