termijn woensdagochtend niet gehaald!!!
voer vanochtend nog op merwede.
Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
varen is een manier van leven
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Nee niet gehaald,
dat heb je als de Duitse bevolking zich niet aan de afspraken houden als ze een strakke planning maken....
ipv 00:00 u werd het 11u dus dat is nogal een beetje vertraging, de NS is r niks bij (sorry Tim )..
Dan zouden we gelijk gaan lossen in Duisburg als we er waren, maar na 1,5 uur kwam men eens aanwandelen...
Dan zouden ze ons wel eens even leeg gooien in 2.3 uur hoogstens, 4,5 uur later waren we dus leeg inmiddels 23:15..
Dat direct aansluitend laden ging ook niet door, de beste man zei; om 4 uhr geht`s weiter...daar.. (150 m vooruit)
Daar wilde ik dan maar alvast gaan liggen ,maar ontdekte dat daar geen palen stonden op `t damwand wat een eind oder water verdwenen was vanwege het hoge water, dus dan maar naar bed...
Om 6:15 werden we geroepen om te laden, dus die mens snel duidelijk gemaakt dattie mee moest lopen om een touw an te pakken, dat gebeurde dan ook en kon men laden om 6:30...
om 9 u telefoon....de bevrachting: ze zeggen dat jij niet om 4 uur laadgereed lag.... misschien komen er kosten van, ik was dan toch eindelijk op m`n kookpunt, en dan is m`n Duits op z`n best, dus ik heb die leute zelf maar eens even uitgelegd hoe een en ander hier nach Planung verliep....tja als ik t zo bekeek, dan had ik misschien toch wel een beetje recht dat ik niet de wekker om 4 uur gezet had, als ze me na 6 u kunnen roepen had dat ook wel om 4 u gekund dacht ik zo....enfin om 14 u vol, en naar Antwerpen gebeld of ze al zenuachtig werden, dat bleek al helemaal niet t geval
We waren daar nog niet aangemeld, dus wisten niet van onze komst af, dus vandaar maar een dag later gelost...
Hier dat rondstaal aan het laden..
Donderdag klopte de planning gelukkig beter dus op tijd leeg
Er was een hoop wind, daar kunnen lege dozen net tegen
Vandaag op de volgende laadplaats aangekomen, Oosterhout, hier moeten we betondelen laden voor Groningen, zoals ik elders al had vermeld
vandaag begonnen met de voorbereiding, het laden van dikke houten planken ook wel dragline schotten/balken of zoiets genoemd..
Dat scheeld maandag toch wel een uur of 3 dat we eerder kunnen beginnen, nu klaar voor de grote balken ca 28m lengtes.
grt Bram
dat heb je als de Duitse bevolking zich niet aan de afspraken houden als ze een strakke planning maken....
ipv 00:00 u werd het 11u dus dat is nogal een beetje vertraging, de NS is r niks bij (sorry Tim )..
Dan zouden we gelijk gaan lossen in Duisburg als we er waren, maar na 1,5 uur kwam men eens aanwandelen...
Dan zouden ze ons wel eens even leeg gooien in 2.3 uur hoogstens, 4,5 uur later waren we dus leeg inmiddels 23:15..
Dat direct aansluitend laden ging ook niet door, de beste man zei; om 4 uhr geht`s weiter...daar.. (150 m vooruit)
Daar wilde ik dan maar alvast gaan liggen ,maar ontdekte dat daar geen palen stonden op `t damwand wat een eind oder water verdwenen was vanwege het hoge water, dus dan maar naar bed...
Om 6:15 werden we geroepen om te laden, dus die mens snel duidelijk gemaakt dattie mee moest lopen om een touw an te pakken, dat gebeurde dan ook en kon men laden om 6:30...
om 9 u telefoon....de bevrachting: ze zeggen dat jij niet om 4 uur laadgereed lag.... misschien komen er kosten van, ik was dan toch eindelijk op m`n kookpunt, en dan is m`n Duits op z`n best, dus ik heb die leute zelf maar eens even uitgelegd hoe een en ander hier nach Planung verliep....tja als ik t zo bekeek, dan had ik misschien toch wel een beetje recht dat ik niet de wekker om 4 uur gezet had, als ze me na 6 u kunnen roepen had dat ook wel om 4 u gekund dacht ik zo....enfin om 14 u vol, en naar Antwerpen gebeld of ze al zenuachtig werden, dat bleek al helemaal niet t geval
We waren daar nog niet aangemeld, dus wisten niet van onze komst af, dus vandaar maar een dag later gelost...
Hier dat rondstaal aan het laden..
Donderdag klopte de planning gelukkig beter dus op tijd leeg
Er was een hoop wind, daar kunnen lege dozen net tegen
Vandaag op de volgende laadplaats aangekomen, Oosterhout, hier moeten we betondelen laden voor Groningen, zoals ik elders al had vermeld
vandaag begonnen met de voorbereiding, het laden van dikke houten planken ook wel dragline schotten/balken of zoiets genoemd..
Dat scheeld maandag toch wel een uur of 3 dat we eerder kunnen beginnen, nu klaar voor de grote balken ca 28m lengtes.
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Zó dramitisch heb ik het ook nog niet gemaakt hoorwesteind schreef:
ipv 00:00 u werd het 11u dus dat is nogal een beetje vertraging, de NS is r niks bij (sorry Tim )..
Total bescheuert... Die haben nicht alle Tassen im Schrank, oder was?! Schop die schipper maar weer, als je hem de schuld kunt geven moet je het vooral niet laten *GRMPF* Nee, ik zou ze ook hun vet hebben gegeven. Het doet mij weer sterk denken aan de Engis-situatie van járen terug. Couple des fous. Ils sont patates....westeind schreef:
Dan zouden we gelijk gaan lossen in Duisburg als we er waren, maar na 1,5 uur kwam men eens aanwandelen...
Dan zouden ze ons wel eens even leeg gooien in 2.3 uur hoogstens, 4,5 uur later waren we dus leeg inmiddels 23:15..
Dat direct aansluitend laden ging ook niet door, de beste man zei; om 4 uhr geht`s weiter...daar.. (150 m vooruit)
Daar wilde ik dan maar alvast gaan liggen ,maar ontdekte dat daar geen palen stonden op `t damwand wat een eind oder water verdwenen was vanwege het hoge water, dus dan maar naar bed...
Om 6:15 werden we geroepen om te laden, dus die mens snel duidelijk gemaakt dattie mee moest lopen om een touw an te pakken, dat gebeurde dan ook en kon men laden om 6:30...
om 9 u telefoon....de bevrachting: ze zeggen dat jij niet om 4 uur laadgereed lag.... misschien komen er kosten van, ik was dan toch eindelijk op m`n kookpunt, en dan is m`n Duits op z`n best, dus ik heb die leute zelf maar eens even uitgelegd hoe een en ander hier nach Planung verliep....tja als ik t zo bekeek, dan had ik misschien toch wel een beetje recht dat ik niet de wekker om 4 uur gezet had, als ze me na 6 u kunnen roepen had dat ook wel om 4 u gekund dacht ik zo...
Groeten van Tim
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Bedankt voor het medeleven Tim
We hebben dus in Oosterhout geladen, op `t gemakje...
Dinsdagmorgen nog 6 stuks geladen, en om ca 10 konden we vertrekken.
Morgen lossen in Groningen, in de Deense haven, daar bouwt men schijnbaar een nieuwe brug
donderdag 15 stuk en vrijdag de resterende 15 ,en het hout hoop ik .
Mensen die er lading in de buurt hebben kunnen me altijd ff bellen
grt Bram
We hebben dus in Oosterhout geladen, op `t gemakje...
Dinsdagmorgen nog 6 stuks geladen, en om ca 10 konden we vertrekken.
Morgen lossen in Groningen, in de Deense haven, daar bouwt men schijnbaar een nieuwe brug
donderdag 15 stuk en vrijdag de resterende 15 ,en het hout hoop ik .
Mensen die er lading in de buurt hebben kunnen me altijd ff bellen
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Pa noemt dit weer: Grijs
gr
leo
gr
leo
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Vandaag maar eens even op onderzoek gegaan wat Bram aan het sjouwen was...
Als hij zo kort bij is kun je hem niet links laat liggen...
Waar ik al bang voor was bleek te kloppen: aan boord komen was er op het eerste gezicht niet bij. Maar Linda was goed uitgeslapen en had mij zien staan fotograferen. Terwijl ik al weer op huis aan wilde koersen hoorde ik de ping van de email. Bleek een berichtje van Bram te zijn met zijn telefoonnummer. Nog voor ik hem kon bellen kwam er al een telefoontje binnen...
Vijf minuten later stond ik bij de Westeind: 'transport par eau, la bonne voie' stond vroeger achter op mijn 'lelijke eend' geplakt. Gaat hier ook op, zwemmen zag ik niet zo zitten...
Die liggers zijn best wel flinke jongen...
Aangezien Bram een flink aandeel in de brug heeft ingebracht zou 'het Westeind' best een alternatief voor de toekomstige Sontbrug mogen zijn.
Het was even gezellig bij Bram en Linda een 'bammetje' mee te eten, en dat op een steenworp van De Witte Zwaan waar we dit laar onze forumdag gaan houden.
De grote tanks die over de loodsen uitstaken maakten mij nieuwsgierig, links de Witte Zwaan,
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ja dat was even leuk zo ..
En bij dat ponton met ketels ligt nu een bok langszij zo te zien..
Zelf ook nog wat plaatjes gemaakt..
de kraan is zo groot , die krijg je moeilijk op de foto..
Gister 18 van de 30 stuks gelost, vanmorgen verder
en dan merk je wel dat je hier kort bij de poolcirkel zit, vries zowat in hier in `t hoge noorden
bijna leeg ook zie je wel ..
Als we leeg zijn blijven we even in het noorden hangen, maandag in Veendam oud ijzer laden voor Amsterdam...
grt Bram
En bij dat ponton met ketels ligt nu een bok langszij zo te zien..
Zelf ook nog wat plaatjes gemaakt..
de kraan is zo groot , die krijg je moeilijk op de foto..
Gister 18 van de 30 stuks gelost, vanmorgen verder
en dan merk je wel dat je hier kort bij de poolcirkel zit, vries zowat in hier in `t hoge noorden
bijna leeg ook zie je wel ..
Als we leeg zijn blijven we even in het noorden hangen, maandag in Veendam oud ijzer laden voor Amsterdam...
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Pas maar op daar in het hoge noorden daar ben je zo vastgevroren.
Maar met de forumdag zal je wel ontdooid zijn.
Maar met de forumdag zal je wel ontdooid zijn.
varen is een manier van leven
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Wel, ik kan je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vertellen dat die tanks voor deze tanker in aan/afbouw bestemd zijnWrijfhout schreef:
De grote tanks die over de loodsen uitstaken maakten mij nieuwsgierig, links de Witte Zwaan,
gr. Harry
Volgens de mannen in m`n ruim waren ze bestemd voor een ander schip, ik zei nog ;ik had ze ook wel willen laden
Toen ik leeg de Deense haven uit was en me melde bij post Winschoterdiep voor een opening Euvelgunne brug, kreeg ik te horen dat ik een poosje moest wachten omdat er een nieuw zeeschip onderweg was...,
toen ze eindelijk langs was ging het spul bboord uit,en afmeren bij dat ponton in de buurt, de ketels hingen al heel de morgen in de bok die er opzij lag...
Uiteindelijk kon ik ook weer verder door het mooie winterwonderland
Nu dus in Veendam maandag laden...
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Dat moet dus de bunkertank van de Sefarina zijn, de LNG tank.
Groet,
Kees
Groet,
Kees