Van de beheerder / moderatoren.

Alles over binnenscheepvaart
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Van de beheerder / moderatoren.

Bericht door Huug »

In dit topic, genaamd van de beheerder, zal de beheerder regelmatig mededelingen plaatsen aangaande het Scheepvaart Forum.

Om er voor te zorgen dat ons forum een plek blijft waar iedereen met veel plezier kan posten en lezen, hanteren we enkele regels.

Evenzo als aan boord van een schip is het discussieren over GELOOF en POLITIEK een heikele zaak.
Omdat een ieder daar zijn eigen idee en uitgesproken mening over heeft kan één en en ander makkelijk escaleren in een ruzieachtige sfeer,
het verleden heeft dat al menig maal bewezen.

Ook SEKS en SCHUTTINGTAAL is ongewenst.
Houd deze onderwerpen van het forum.

Items die de grens van het toelaatbare overschrijden, zullen onherroepelijk verwijderd worden. :!:

Het formaat van geplaatste foto's bedraagt minimaal 800 pixels en maximaal 1024 pixels breed.

Foto's kunnen geplaatst worden via het alom gebruikte ImageShack of Photobucket en als bijlage.

Respecteer het copyright: Plaats enkel foto's van jezelf of wees verzekerd van toestemming tot plaatsing van de fotograaf.
Iedereen is zelf verantwoordelijk voor de bijdrages die hij/zij plaatst.

Laten we het een Scheepvaartforum voor en door scheepvaartliefhebbers houden met een kwinkslag naar het hedendaagse in de wereld,
dat moet kunnen.

De Beheerder en Moderatoren.
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Van de beheerder.

Bericht door Westeind »

Hallo

Ik zal me deze even voorstellen ,als nieuw moderator dan ....hoe kan dat ?
Nou ik had de indruk dat er onder de bestaande Moderators mensen waren die het nogal eens druk hadden ....
Dus had ik aangeboden om evt ook cq hulp te bieden als moderator.... :wink:
Maar er waren al 3 mensen groen ,en de beheerder vond het met 3 wel genoeg ,dat is denk ik ook wel zo ,dus ik had er vrede mee.
Maar zoals gemeld is Harry het wat rustiger aan gaan doen en er meegestopt, en kwam ik weer ter sprake ,Danny en Marco wilde me er toch wel bij hebben als moderator,tja ik had al eens A gezegd dus heb ik gezegd dat ik het wel wil proberen ,ik heb relatief veel tijd, onder het varen ben ik veelal online als ik niet in Belgiè of Frankrijk ben...

Ik ga mn best doen om zo objectief mogelijk te handelen en zoveel mogelijk het forum het forum te laten,als er mensen zijn die het niet eens zijn met mijn moderatorschap,dan hou ik me zeker aanbevolen voor betere kandidaten voor deze funktie :wink:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Van de beheerder.

Bericht door Kees Keijzer »

Bram;
Gefeliciteerd, sterke en succes met je functie van Primus inter pares zoals je voorganger de taak van moderator beschreef.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Van de beheerder.

Bericht door Ben »

Bram, van harte welkom in het team van moderatoren!

Afbeelding
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Van de beheerder.

Bericht door Huug »

Een blik terug

2011 is geschiedenis ! Men kan stellen een jaar waarin veel veranderde in onze wereld maar daar gaan we het niet over hebben.
Ons Forum mocht zich verheugen in het feit dat er weer meer gekeken werd als in 2010.
De nadruk leg ik op “gekeken” want het aantal schrijvenden blijft daar flink bij achter.
Gezien de energie die de schrijvenden , moderatoren en beheerder er insteken zou het welkom zijn als er wat meer “schrijvende” forumgangers komen.

Toch een woord van dank aan de immer enthousiaste bijdragen van de oud en nieuw gedienden jullie bijdragen worden zeer op prijs gesteld door alle kijkbuisvrienden. De knowhow die in het forum aanwezig is verbaast mij iedere keer weer.

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat ik als beheerder niet meer actief ben, in deze heeft Ben Gernaat per 01.01.2012 na een proefperiode de stok definitief overgenomen. Ben koos er voor eerst wat op de achtergrond te blijven, dit om te proeven wat er op hem afkwam als beheerder een gezonde instelling lijkt mij. Gezien de hoeveelheid werk die hij er insteekt verdient hij dan ook onvoorwaardelijke steun.
Ook op het moderator front zijn wat veranderingen geweest door pensionering van good old en nooit aflatende Wrijfhout. De moderatoren oud en nieuw allen bedankt voor jullie inzet.

Voor mij is dit de laatste blik terug of terugblik.

Een goed 2012 !
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
*Waterman*
Berichten: 751
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:59
Locatie: Dordrecht

Re: Van de beheerder / moderatoren

Bericht door *Waterman* »

Harry,
Onderschrijf je reactie ten volle. Het blijkbaar straffeloos kunnen plempen van al die prachtige foto's van de Beeldbank van het Gemeentearchief Amsterdam op het forum is ook voor mij een grote ergenis!
Bedankt dat je het aangekaart hebt!

*Waterman*
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Van de beheerder / moderatoren

Bericht door pieter53 »

Dus al die prachtige foto's moeten maar verborgen blijven in een archief waar men ze alleen bij toeval tegen kan komen?
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Van de beheerder / moderatoren

Bericht door Wrijfhout »

Helemaal niet, als je elkaar er op attendeert waar die mooie zaken te vinden zijn ben je goed bezig, niet op deze manier.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Van de beheerder / moderatoren

Bericht door Westeind »

Het nadeel van een forum is ,dat het een kleine afspiegeling is van de samenleving .
En daar zitten dus heel veel verschillende individuen tussen ,daarom leven wij gelukkig in een democratie .
Nu is dit niet echt het serieuze leven maar een hobby forum ,waar welliswaar serieuze zaken en gedane zaken aan het woord komen .
Nu zijn er in de echte samenleving wetten nodig om een en ander in t gareel te houden ,das op t forum in t klein ook zo ,oa over copyricht.
Dat er beeldbanken hier geplaatst worden ,tja de een vind t niks de ander geniet er van ,als je t niks vind kijk je dr niet naar zou ik zeggen ,je weet inmiddels wel wie ze plaatst dus kijk je dan niet, als er eens een ander plaatst kan je uit nieuwsgierigheid altijd nog even kijken .
Ik ben moderator geworden met de gedachte om een en ander in de gaten te houden ,zoals wat foutjes wegwerken in de forum opbouw ,zoals t dagelijse werk van overbodige quotes weghalen hier en daar een foto of topic verplaatsen.
het moet toch niet zo zijn dat we als moderator eerst de politie acedemi moeten gaan afronden om te democratie alhier in goede banen te leiden ??
Wat ik zeggen wil is ; laat een ieder in zn waarde en,ergert u niet verwonderd u slechts .

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Danny

Re: Van de beheerder / moderatoren

Bericht door Danny »

Zo staat het op het duitse forum
Bei Postkarten gelten gelaufene Postkarten als "Allgemeingut" (dürfen eingestellt werden) - postfrische Karten haben diesen Zweck noch nicht erfüllt und das Urheberrecht liegt beim Verlag. Auch hier wiederum eine Erlaubnis einholen.
Dus deze lijkt me duidelijk
Plaats reactie