"Kletsen en klagen in het gangboord"

Alles over binnenscheepvaart
Gerrit
Berichten: 199
Lid geworden op: 24 mar 2019 16:35

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Gerrit »

k-k schreef: 29 mei 2020 19:29 Je hebt wel heel wat losgehaald met je spelletje Pieter! En dankbaar heb ik er op ingehaakt met een verhaaltje uit 2003. En Gert ook nog bedankt voor de aanvullende informatie. Gr. Klaas.
Klaas in de jaren '70 waren we aan het ijs breken (temi 2) en kwam ik terug met de losse boot van Groningen naar A-dam ,door de sluis van Terherne moet je een beetje BB aan houden.
Ike was een beetje moe slaperig,beetje dampig weer tonnetjes een beetje verplaatst ,ben dus op het punt waar ik een beetje BB moest dus rechtdoor gegaan en met de boot omhoog gelopen en zat een aardig stukje uit zijn vlot, dus eerst maar eens de motor gesmeerd alles na gelopen en met marie koffie gedronken.
Toen ik weer in de stuurhut stond leek het mij toe dat de boot een beetje was na gezakt,maar achteruit gezet en gestart, geen beweging voor uit om een geultje te te maken enz.
Toen ik weer in het geultje zat dreven er ook flinke kluiten veen om de boot, ik zat dus wel op zand maar daar onder zat ook veen grond van daar dat de boot ook was na gezakt en de Brons aardig zijn best heeft moeten doen om las te komen.
gerrit
k-k
Berichten: 6025
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door k-k »

Gelukkig hebben we de verhalen nog Gerrit en kunnen we ze met elkaar delen. Het gekke was dat ik de (zeil)boot wel kon draaien, maar op de motor niet los kon komen. En achteruit draaiend wat wegspoelen ging ook niet. Klapschroef met weinig effect op achteruit en veel te ver van de bodem. Gr. Klaas.
2005 RIMG0635.JPG
2005 RIMG0635.JPG (199.43 KiB) 966 keer bekeken
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

ichthus schreef: 29 mei 2020 22:17 Hallo, de Binnenschepen databank is zwaar ziek,maar is de naam van dit schip ooit wel Haron geweest ? ALFABETISCH is er veel mis ,ik ken een schip ;EDRON; ook nergens te vinden,zegt de databank ;dit schip bestaat niet.(werkt als trekken aan doodt paard)
groet Wim.
mvs-haron-in-het-ijs-terhorne-jan97-foto-kj-terpstra-31b.jpg
mvs-haron-in-het-ijs-terhorne-jan97-foto-kj-terpstra-31b.jpg (135.65 KiB) 949 keer bekeken
Niet alles kan in de database staan.....
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door ichthus »

Hallo allen ,ik kijk nu even naar de webcam van www. port of rotterdam/ theemswegtrace .com.En gaan met die brug ! live
de groeten uit...……..Rotterdam. (ik heb intussen ook 104 x Hardi gevonden,zoals getoond omstreeks 1955 gebouwd op een Duitse werf schat ik ? Maar welke het is laat ik aan de deskundigen hier,dus iedereen mag meedoen ook de Moderators )
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Arie »

ichthus schreef: 30 mei 2020 10:27 Hallo allen ,ik kijk nu even naar de webcam van www. port of rotterdam/ theemswegtrace .com.En gaan met die brug ! live
de groeten uit...……..Rotterdam. (ik heb intussen ook 104 x Hardi gevonden,zoals getoond omstreeks 1955 gebouwd op een Duitse werf schat ik ? Maar welke het is laat ik aan de deskundigen hier,dus iedereen mag meedoen ook de Moderators )

Ex Fendel 89 ex Colorado, vaart nu als Romée.

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

Ah, bedankt Jongens!
Ik kan niet zeggen dat ik aan nieuwe bril toe ben,
want dat helpt geen ...... meer.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

mvs-hardi-04003150-in-het-ijs-terhorne-jan97-foto-kj-terpstra-30b.jpg
mvs-hardi-04003150-in-het-ijs-terhorne-jan97-foto-kj-terpstra-30b.jpg (124.75 KiB) 845 keer bekeken
Foto: K.J. Terpstra, Pier van Terhorne, Sneekermeer, januari 1997

mvs Hardi, ex Fendel 89
https://www.binnenvaart.eu/sleepvrachts ... el-89.html

of de smartphone versie van Elma
https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/1683/

In de verkoop GEGEVENSBLAD PDF
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door ichthus »

Hallo heb ik net een kompliment voor Arie getikt met een verhaal ,....druk op verstuur ,hele bericht FOETSIE ik stop er mee!!!!!
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door ichthus »

ichthus schreef: 29 mei 2020 22:17 Hallo, de Binnenschepen databank is zwaar ziek,maar is de naam van dit schip ooit wel Haron geweest ? ALFABETISCH is er veel mis ,ik ken een schip ;EDRON; ook nergens te vinden,zegt de databank ;dit schip bestaat niet.
groet Wim.
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

ichthus schreef: 30 mei 2020 16:50 Hallo heb ik net een kompliment voor Arie getikt met een verhaal ,....druk op verstuur ,hele bericht FOETSIE ik stop er mee!!!!!
Als je je aanwent om voor je op een knop drukt eerst even op ctrl+a (de gehele tekst wordt geselecteerd, dus blauw) en dan op ctrl+c (het geselecteerde wordt gekopiëerd) dan kan je als het fout gaat, met ctrl+v (plakken) alles weer terug zetten.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Plaats reactie