Even Apeldoorn bellen?

Alles over binnenscheepvaart
Danny

Re: Even Apeldoorn bellen ........?

Bericht door Danny »

beetje leedvermaak

hahahahahahaha
Bredanaar

Re: Even Apeldoorn bellen ........?

Bericht door Bredanaar »

Er bestaat niemand op deze wereld die kan zeggen dat hij geen stuurhut eraf zal varen. Je bent van zoveel onderdelen afhankelijk. Telefoon, andere schepen, waterstanden, enz. Vaar nu zelf ook al jaren op kanalen waar de stuurhut elke keer moet zakken en ben blij dat het tot nu toe nog steeds goed is gegaan. Want varen ook veel met aflossers.

Laten we maar hopen dat er eens een systeem komt dat je alarm krijgt ofzo. Jullie hebben gelijk als je zegt dat je op dat systeem gaat vertrouwen maar dat gebeurd met wel meer dingen aanboord. We gaan naar een tijdperk toe dat je moet gaan vertrouwen op je apparatuur! Dat moeten we nu ook al.

Gelukkig zijn het de laatste tijd veel stuurhutten die eraf gaan en geen lichamelijke of dodelijke gevallen. Dat was bij onze rederij jammer genoeg niet het geval...
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Kunst stukkies

Bericht door maarpol »

Afbeelding

Met een stuur pilsje in het bloed gaat het niet altyd zo goed.
Van morgen vroeg midden Noorwegen.
Misschien een van de Forum leden op vakantie hier in Noorwegen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: En met misschien een groot vaar bewys. :lol: :lol: :lol:
Groeten Martin

Roest rust nooit.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Kunst stukkies

Bericht door mastodont »

Martin ,als ik jou plaatjes bekijk dan valt het mij wel op dat de boten bij jullie erg hard varen
als je ziet hoe hoog ze op de wal terecht komen, dan denk ik dat ze ruim boven de 40 km per uur varen
anders kan je toch niet zo eindigen denk ik
gr
leo
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Kunst stukkies

Bericht door maarpol »

Het gaat veel te hard hier 35 Knoop is niet ongewoon , maar nu hebben we hier een nieuwe wet gekreegen . Die gaat er op uit dat alle die na 1980 geboren zyn een vaar bewys cursus moeten hebben voor alle bootjes met motor. Ook kleine jolletjes met een buiten boord motortje. Voor booten over de 30 voet moet je een kustvaart schipper diploma hebben hier in Noorwegen.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Simon
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 mar 2007 09:46

Re: Even Apeldoorn bellen ........?

Bericht door Simon »

Afbeelding

Onderstaande kaart heb ik onlangs gekocht bij een boekhandel in Brake.
Ik moest meteen aan bovenstaand foto denken die al eerder bij dit onderwerp stond. :D :D :D

Afbeelding
Varen is ook niet meer wat het geweest is.
jannuh
Berichten: 466
Lid geworden op: 31 dec 2004 06:22
Locatie: Midden-Limburg

Re: Even Apeldoorn bellen ........?

Bericht door jannuh »

Vanmiddag ontvangen via DSC (DSCDecoder):
DISTRESS (distress) from AQUASKY,PH2422-HOL undesignated N51° 09' E005° 53' 10:51UTC F3 EOS [10-08-13 10:51:15]
DISTRESS (distress) from AQUASKY,PH2422-HOL undesignated N51° 09' E005° 53' 10:51UTC F3 EOS [10-08-13 10:51:16]
DISTRESS (distress) from AQUASKY,PH2422-HOL undesignated N51° 09' E005° 53' 10:51UTC F3 EOS [10-08-13 10:51:16]

Niet alleen luistert er op de rivieren en kanalen geen kip naar DSC berichten. volgens mij is gebruik op binnenwater zelfs verboden!
Betreft recreatievaart in Maasbracht, zal wel niet weten hoe zo'n combi marifoon met DSC werkt heb ik het vermoeden... (hoeft ook niet want heeft marifoon met ATIS nodig)

Allee Apeldoorn zal wel niet nodig zijn, houwen zo!
gr., jannuh
OLAU-ferry-liefhebber
Berichten: 635
Lid geworden op: 03 jan 2005 01:12
Locatie: Deventer

Re: Even Apeldoorn bellen ........?

Bericht door OLAU-ferry-liefhebber »

Binnenvaartschip ramt sluisdeuren

Een binnenvaartschip heeft vanmiddag de sluizen in het Groningse Gaarkeuken geramd.

Artikel op RTV Noord: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=93928
Artikel op het RTL-nieuws: https://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/b ... deuren.xml
Afloskapitein
Berichten: 758
Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Even Apeldoorn bellen ........?

Bericht door Afloskapitein »

Het schip is tegen de deuren aangevaren terwijl het in de kolk was. Althans zo is het te zien op de foto.
Maar ik dacht dat sluis Gaarkeuken van die staalkabels heeft ter voorkoming van aanvaring van de sluisdeuren.
Dit zie je in Duitsland heel veel.
M.a.w. het schip heeft door die staalkabels gevaren?
Ben benieuwd wie het antwoord weet.

m.vr.gr. Ronald.
Tim S.
Berichten: 2022
Lid geworden op: 21 dec 2007 21:57

Re: Even Apeldoorn bellen ........?

Bericht door Tim S. »

Afbeelding

Afbeelding
Binnenschip ASCANIA in aanvaring med HANSEATIC SPIRIT Brake 15.8. fotos: Bernd Uberni
Plaats reactie