Eerlijk gezegd: ik zou het ook niet opgezocht hebben en ook een verkeerde spelling gebruikt hebben, daarom noem ik het meestal maar plastic snelbindertjes
Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Bram ik sluit me volledig aan bij Geert als hij zegt:
Bram bedankt voor je bijdrage, geniet er steeds weer van. Na 40 jaar aan de wal blijft het water nog steeds trekken
En Pieter, weet je wel helemaal zeker dat plastic, de juiste stofbenaming van deze kunststof objecten is?
maarrrruhh trekutjenieaanhoor!
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ik noem het altijd knoeistrip, ooit overgenomen van een machinefabriekbaas.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ik meen dat de Tie-wraps (even gecontroleerd of ik het wel goed schreef) oorspronkelijk van Polyamide (even gecontroleerd of ik het wel goed schreef) waren. Ze waren duur en zeer geliefd bij diverse personen op en rond de werkvloer.
Bij het magazijn werden de aantallen op naam genoteerd (of ze ook natelden of je ze werkelijk gebruikt had, weet ik niet).
Over wat er allemaal over te vertellen valt lees: https://de.wikipedia.org/wiki/Kabelbinder
Nu ik het Duitse woord zie staan, herinner ik me dat we ze inderdaad ook vaak KABELBINDER noemden (ik was namelijk electricien, wat ik nog altijd met C's schrijf)
Bij het magazijn werden de aantallen op naam genoteerd (of ze ook natelden of je ze werkelijk gebruikt had, weet ik niet).
Over wat er allemaal over te vertellen valt lees: https://de.wikipedia.org/wiki/Kabelbinder
Nu ik het Duitse woord zie staan, herinner ik me dat we ze inderdaad ook vaak KABELBINDER noemden (ik was namelijk electricien, wat ik nog altijd met C's schrijf)
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Bram, weer een mooie reportage.
Bij de molens in Keulen-Deutz in een ver verleden graan gelost. Ik begrijp dat ook dat gaat sluiten.
In ieder geval houden je spudpalen je niet mooi van de wal tijdens het laden, maar je hoeft ook niet met sluitingen in de weer.
Ik zie daar alleen maar ringen
doet dat reclamevaren nog wat
grt Wim
Bij de molens in Keulen-Deutz in een ver verleden graan gelost. Ik begrijp dat ook dat gaat sluiten.
In ieder geval houden je spudpalen je niet mooi van de wal tijdens het laden, maar je hoeft ook niet met sluitingen in de weer.
Ik zie daar alleen maar ringen
doet dat reclamevaren nog wat
grt Wim
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Is er sinds je bij de ptc zit niets meer te melden Bram ?
varen is een manier van leven
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Terug in het zand, zo te zien
grt Wim
grt Wim
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Juist ja, allemaal waar natuurlijk, waar beginnen we....?Terug in het zand, zo te zien
grt Wim
ik denk maar even met een kleine verbouwing om het topic weer even tot zn recht te brengen..
Zoals velen inmiddels wel bekend, vaart de PTC veel rollen,de meeste leden hebben dr zgn rollengoten voor aan boord.
en aangezien wij nu ook onze proeftijd voorbij zijn, is het aannnemelijk dat ook wij dat spul aan boord zetten, maar om toch enigzins multifunktioneel te blijven, is het wel praktisch dat je het spul zo kan opbergen dat je ook alle andere ladingen weer kan ervoeren.
vandaar "even" een paar kasten in het ruim laten maken.
hier het voorbereidend werk, verf er af geslepen tbv laswerk...
Deurtje staat gesteld
met stevige scharnieren
in de loop van de werkzaamheden komt ook de aangeschafte heftruck.
en voornoemde goten
en alles in het ruim.
1 kast klaar en in de verf.
zoon Teus aan het oefenen en kijken of ea past zoals berekent is
ondertussen thuis ook nog even ons gangboord geverfd
En eenmaal klaar was er een reisje van Zwijndrecht naar Maastricht, met ringen, dit spul kan je alleen maar op goten laden, omdat het smalle ringen zijn die met zn 3en aan elkaar zitten met bandstaal.
toen we leeg waren in Maastricht, konden we een reisje grind terug naar Amsterdam doen, dus dan moet je alle goten en heftruck opbergen, daar was ik als ongeoefende heftruckschipper 4 uren mee zoet, t schijnt ook in 1 uur te kunnen voor de ervarener chauffeurs
maar goed ik had gelukkig alle tijd en kostte het geen nachtrust of zo
dat ziet er dan zo uit.
en in de st boord kast staan dan alleen 2 hoge stapels goten....daar even geen foto van voorhanden.
in Born grind laden..
Na dat we in Amsterdam gelost hadden was ik niet 1.2.3 aan de beurt voor rollen, en aangezien Tata toch al niet zo gunstig in t nieuws is daar ook maar even niet op gewacht, en kon ik weer even terug in de zandpendel vanaf de maasvlakte, dit naar Gouda, 8 reisjes....
en met zand moet je t water aan dek laden heb ik wel eens begrepen
lossen bij Bos buiten de sluis.
met af en toe een bui...
Maar goed ook daar kwam afgelopen vrijdag een eind aan,gelukkig wel mooie aansluiting, smorgens gelost in Gouda en s middags in de Botlek alweer laden, gecalcineerdepetcokes voor Gent, onder toeziend oog van Ed
mooie kraan, met weegschaal ingebouwd, kon op de kg nauwkeurig t gewicht vertellen..
vrijdagavond nog even boven de volkerak gevaren, en zaterdag naar Gent... geschut door Hans (jc)in de westsluis..
Thuis nadert de voortuin/pad ook zn voltooiing...
en inmiddels is er een heusse film van de bouw van ons huis online
als je een oranje helm ziet gaan..., daar loop ik onder
Oja,als we hier leeg zijn; dinsdag vlissingen laden ea gemalen puin, voor Middelharnis, woensdag lossen,
tot zover het nieuws, grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Die goten zijn van gewapend kunststof zo te zien?
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....