Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Inderdaad, zo staat er snel een heel huis. Ziet er goed uit.

Hoboken. Uit een ver verleden herinner ik mij dat dat een scheepswerf was.
Wordt daar nog iets aan schepen gedaan? Of is het nu meer constructie's, zoals jij daar geladen hebt.
Enig idee waar jou constructie voor gaat dienen?
Je ziet, je roept vragen op :oops:

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ze bouwen daar fundaties voor windmolens op zee, wat ik in had was geloof ik n soort aanlegsteiger van zo n windmolenpaal, maar helemaal zeker weten doe ik t niet, ze noemden het een “blit” meen ik
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Ligt het nog een beetje rustig om te slapen bij de tunnelbouw? :?:
grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Nou , op zich blijf je wel liggen ,maar rustig is anders, maar dat komt dan weer doordat je spudpaal nogal aankomt af en toe, en ze hebben als wrijfhout van die zware hardhouten dragline schotten aan kettingen vertikaal in het water hangen die je ook tegen de buizenpalenwand hoort bonken :x
dus als we er nog eens lossen misschien eens andersom gaan liggen, nu een paar x met de kop naar beneden gelost, dan lig je maar startklaar voor de goeie richting :mrgreen:

Maar goed ik zal even wat laten zien wat we zoal doen, het lijkt saai werk, maar tot nu toe verveeld het ons niet :wink:
we hebben de meeste reisjes in Schiedam gelost, dat bevalt tot nu toe t beste
Afbeelding
je ligt daar rustig en op welliswaar wat drassig, maar open terrein.

we hebben tot nu toe 2 x in Maassluis, naja km 1016 dan, gelost, dat komt omdat de schepen die daar naar toe voeren het met 1 week op proef wel zat waren, en dan natuurlijk opgeruimd opgeleverd dienen te worden, maar ze hebben daar geen bobcat dus moesten ze het laatste reisje dan in schiedam lossen alwaar ze die wel hebben, en wij zodoende dan daar...
Afbeelding
Afbeelding
verder zie je dagelijks de grootste container boten om je heen varen, het verbaasd me hoeveel en hoe snel ze daar af en aan varen :shock:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook varend erfgoed komt voorbij, hier de Holland, onderweg naar Dordt, en later de Furieade..
Afbeelding
ondertussen is op t huis een dak dichtgelegd..
Afbeelding
Afbeelding
vieren sommige mensen een feestje omdat de nieuwe waterweg nu volledig op diepte is voor de grote jongens....
Afbeelding
Varen we dagelijks hier 2x langs, Yangtse kanaal, met de euromax terminal..
Afbeelding
Spot Marco (007) ons van grote hoogte aldaar :wink:
Afbeelding
1 x was ik er eerder dan de laadploeg en kon ik even door t zand banjeren.. :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
maar al snel kwam men opdagen
Afbeelding
en weer retour in de opvaart, is wel goed voor mn kennis van de rotterdamse havens :mrgreen:
Afbeelding
we gebruiken gelukkig niet veel olie, maar t water gaat wel door natuurlijk, ook dat is in Rotterdam wel goed geregeld, en bij t havengeld inbegrepen :D
Afbeelding
Hier gaat "Erik`s" constuktiedeeltje naar zee :wink:
Afbeelding
afgelopen week nogal veel wind, dat resulteerd dan in n zandstorm aldaar..
Afbeelding
de kraan kreeg motorproblemen, en kon nog net terug komen naar de plaats waar er een monteur bij kon, gelukkig had men nog een kraantje staan en hielp de shovel dan mee, om met gelijke snelheid door te kunnne blijven laden.
Afbeelding
Nu liggen we dan in Rozenburg, zoals enkele van jullie al wel gezien zullen hebben, het is geloof ik de bedoelig dat we nu hier een weekje lossen, was alleen n beetje jammer dat we dat niet zo lang van te voren hoorde, want de auto stond nog in schiedam, daar word tie vast minder zout als aan dek heel de week :oops:
maar goed ook hier rijden taxi`s.
Afbeelding
we zijn benieuwd hoe t lossen hier gaat, ze willen me graag om 13u weer terug hebben in de alexia haven, das 1,5 uur varen van hier, dus we zien wel, alleen dacht de mens hier dat we pas om 15u leeg zouden zijn, als dat zo is zal ik , of half geladen terug varen, of als ik daar ben achter de rest van de laadvloot moeten aansluiten, en dan kan het wel eens nachtwerk worden, dan gaat de lol er snel af ben ik bang, maar goed, we wachten morgen even af, misschien hebben ze een file extra vrachtautos ingehuurd :roll:
gister nog even thuis gekeken, daar is de achterkant zo goed als dicht, het onderste gedeelte planken moet no een x extra geverfd worden, je kan t verschil met boven goed zien.
Afbeelding
we doen dus nog maar even voort zolang t goed gaat, het kan wel tot eind van t jaar duren zei men van de week, maar dat bied nooit garanties voor de toekomst... :mrgreen: :?
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door maarpol »

Staat er van te kijken een houten huis in Holland ik dacht dat wij alleen houten huizen bouwden . In Noorwegen 99 % houten huizen . En de rest worden in hout gebouwd en dan buiten om met steen verblind zodat het op een steenen huis lijkt . Maar mooi huis Bram

Hout

Afbeelding
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Hier doen we het andersom, Martin, beton-elementen met hout er tegenaan. Maar ziet er leuk uit!
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ha, hier idd hout skalet, met achterste gedeelte gepotdelsde houten planken, maar voor worden er nog stenen rondheen gemetseld, hier een impressie :)
Afbeelding
vaar om te leven (niet andersom)
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door maarpol »

Mooi Bram zoals ik shreef met muur stenen verblind
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Impressie ziet er goed uit, alleen die BMW 7-serie op de oprit.... :lol:
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Arie »

Bram, zo te zien los je aan de Romers loswal, ik ben al vele jaren daar niet geweest, maar als de kraan van Romers er nog staat en operationeel is, die loste wel snel, de Calandbrug heb ik in mijn reservetijd 1981-1983 veel dienst gedaan en van 1983 tot 1993 10 jaar als vaste werkplaats de Rozenburgsesluis, in 1993 werd gezegd als de Beerdam ook weg is dan gaat de Rozenburgsesluis ook weg, daarom ben ik in 1993 naar het hoofdkantoor gegaan, als ik alles geweten had dan had ik nog heerlijk op de sluis gewerkt, want de Rozenburgsesluis gaat niet weg, er komt zelfs een spoorviaduct (brug) over de sluis als vervanger van de Calandbrug welke technisch op is

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Plaats reactie