Nou , op zich blijf je wel liggen ,maar rustig is anders, maar dat komt dan weer doordat je spudpaal nogal aankomt af en toe, en ze hebben als wrijfhout van die zware hardhouten dragline schotten aan kettingen vertikaal in het water hangen die je ook tegen de buizenpalenwand hoort bonken
dus als we er nog eens lossen misschien eens andersom gaan liggen, nu een paar x met de kop naar beneden gelost, dan lig je maar startklaar voor de goeie richting
Maar goed ik zal even wat laten zien wat we zoal doen, het lijkt saai werk, maar tot nu toe verveeld het ons niet
we hebben de meeste reisjes in Schiedam gelost, dat bevalt tot nu toe t beste
je ligt daar rustig en op welliswaar wat drassig, maar open terrein.
we hebben tot nu toe 2 x in Maassluis, naja km 1016 dan, gelost, dat komt omdat de schepen die daar naar toe voeren het met 1 week op proef wel zat waren, en dan natuurlijk opgeruimd opgeleverd dienen te worden, maar ze hebben daar geen bobcat dus moesten ze het laatste reisje dan in schiedam lossen alwaar ze die wel hebben, en wij zodoende dan daar...
verder zie je dagelijks de grootste container boten om je heen varen, het verbaasd me hoeveel en hoe snel ze daar af en aan varen
Ook varend erfgoed komt voorbij, hier de Holland, onderweg naar Dordt, en later de Furieade..
ondertussen is op t huis een dak dichtgelegd..
vieren sommige mensen een feestje omdat de nieuwe waterweg nu volledig op diepte is voor de grote jongens....
Varen we dagelijks hier 2x langs, Yangtse kanaal, met de euromax terminal..
Spot Marco (007) ons van grote hoogte aldaar
1 x was ik er eerder dan de laadploeg en kon ik even door t zand banjeren..
maar al snel kwam men opdagen
en weer retour in de opvaart, is wel goed voor mn kennis van de rotterdamse havens
we gebruiken gelukkig niet veel olie, maar t water gaat wel door natuurlijk, ook dat is in Rotterdam wel goed geregeld, en bij t havengeld inbegrepen
Hier gaat "Erik`s" constuktiedeeltje naar zee
afgelopen week nogal veel wind, dat resulteerd dan in n zandstorm aldaar..
de kraan kreeg motorproblemen, en kon nog net terug komen naar de plaats waar er een monteur bij kon, gelukkig had men nog een kraantje staan en hielp de shovel dan mee, om met gelijke snelheid door te kunnne blijven laden.
Nu liggen we dan in Rozenburg, zoals enkele van jullie al wel gezien zullen hebben, het is geloof ik de bedoelig dat we nu hier een weekje lossen, was alleen n beetje jammer dat we dat niet zo lang van te voren hoorde, want de auto stond nog in schiedam, daar word tie vast minder zout als aan dek heel de week
maar goed ook hier rijden taxi`s.
we zijn benieuwd hoe t lossen hier gaat, ze willen me graag om 13u weer terug hebben in de alexia haven, das 1,5 uur varen van hier, dus we zien wel, alleen dacht de mens hier dat we pas om 15u leeg zouden zijn, als dat zo is zal ik , of half geladen terug varen, of als ik daar ben achter de rest van de laadvloot moeten aansluiten, en dan kan het wel eens nachtwerk worden, dan gaat de lol er snel af ben ik bang, maar goed, we wachten morgen even af, misschien hebben ze een file extra vrachtautos ingehuurd
gister nog even thuis gekeken, daar is de achterkant zo goed als dicht, het onderste gedeelte planken moet no een x extra geverfd worden, je kan t verschil met boven goed zien.
we doen dus nog maar even voort zolang t goed gaat, het kan wel tot eind van t jaar duren zei men van de week, maar dat bied nooit garanties voor de toekomst...
grt Bram