De Provinciale Boot - P.S.D.

Alles over binnenscheepvaart
JCV
Berichten: 215
Lid geworden op: 18 jan 2005 19:20

Re: PROVINCIALE BOOT - P.S.D.

Bericht door JCV »

De ,,Emma,, nog in dienst van de PSD, ik denk het niet ,toen was het de ,, Koningin Emma, en toen stond er ook geen
bouwkeet op het achterdek

JCV
Bresjes
akwanaut
Berichten: 530
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:48
Locatie: Oud-Beijerland

Re: PROVINCIALE BOOT - P.S.D.

Bericht door akwanaut »

Goed opgemerkt JVC. 8)

In de periode november '68 tot '74, is de "Koningin Emma" in eigendom geweest van de jachthaven de "Zandkreek" in Kats als logementsschip en heeft toen de naam "Emma" gehad.

De eerder geplaatste foto dateert uit die tijd.

Daarna is de Ëmma" als amusementsschip verkocht als "Estrella Del Sur" naar Rotterdam.

Vanaf juli 1975 tot op heden als sportvisserijschip in dienst bij Rederij Vrolijk in Scheveningen onder de naam "Estrella".

Bron; het boek "De Provinciale Boot".

Groet Frank
"BINNENVAARTSCHEPEN IN FOCUS" op www.akwanaut.com

Groet Frank

Afbeelding
Roy-

Re: PROVINCIALE BOOT - P.S.D.

Bericht door Roy- »

Dat "amusementschip" lag in het haventje van IJsselmonde en was in feite een drijvend bordeel.
Ook amusement als men het zo wil zien. Ik meen me te herinneren dat ze blauw getjet was.
Neen, neen, ik ben er alleen maar langs gevaren..............Verder niets dus. Jammer dat dat telkens weer uitgelegd moet worden !.

m.v.g. Roy
akwanaut
Berichten: 530
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:48
Locatie: Oud-Beijerland

Re: PROVINCIALE BOOT - P.S.D.

Bericht door akwanaut »

Roy, drie keer op een dag langs varen valt natuurlijk wel op. :lol:

Groet Frank

De Koningin Emma in P.S.D. service.

Afbeelding
"BINNENVAARTSCHEPEN IN FOCUS" op www.akwanaut.com

Groet Frank

Afbeelding
verzamelaar
Berichten: 583
Lid geworden op: 11 dec 2009 19:08
Locatie: Rotterdam

Re: PROVINCIALE BOOT - P.S.D.

Bericht door verzamelaar »

Afbeelding

Vanaf het internet deze foto van de Koningin Wilhelmina, waar men bezig is de boegdeur te openen.
Gr. Arnold.
combi
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 jan 2010 21:32
Locatie: utrecht

Re: PROVINCIALE BOOT - P.S.D.

Bericht door combi »

VIA MARIS schreef:"Motor-Veerboot "Prinses Juliana" Vlissingen-Breskens" Veerboot Provinciale Stoombootdiensten in Zeeland, gebouwd in 1932 bij de NV Rotterdamsche Droogdokmaatschappij.
Jaar 1932-1939 ca.
En een plaatje van 1981 erbij:
Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: PROVINCIALE BOOT - P.S.D.

Bericht door Ben »

Maarten Bron schreef:De Estrella van Rederij Vrolijk in Scheveningen. Dit is de voormalige Koningin Emma van de P.S.D. Gebouwd in 1933, in 1959 met 10 m verlengd. Het schip wordt nu gebruikt voor de sportvisserij en as verstrooing op zee.
Zondag 6 april j.l. gespot voor de kust van Scheveningen.

Afbeelding

Afbeelding
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: De Provinciale Boot - P.S.D.

Bericht door joop 1 »

mooie foto.s ben van een mooi schip ik ben er vroeger vaak met mee geweest toen de brug er nog niet was. was ik altijd in de machinekamer te vinden bij machinist grotenboer . stond vroeger mooie sulzer in die staat er nu niet meer in. nog wel een langzaamloper M A N als er een veerboot de moeite waard is om te bewaren is het wel een van deze die in zwolle staat de sulzer nog in en de andere is gesloopt bij rijsdijk bos. h i ambacht gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
k-k
Berichten: 6030
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Provinciale Boot - P.S.D.

Bericht door k-k »

Plaatje uit 1933 gevonden bij GaHetNa. Drie veerboten in aanbouw bij De Schelde in Vlissingen. met een van de boten ben ik een paar maal overgevaren tussen Hoedekenskerke en Terneuzen. Was rond 1966/67. De Sulzer maakte toen een hoop lawaai en rook. Groeten, Klaas.

Afbeelding
Bron: GaHetNa
t.fluks
Berichten: 960
Lid geworden op: 07 apr 2007 20:26

Re: De Provinciale Boot - P.S.D.

Bericht door t.fluks »

veerboot Terneuzen--Hoedekenskerke-- Nostalgie,
daarop hebben Enterprise Dick Mudde en ik, als jonge jongens, eens een stormachtig avontuur beleefd.
Er waren, die bewuste avond, midden in de week, niet veel bekenden in Terneuzen, maar aan boord zitten hadden we ook geen zin in.
Het stormde en er was ook geen vaart, die binnen kwam. We kwamen op het idee, om dan maar eens een retourreisje te maken op de Koningin
Emma.Dat was mooi! Slingeren dat het een lieve lust was, ons vergapen aan de grote Sulzer, kortom dit reisje kon niet meer stuk.
Op de terugreis, we waren zo'n beetje de enige passagiers, ging het ook lekker tekeer; wij waren op het achterdek gaan staan om de wind om de oren te voelen en de golven te zien, dat achterdek lag niet eens zo hoog boven water. Zo vervuld van Wind en Golven, hadden we niet in de gaten, dat we alweer bijna de Terneuzense haven in draaiden en dat met een forse Noordwester! We kregen, met het indraaien, een enorme plens water over ons heen!
We waren direct weer bij de les.Wat nu, je wilt ook niet als verzopen katten bij je ouders aan boord komen, dus: Omdat het door de week in ons stamkroegje niet druk was, hebben we daar onze jassen en broeken bij de kachel gedroogd en intussen, in ons pendekkie,, een biljartje gelegd en onze binnenkant ook goed van vocht voorzien!Al met al, een heel geslaagde avond!
Tammo.
Plaats reactie