Pagina 1 van 34

Even Apeldoorn bellen

Geplaatst: 12 apr 2005 05:46
door hoofdsluismeester
De Dacapo bij de invaart van de werf in Maasbracht.

https://www.binnenvaartinbeeld.com/nl/Wrakken/dacapo
1kw.jpg
1kw.jpg (406.27 KiB) 3472 keer bekeken

enne nog één

Geplaatst: 12 apr 2005 05:53
door hoofdsluismeester
De Redoutable gezonken op de Rhone.

https://www.binnenvaartinbeeld.com/nl/Wrakken/redoutable
1kw.jpg
1kw.jpg (543.69 KiB) 3472 keer bekeken

Geplaatst: 26 okt 2006 12:37
door Wrijfhout
Afbeelding
Wi weet iets van bovenstaande foto? Het is de kempenaar Bejo van schipper De Witte uit Breskens. Het schip is tijdens hoog water op de Maas bij Maaseik vastgelopen in januari of februari 1983.

gr. Harry

Even Apeldoorn bellen....

Geplaatst: 26 okt 2006 14:34
door Kees Keijzer
Harry; Even aan het pluizen op de kaart en op Google Earth en ik kom tot de conclusie, dankzij de hoogspanningsmast aan de Stevensweertse kant, dat het schip aan de linkeroever, dus de Belze kant, net boven Ophoven, nog ca. 2 km van het gat van Maaseik, waar het schip waarschijlijk moest laden. Ja, zo kon dat wel eens gebeuren ,nog even naar de molen, flink hoogwaer en donker , een beetje te ver bij varen en zitten.
Het water vallende en dan zit je echt. Dus toch even een minder leuk telefoontje naar de verzekering.En verdere verhaal staat op de foto.
Groeten, Kees.

Geplaatst: 28 okt 2006 16:48
door Jan Kroes
Nog zo een, iets langer geleden nl 1926 in de buurt van Grevenbicht.

Afbeelding

Geplaatst: 15 mei 2007 23:20
door douwe van der veen
Uit de tijd dat Apeldoorn nog met postduiven werkte

Afbeelding

Kempenaar Eendracht van, naar ik meen, Piet Breijder.
Wel is bekend dat hij aan de 16 meter brede doorvaartopening van de brug van Kornwerderzand niet genoeg had.

groet

Douwe

geknakt imago

Geplaatst: 31 jul 2007 09:03
door tugdirk
Afbeelding
Afbeelding
IJmuiden 29 Juli 2007:
JUMPING JACK wegens ernstig fractuur ff uitgesprongen!

Geplaatst: 15 apr 2008 11:26
door Nick
Heb nu ik het weet de bronvermelding bij gezet zoals het hoort
Deze foto's zijn van member binnenvaart
ik had ze staan op een cd
Roy geeft hier even wat uitleg
Relatief kort na die brand in Godorf zat ik ook bij de Chemgas.
Er moest zeer regelmatig met een snuffel apparaat in de ruimten naast de tanks en m.k. gecontroleerd worden of er geen gas aanwezig was. Dit moest ook in een boekje aangetekend en ondertekend worden. Dus voor het starten van een hulpset ook weer snuffelen.
Dit blijkt toen niet gebeurd te zijn. Resultaat een explosie die aan een machinist het leven kosten en een bootsman die een eind weg geslingerd werd. De laaste schijnt er uiteindelijk alleen blijvend gehoorletsel aan overgehouden te hebben.
Dat de brand zo lang heeft geduurd had er mee te maken dat men hem gecontroleerd heeft uit laten branden. Door constant stikstof onder druk in de tank te persen, kon de vlam niet naar binnen slaan. Anders was een nog grotere klap hierna beslist niet uitgebleven.

Dit is het verhaal bij de geplaatste foto's zoals het mij eens op de "Vatna" uitgelegd is.

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 15 apr 2008 11:45
door Nick
Afbeelding