Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Geplaatst: 07 jun 2019 22:07
Zo , alles even op een rijtje zien te krijgen voor ik de draad zelf kwijt raak...
We hadden dus op maandag gelost in Ooigem, dat liep volgens plan...we hadden een kort reisje aangenomen, bij gebrek aan beter en t sloot mooi aan, dinsdag in Terneuzen zand laden voor Willebroek, op t kanaal naar Brussel, om woensdag weer te lossen.
Alleen de sluizen werkte niet erg mee, naja wat heet, ze schutten wel gewoon alleen waren er nogal wat buren die er ook allemaal door wilden, dat resulteerde in n 4e schutting Ooigem en weer 3e ronde Vijve, en dan gaat de tijd snel door je vingers, gelukkig zag ik dat al op tijd gebeuren en kon ik het laden wat naar achter verzetten in Terneuzen naar rond de middag dinsdag, dat kwam voor mn tij ook beter uit...
zo gezegd zo gedaan dik 1700 t geladen in 2 uurtjes....
op de westerschelde hadden we donkere luchten en lage zon, altijd leuk voor n foto, hier kijk je richting t (verzande)schaar van Walsoorden.
En als je em rood verft val je echt wel op
roze trouwens ook...
Antwerpen in t goud
Als we binnen Wintam zijn , zijn we ver genoeg voor dinsdag, we hoefden niet vroeg in Willebroek te zijn, dus woensdag even het laatste stukje...
ondertussen maken we de stuurhut weer eens kaal, de derde x al geloof ik, dat komt uiteraard doordat ik em niet trouw elk jaar de juiste behandeling geef
Van t lossen geen foto, het ging ook razend snel, in 2 uur gelost, geveegd en wel
ondertussen bellen voor n nieuwe reis, liefst nog vrijdag te laden natuurlijk, maar wat er ook is, tis of te slecht of het past niet, en betalen zullen we t maar helemaal niet over hebben
dan toch n reis aangenomen , van Gent naar Münster, doe eens gek dacht ik kennelijk...1000 t soya.
maandag pas te laden, maar goed dat was niet anders,dus vrijdagmiddag naar Terneuzen gevaren om weekend te houden.
Zaterdag eind van de dag zag ik dat men zondag kans op onweer en maandag regen op gaf, dus ik besloot om de luiken dicht te leggen..
het voorste vak ging goed, de rest niet helemaal....
door de warmte was mn schip nogal wat uitgebuikt in t midden vanwaar ik begin met dichtleggen, ik had dat al vaker gehad natuurlijk in de 11 jaar dat we dit voorschip inmiddels hebben, maar altijd door de bb kant even appart te bedienen vielen de lippen/blokjes alu, dan wel over de den, nu vielen ze er net binnen , en op t zelfde ogenblik keilde de hele stapel naar beneden
9 luiken van de 17....
en ja dat maakt lawaai, en benodigt aktie, gelukkig had ik net een buurman opzij, met autokraan,welliswaar op de kop, maar dat loste we op door hem er tussen te laten en dan wij v paal dwars van zn kraan....ook even de hulptroepen ingeschakeld die daar vlakbij wonen
enfin, n kleine 2 uur later lag alles weer op de den, niet helemaal meer in de vorm zoals ze gemaakt waren...
Tja wat nu, ik heb mn reis maar terug gegeven, ik vond em niet echt meer geschikt om veevoer af te dekken, gelukkig was dat niet zo n groot probleem...
maandag dan n verz expert en de blommaert expert an boord, het blijkt dat 7 van de 9 luiken total loss is, en de andere 2 kunnen gerepareerd worden, dat kan gepland worden op de dag dat we de 7 nieuwe luiken op kunnen halen ...
Wel weer n gedoe om weer wat te vinden natuurlijk,maar ook dat lukte YST weer..
donderdag stenen laden in Doornik voor de houtribdijk, hebben we ooit al ns eerder gedaan...
dinsdagmiddag vertrokken van terneuzen richting Doornik, en overnacht op de paaltjes in Eke, net vast voor het opgegeven onweer.
Woensdag op t gemakje verder en bijtijds vast op de laadplaats, eigenlijk heet het daar Vaulx..
donderdag om 5 uur begon men met laden, dan ben je wel wakker
om 8 uur alweer vol, goed gelopen 1438 ton stenen 60/300kg...
we schuiven weer door de stad, en hebben wederom de pontdestrous kunen laten liggen
gisteravond nog an Zelzate gekomen en vanmorgen verder, alle sluizen liepen we zo in, dus op tijd in Dordt hier kunen we uitgebreid weekend houden, we hoeven woensdagmiddag pas te lossen....het is de bedoeling dat we nog leeg komen , maar t kan ook donderdag worden...
Daarna gaan we leeg naar huis, de week er op gaan we met n aantal schippers en wat aanverwante broeders naar Oostenrijk om daar een huttentocht te doen, dus even eenweekje er tussen uit
grt Bram
We hadden dus op maandag gelost in Ooigem, dat liep volgens plan...we hadden een kort reisje aangenomen, bij gebrek aan beter en t sloot mooi aan, dinsdag in Terneuzen zand laden voor Willebroek, op t kanaal naar Brussel, om woensdag weer te lossen.
Alleen de sluizen werkte niet erg mee, naja wat heet, ze schutten wel gewoon alleen waren er nogal wat buren die er ook allemaal door wilden, dat resulteerde in n 4e schutting Ooigem en weer 3e ronde Vijve, en dan gaat de tijd snel door je vingers, gelukkig zag ik dat al op tijd gebeuren en kon ik het laden wat naar achter verzetten in Terneuzen naar rond de middag dinsdag, dat kwam voor mn tij ook beter uit...
zo gezegd zo gedaan dik 1700 t geladen in 2 uurtjes....
op de westerschelde hadden we donkere luchten en lage zon, altijd leuk voor n foto, hier kijk je richting t (verzande)schaar van Walsoorden.
En als je em rood verft val je echt wel op
roze trouwens ook...
Antwerpen in t goud
Als we binnen Wintam zijn , zijn we ver genoeg voor dinsdag, we hoefden niet vroeg in Willebroek te zijn, dus woensdag even het laatste stukje...
ondertussen maken we de stuurhut weer eens kaal, de derde x al geloof ik, dat komt uiteraard doordat ik em niet trouw elk jaar de juiste behandeling geef
Van t lossen geen foto, het ging ook razend snel, in 2 uur gelost, geveegd en wel
ondertussen bellen voor n nieuwe reis, liefst nog vrijdag te laden natuurlijk, maar wat er ook is, tis of te slecht of het past niet, en betalen zullen we t maar helemaal niet over hebben
dan toch n reis aangenomen , van Gent naar Münster, doe eens gek dacht ik kennelijk...1000 t soya.
maandag pas te laden, maar goed dat was niet anders,dus vrijdagmiddag naar Terneuzen gevaren om weekend te houden.
Zaterdag eind van de dag zag ik dat men zondag kans op onweer en maandag regen op gaf, dus ik besloot om de luiken dicht te leggen..
het voorste vak ging goed, de rest niet helemaal....
door de warmte was mn schip nogal wat uitgebuikt in t midden vanwaar ik begin met dichtleggen, ik had dat al vaker gehad natuurlijk in de 11 jaar dat we dit voorschip inmiddels hebben, maar altijd door de bb kant even appart te bedienen vielen de lippen/blokjes alu, dan wel over de den, nu vielen ze er net binnen , en op t zelfde ogenblik keilde de hele stapel naar beneden
9 luiken van de 17....
en ja dat maakt lawaai, en benodigt aktie, gelukkig had ik net een buurman opzij, met autokraan,welliswaar op de kop, maar dat loste we op door hem er tussen te laten en dan wij v paal dwars van zn kraan....ook even de hulptroepen ingeschakeld die daar vlakbij wonen
enfin, n kleine 2 uur later lag alles weer op de den, niet helemaal meer in de vorm zoals ze gemaakt waren...
Tja wat nu, ik heb mn reis maar terug gegeven, ik vond em niet echt meer geschikt om veevoer af te dekken, gelukkig was dat niet zo n groot probleem...
maandag dan n verz expert en de blommaert expert an boord, het blijkt dat 7 van de 9 luiken total loss is, en de andere 2 kunnen gerepareerd worden, dat kan gepland worden op de dag dat we de 7 nieuwe luiken op kunnen halen ...
Wel weer n gedoe om weer wat te vinden natuurlijk,maar ook dat lukte YST weer..
donderdag stenen laden in Doornik voor de houtribdijk, hebben we ooit al ns eerder gedaan...
dinsdagmiddag vertrokken van terneuzen richting Doornik, en overnacht op de paaltjes in Eke, net vast voor het opgegeven onweer.
Woensdag op t gemakje verder en bijtijds vast op de laadplaats, eigenlijk heet het daar Vaulx..
donderdag om 5 uur begon men met laden, dan ben je wel wakker
om 8 uur alweer vol, goed gelopen 1438 ton stenen 60/300kg...
we schuiven weer door de stad, en hebben wederom de pontdestrous kunen laten liggen
gisteravond nog an Zelzate gekomen en vanmorgen verder, alle sluizen liepen we zo in, dus op tijd in Dordt hier kunen we uitgebreid weekend houden, we hoeven woensdagmiddag pas te lossen....het is de bedoeling dat we nog leeg komen , maar t kan ook donderdag worden...
Daarna gaan we leeg naar huis, de week er op gaan we met n aantal schippers en wat aanverwante broeders naar Oostenrijk om daar een huttentocht te doen, dus even eenweekje er tussen uit
grt Bram