De Dacapo bij de invaart van de werf in Maasbracht.
https://www.binnenvaartinbeeld.com/nl/Wrakken/dacapo
Even Apeldoorn bellen?
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 08 apr 2005 16:39
- Locatie: Omg. Venlo
- Contacteer:
Even Apeldoorn bellen
Binnenvaart https://www.binnenvaartinbeeld.com nu ook zoeken op Europanummers!
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 08 apr 2005 16:39
- Locatie: Omg. Venlo
- Contacteer:
enne nog één
Binnenvaart https://www.binnenvaartinbeeld.com nu ook zoeken op Europanummers!
Wi weet iets van bovenstaande foto? Het is de kempenaar Bejo van schipper De Witte uit Breskens. Het schip is tijdens hoog water op de Maas bij Maaseik vastgelopen in januari of februari 1983.
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Even Apeldoorn bellen....
Harry; Even aan het pluizen op de kaart en op Google Earth en ik kom tot de conclusie, dankzij de hoogspanningsmast aan de Stevensweertse kant, dat het schip aan de linkeroever, dus de Belze kant, net boven Ophoven, nog ca. 2 km van het gat van Maaseik, waar het schip waarschijlijk moest laden. Ja, zo kon dat wel eens gebeuren ,nog even naar de molen, flink hoogwaer en donker , een beetje te ver bij varen en zitten.
Het water vallende en dan zit je echt. Dus toch even een minder leuk telefoontje naar de verzekering.En verdere verhaal staat op de foto.
Groeten, Kees.
Het water vallende en dan zit je echt. Dus toch even een minder leuk telefoontje naar de verzekering.En verdere verhaal staat op de foto.
Groeten, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 26 feb 2007 20:49
- Locatie: Harlingen
Uit de tijd dat Apeldoorn nog met postduiven werkte
Kempenaar Eendracht van, naar ik meen, Piet Breijder.
Wel is bekend dat hij aan de 16 meter brede doorvaartopening van de brug van Kornwerderzand niet genoeg had.
groet
Douwe
Kempenaar Eendracht van, naar ik meen, Piet Breijder.
Wel is bekend dat hij aan de 16 meter brede doorvaartopening van de brug van Kornwerderzand niet genoeg had.
groet
Douwe
mens sana non potest vivere in corpore sicco
( een gezonde ziel kan niet leven in een droog lichaam )
( een gezonde ziel kan niet leven in een droog lichaam )
geknakt imago
IJmuiden 29 Juli 2007:
JUMPING JACK wegens ernstig fractuur ff uitgesprongen!
Heb nu ik het weet de bronvermelding bij gezet zoals het hoort
Deze foto's zijn van member binnenvaart
ik had ze staan op een cd
Roy geeft hier even wat uitleg
Relatief kort na die brand in Godorf zat ik ook bij de Chemgas.
Er moest zeer regelmatig met een snuffel apparaat in de ruimten naast de tanks en m.k. gecontroleerd worden of er geen gas aanwezig was. Dit moest ook in een boekje aangetekend en ondertekend worden. Dus voor het starten van een hulpset ook weer snuffelen.
Dit blijkt toen niet gebeurd te zijn. Resultaat een explosie die aan een machinist het leven kosten en een bootsman die een eind weg geslingerd werd. De laaste schijnt er uiteindelijk alleen blijvend gehoorletsel aan overgehouden te hebben.
Dat de brand zo lang heeft geduurd had er mee te maken dat men hem gecontroleerd heeft uit laten branden. Door constant stikstof onder druk in de tank te persen, kon de vlam niet naar binnen slaan. Anders was een nog grotere klap hierna beslist niet uitgebleven.
Dit is het verhaal bij de geplaatste foto's zoals het mij eens op de "Vatna" uitgelegd is.
Deze foto's zijn van member binnenvaart
ik had ze staan op een cd
Roy geeft hier even wat uitleg
Relatief kort na die brand in Godorf zat ik ook bij de Chemgas.
Er moest zeer regelmatig met een snuffel apparaat in de ruimten naast de tanks en m.k. gecontroleerd worden of er geen gas aanwezig was. Dit moest ook in een boekje aangetekend en ondertekend worden. Dus voor het starten van een hulpset ook weer snuffelen.
Dit blijkt toen niet gebeurd te zijn. Resultaat een explosie die aan een machinist het leven kosten en een bootsman die een eind weg geslingerd werd. De laaste schijnt er uiteindelijk alleen blijvend gehoorletsel aan overgehouden te hebben.
Dat de brand zo lang heeft geduurd had er mee te maken dat men hem gecontroleerd heeft uit laten branden. Door constant stikstof onder druk in de tank te persen, kon de vlam niet naar binnen slaan. Anders was een nog grotere klap hierna beslist niet uitgebleven.
Dit is het verhaal bij de geplaatste foto's zoals het mij eens op de "Vatna" uitgelegd is.