hoop later evt wat meer te vertellen
Bram, doe dat, het wordt hoogelijk gewaardeerd , al laten we dat misshien niet altijd voldoende merken.
Maar wacht maar tot je later zelf pensionado bent, dan kom je er wel achter hoe druk die soort is
Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Helemaal eens .Kapitein Spok schreef: ↑29 jun 2019 18:25 hoop later evt wat meer te vertellen
Maar wacht maar tot je later zelf pensionado bent, dan kom je er wel achter hoe druk die soort is
Waar heb ik ooit de tijd vandaan gehaald om te werken
groeten
Jan van der Pluijm
-
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Daarom ben ik ambtenaar geworden, volgens een van mijn oud collega's heb ik nooit gewerkt
Was toch ook wel vermoeiend om 37 jaar niets te doen
mvg
Geert
Was toch ook wel vermoeiend om 37 jaar niets te doen
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
In werken gaat wel heeeeel veeeeeeel vrije tijd inzitten !
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ok daar gaan we dan, ik moet daar altijd best even de tijd voor nemen, foto`s uploaden(ik doe dat altijd nog via imageshack omdat ik dat eenvoudiger vind)
en dan toch even terug denken hoe ea ook alweer ging zodat ik jullie een zo waarheidsgetrouw mogelijk verhaal vertel
We waren van Doornik naar de houtribdijk geweest herinner ik me nog...
t lossen ging netjes voor zover grote keien nette lading zijn dan
woensdag tegen de avond toch leeg en retour naar Amsterdam gevaren, donderdag zijn we even via de waalhaven gevaren om daar mn kapotte stapel luiken af te geven zodat ze de paar luiken die nog gerepareerd konden worden konden beet pakken als ze daar aan toe waren ....
ze deden dat even met een kraanscheepje van de werf aan de andere kant omdat er 2 duwbakken voor de wal lagen waardoor hun eigen kraan er niet bij kon.
daarna naar huus gevaren op ons favoriete plaatsje op de palen aan t "zand"
lang weekend gehad en maandag ben ik opgehaald door mede oostenrijkgangers/vrienden om mee te rijden naar de bergen
de eerste avond hadden we een hotelletje met uitzich op t echte werk
de andere morgen nog een half uurtje met en bus, en daar gaan de rugzakken echt op de rug
ik zal wat foto`s plaatsen omdat het toch een deel van mn belevenissen is en tenslotte zijn t hoofdzakelijk schippers wat daar loopt dus dat telt wel voor n binnenvaartforum vind ik
de eertse "loopdag"was niet zo heelver voor ons team, we hadden de club van 24 in 3en gedeeld anders word t zo n lange rij...
we liepen dan ook verschillende routes.
enfin de eerste hut dinsdag avond..
ontbijttafel in de 2e hut, veruit de beste ervaring, maar dat kwam ook omdat we die hut compleet voor ons 24en hadden
de derde dag werd het alengs ruiger, en t wandelen lastiger...
Hier hadden we achteraf gezien ook helemaal niet moeten lopen, maar dat heb je als je "verdwaald" mooi was t wel, aar op n gegeven moment konden we echte niet verder en zijn we terug gegaan, maar ondertussen was het weer nogal verslechterd en kregen we een onweersbui over ons heen..ik kanje vertellen dat je je dan erg klein voelt op 2000m op een bergkammetje, met donder bliksem en hagel om je oren, ook de wind trok flink aan, dus je snapt dat we in no time koud en nat waren, maar goed we konden er ook niet blijven zitten dus idd retour gegaan, en bij een (niet zo gastvriendelijke hut) een taxibusje besteld om ons een eind in de goede richting te brengen ....die reed nog 45 min met ons, en zette ons af met n ; bis hier kan ich , jets nog 2,5 stunden lauffen und 700m hoch klettern ....
enfin ook dat overleeft en uiteindelijk versleten op bed, en de de rest van de club blij dat we er waren , men was nogal ongerust geweest begreep ik, aan je smartphone heb je daar niet veel, bijna nergens bereik ...
gelukkig was de bui inmiddels weg getrokken en het weer weer mooi
hier zie je in de verte nog de laatste hut liggenn niet met auto bereikbaar, aleen te voet, en n kabelbaantje voor t materiaal en eten en drinken enz..
de laatste dag liepen we wel als hele club vanaf de laatste hut naar t hotel terug alwaar de auto`s stonden, was ook wel gaaf zo op n rij nog 6 uur afdalen ...
vrijdag avond dan nog terug aan boord, ik was niet aan de reis omdat ik geen gebel aan mn hoofd wilde in de bergen, ook al lastig met dat slechte bereik.
dus maandag maar weer achter werk aan, dat lukte niet zo erg, maar dinsdag dan toch aan de reis gekomen .
woensdag avond in Terneuzen laden voor Duisburg, ik heb van t jaar wat met terneuzen geloof ik, ik ben er of ik moet er naar toe
maar de luiken waren dinsdag net niet klaar dus woensdagmorgen vertrokken uit papendrecht naar de waalhaven om de luiken op te halen die toen wel klaar waren .
je ziet goed de ijsselmeer versterking, een extra koker onder de goot en onder de plaat 2 spantjes ipv 1, ziet er netjes uit zo.
enfin uiteindelijk om kwart voor 10 klaar bij Blommaert in de waalhaven, maar toen nog even snel naar Terneuzen, die begonnen al te bellen of ik toch wel op tijd was die avond, dus heel de dag wat te hard gedraaid en wat stres bij de sluizen die hier en daar tegen zaten....
maar ik was op tijd, ik schutte zelfs met "mijn "coaster in de westsluis op, dus dat kon niet fout, ik lag natuurlijk een half uur eerder in de zevenaar dan hem...
dus toen ie ook vast lag, poef er opzij en in afwachting van de dingen die zouden moeten gaan gebeuren....in eerste instantie niet veel...maar om 9 uur kwamen er wat helmen aanlopen om t ijken enz, die verteldenme dat men eerst 800 t uit ruim 1 aan de wal ging draaien en daarna de 1600 t van mij uit ruim 3 an de beurt was, ze werkten tot 0000 uur...., dus ik zei al dan ga je mij niet meer nodig hebben vandaag, weer een dag voor niks gehaast en extra olie verdraaid, uiteindelijk nog van 22 tot 23;30 geladen een paar honderd ton dus, en de andere dag om 8 u verder.... je zou ze daar, maar goed, dat weten we dan voor de volgende x als ze daar weer denken haast te hebben
nephaline, erg fijn spul.
uiteindelijk donderdagmorgen ergens vol en nog naar de volkerak gevaren, vrijdag dan niet verder als IJzendoorn ivm een verjaardag hier, en zaterdag bijtijds weg opweg naar de Ruhr..
men gaat hier 2 dagen nodig hebben om em leeg te maken, dus dinsdag leeg, daarna als alles goed gaat moete we leeg op, naar Obernburg of Erlenbach am Main, dat is even lang geleden voor ons, ze hebben daar een schip nodig om een schip over te slaan die stukken heeftm tarwe voor Rotterdam, schijnbaar hadden ze boven geen schip
enfin, de komend week is dus al ingevuld, we zijn weer bij, en jullie blij
grt Bram
en dan toch even terug denken hoe ea ook alweer ging zodat ik jullie een zo waarheidsgetrouw mogelijk verhaal vertel
We waren van Doornik naar de houtribdijk geweest herinner ik me nog...
t lossen ging netjes voor zover grote keien nette lading zijn dan
woensdag tegen de avond toch leeg en retour naar Amsterdam gevaren, donderdag zijn we even via de waalhaven gevaren om daar mn kapotte stapel luiken af te geven zodat ze de paar luiken die nog gerepareerd konden worden konden beet pakken als ze daar aan toe waren ....
ze deden dat even met een kraanscheepje van de werf aan de andere kant omdat er 2 duwbakken voor de wal lagen waardoor hun eigen kraan er niet bij kon.
daarna naar huus gevaren op ons favoriete plaatsje op de palen aan t "zand"
lang weekend gehad en maandag ben ik opgehaald door mede oostenrijkgangers/vrienden om mee te rijden naar de bergen
de eerste avond hadden we een hotelletje met uitzich op t echte werk
de andere morgen nog een half uurtje met en bus, en daar gaan de rugzakken echt op de rug
ik zal wat foto`s plaatsen omdat het toch een deel van mn belevenissen is en tenslotte zijn t hoofdzakelijk schippers wat daar loopt dus dat telt wel voor n binnenvaartforum vind ik
de eertse "loopdag"was niet zo heelver voor ons team, we hadden de club van 24 in 3en gedeeld anders word t zo n lange rij...
we liepen dan ook verschillende routes.
enfin de eerste hut dinsdag avond..
ontbijttafel in de 2e hut, veruit de beste ervaring, maar dat kwam ook omdat we die hut compleet voor ons 24en hadden
de derde dag werd het alengs ruiger, en t wandelen lastiger...
Hier hadden we achteraf gezien ook helemaal niet moeten lopen, maar dat heb je als je "verdwaald" mooi was t wel, aar op n gegeven moment konden we echte niet verder en zijn we terug gegaan, maar ondertussen was het weer nogal verslechterd en kregen we een onweersbui over ons heen..ik kanje vertellen dat je je dan erg klein voelt op 2000m op een bergkammetje, met donder bliksem en hagel om je oren, ook de wind trok flink aan, dus je snapt dat we in no time koud en nat waren, maar goed we konden er ook niet blijven zitten dus idd retour gegaan, en bij een (niet zo gastvriendelijke hut) een taxibusje besteld om ons een eind in de goede richting te brengen ....die reed nog 45 min met ons, en zette ons af met n ; bis hier kan ich , jets nog 2,5 stunden lauffen und 700m hoch klettern ....
enfin ook dat overleeft en uiteindelijk versleten op bed, en de de rest van de club blij dat we er waren , men was nogal ongerust geweest begreep ik, aan je smartphone heb je daar niet veel, bijna nergens bereik ...
gelukkig was de bui inmiddels weg getrokken en het weer weer mooi
hier zie je in de verte nog de laatste hut liggenn niet met auto bereikbaar, aleen te voet, en n kabelbaantje voor t materiaal en eten en drinken enz..
de laatste dag liepen we wel als hele club vanaf de laatste hut naar t hotel terug alwaar de auto`s stonden, was ook wel gaaf zo op n rij nog 6 uur afdalen ...
vrijdag avond dan nog terug aan boord, ik was niet aan de reis omdat ik geen gebel aan mn hoofd wilde in de bergen, ook al lastig met dat slechte bereik.
dus maandag maar weer achter werk aan, dat lukte niet zo erg, maar dinsdag dan toch aan de reis gekomen .
woensdag avond in Terneuzen laden voor Duisburg, ik heb van t jaar wat met terneuzen geloof ik, ik ben er of ik moet er naar toe
maar de luiken waren dinsdag net niet klaar dus woensdagmorgen vertrokken uit papendrecht naar de waalhaven om de luiken op te halen die toen wel klaar waren .
je ziet goed de ijsselmeer versterking, een extra koker onder de goot en onder de plaat 2 spantjes ipv 1, ziet er netjes uit zo.
enfin uiteindelijk om kwart voor 10 klaar bij Blommaert in de waalhaven, maar toen nog even snel naar Terneuzen, die begonnen al te bellen of ik toch wel op tijd was die avond, dus heel de dag wat te hard gedraaid en wat stres bij de sluizen die hier en daar tegen zaten....
maar ik was op tijd, ik schutte zelfs met "mijn "coaster in de westsluis op, dus dat kon niet fout, ik lag natuurlijk een half uur eerder in de zevenaar dan hem...
dus toen ie ook vast lag, poef er opzij en in afwachting van de dingen die zouden moeten gaan gebeuren....in eerste instantie niet veel...maar om 9 uur kwamen er wat helmen aanlopen om t ijken enz, die verteldenme dat men eerst 800 t uit ruim 1 aan de wal ging draaien en daarna de 1600 t van mij uit ruim 3 an de beurt was, ze werkten tot 0000 uur...., dus ik zei al dan ga je mij niet meer nodig hebben vandaag, weer een dag voor niks gehaast en extra olie verdraaid, uiteindelijk nog van 22 tot 23;30 geladen een paar honderd ton dus, en de andere dag om 8 u verder.... je zou ze daar, maar goed, dat weten we dan voor de volgende x als ze daar weer denken haast te hebben
nephaline, erg fijn spul.
uiteindelijk donderdagmorgen ergens vol en nog naar de volkerak gevaren, vrijdag dan niet verder als IJzendoorn ivm een verjaardag hier, en zaterdag bijtijds weg opweg naar de Ruhr..
men gaat hier 2 dagen nodig hebben om em leeg te maken, dus dinsdag leeg, daarna als alles goed gaat moete we leeg op, naar Obernburg of Erlenbach am Main, dat is even lang geleden voor ons, ze hebben daar een schip nodig om een schip over te slaan die stukken heeftm tarwe voor Rotterdam, schijnbaar hadden ze boven geen schip
enfin, de komend week is dus al ingevuld, we zijn weer bij, en jullie blij
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Mooi verhaal Bram..
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Hallo Bram,
We zijn heel blij !
Weer een mooi verslag.
We zijn heel blij !
Weer een mooi verslag.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Aardige prestatie, vooral omdat het slechts een deel van de tocht is.jetz nog 2,5 stunden lauffen und 700m hoch klettern ....
Nog kramp in de kuiten gehad?
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Een mooi verhaal Bram, in de bergen is toch iets anders dan varen.
Schippers blijken dus toch een goede conditie te hebben
Straks leeg op naar de Main, ook apart
grt Wim
Schippers blijken dus toch een goede conditie te hebben
Straks leeg op naar de Main, ook apart
grt Wim
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
mooi Bram prachtige foto's en een mooi verhaal bedank.mvg opa henk uit zuidlandt voor de moeite
het blijft toch altijd een oude liefde