ik denk de Vitesse e buisman uit musselkanaal
2 eig spes j Cazemier uit Winsum
3 eig spes de jonge
gebouwdt bij holtman in 1922
25,69 x 5,17 119 ton
brandmerk 568winsch 1930
in 1930 omgebouwdt
ik als 2de motor 44pk industrie
in 40 45 gevordert geweest na de oorlog ergens in berlijn terug gevonden
hij ligt nu in rotterdam te koop als spes
ik ben niet zeker wie bevestigt dit schip
gr marten
Steilstevens toen en nu.
Re: Steilstevens toen en nu.
Rond 1934 was de Spes van Cazemier nog een zeilschip wil de Amsterdamse beeldbank ons doen geloven.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Steilstevens toen en nu.
jij kan daar wel een punt hebben hij is volgens liggers in 1935 overgemeten als motor schip
ik heb wel weer een stukje puzzel hij stond ook in de lijnolie
ik heb nog een oude foto een combie van zeil motor schip daar is hij grijs
ik krijg hem niet gescand
gr marten
ik heb wel weer een stukje puzzel hij stond ook in de lijnolie
ik heb nog een oude foto een combie van zeil motor schip daar is hij grijs
ik krijg hem niet gescand
gr marten
Re: Steilstevens toen en nu.
In aanvulling op bovenstaande: twee foto's van de Spes die Marten mij stuurde.
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Steilstevens toen en nu.
Is deze foto in of net na de oorlog? De mast staat op het voorschild van de den.Wrijfhout schreef:gr. Harry
Het zal niet een mast zijn wat in een zeil plan past, alleen een beetje voor de wind waaien.
Bij ons aan boord is dit ook wel gedaan, dan werd een fok van een groter schip gebruikt/omgebouwd als zeil.
Vader noemde dit ;een groot schippers zeil;
gr. L.
Re: Steilstevens toen en nu.
Catharina van E. Buitenkamp, Slochteren. 74 ton bouwjaar 1924 Fikkers, Martenshoek
02202828
Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Steilstevens toen en nu.
Anna, B. Hut
Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Steilstevens toen en nu.
catharina buitenkamp
is later de inspe van b witting geworden heb comtact gehad met de broers geen foto s meer
bij witting stond er een stuurhut op kwam ook wel in IJmuiden
weer zo een ook wel aan boord geweest
hij is gesloopt in zuidbroek bij lubbers
ze wilden de motor nog bewaren dat ging mooi niet door daar lag een soort ouwe praam
daar eerst de motor daar het oud ijzer over een
de inspecteur kwam langs en er moest een gat in het carter
gr marten
is later de inspe van b witting geworden heb comtact gehad met de broers geen foto s meer
bij witting stond er een stuurhut op kwam ook wel in IJmuiden
weer zo een ook wel aan boord geweest
hij is gesloopt in zuidbroek bij lubbers
ze wilden de motor nog bewaren dat ging mooi niet door daar lag een soort ouwe praam
daar eerst de motor daar het oud ijzer over een
de inspecteur kwam langs en er moest een gat in het carter
gr marten
Re: Steilstevens toen en nu.
deze anna van b hut staat op foto s op het Tjeukemeer waar de steilsteven rival van a van timmeren op een anker gevaren is
en gezonken volgens diverse foto s is hij tot de berging bij gebleven
gr marten
en gezonken volgens diverse foto s is hij tot de berging bij gebleven
gr marten
Re: Steilstevens toen en nu.
Op deze ansichtkaart van Heerenveen staat recht de luxemotor In Spé en links een steilsteven waarvan ik de naam niet zeker weet.
Het lijkt alsof op het naambord Dolfijn - Groningen staat. Achter tegen de stuurhut staat een nummer 1606 B Gron 1935, maar dat nummer kom ik in de IVR registers en in de liggers ook niet tegen. Kent iemand dit schip?
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."