Jan Kroes schreef:Met de sluis zit je helemaal goed Harry. Hoe ze op het idee komen om dat Beegden te noemen weet ik ook niet.
De nieuwe sluizen liggen in Heel, de oude viel onder Linne.
De brug op de foto is vervangen door een vaste over het benedenhoofd. Sluis wordt nog veel gebruikt door pleziervaart.
Nu begin ik aan je te twijfelen Jan...
Het is inderdaad dan sluis Linne, maar dat daar nu meest pleziervaart komt... dat is toch wel erge onderschatting, komen toch nog heel erg veel grindschippers door, maar bij drukte in Heel ook wel 110/135 x 11.45-ers hoor!
Schitterend, daar zouden wij best bij kunnen liggen.
Zou hem best eens met een vergrootglas willen bekijken.
(Volgens mij heb ik dat al vaker gezegd )
Ben je op je vakantie op een "rommelmarkt" geweest?
Tja, als je weer aan de last bent en de Maas af moet dan weet je ongeveer wat je te wachten staat...
Op deze schitterende luchtfoto kan je goed zien hoe breed het kanaal voor de ENCI was, en dat is toch
breder dan ik had gedacht...
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Weer een prachtige foto van Maastricht.
Waarschijnlijk uit eerste helft van de jaren 60, want op de foto is het nieuwe kantoor van de ENCI te zien en ik dacht dat het rond die tijd gebouwd is.
Wat de breedte van het kanaal betreft, ik weet wel dat wij met een schip van 32 meter alleen rond gingen op het breedste stuk ter hoogt van de grondstoffen losplaats links op de foto, net voorbij het schip onder de loskraan en een stukje voor de klinker schuif. Eind jaren 60 is de gehele overslag van grondstoffen en cement naar de maas verplaatst en het kanaal gedempt.
Op de foto is op de maas nog een stukje van een stoomboot te zien, dat kan zomaar de Gabrielle van Closet zijn.
Van die drukte op de maas hadden wij geen last, wij voeren meestal over Smeermaas en Loozen zo de Zuid-Willemsvaart af. Alhoewel het daar op een gegeven moment ook behoorlijk druk was.
Gr. Kees
Drink geen vermout, als je vermoed, dat je ver moet.