wrijfhout schreef:Als je niet oppast is het onderwerp ook zomaar weer uit beeld verdwenen...
gr. Harry
voor 99% zeker licht te koop in sebaldeburen
lengte ca 24 m br ca 4.30 motor 65 pk ford meer weet ik niet
ik ken het niet goed bij houden varen en dit als jullie iets regelen stop ik met varen ha ha ha
gr marten
wrijfhout schreef:Hier een foto van de Elsina die in Marknesse is geschut en nu richting Emmeloord gaat.
Misschien dat Visje mij kan vertellen wie de eigenaar is/was?
gr. Harry
goeie morge harry ik heb het uit jou eigen boek aan de reis
elsina schiper hesseling 1956
gr marten
Tja, hoe ik aan die wijsheid kwam weet ik niet meer, waarschijnlijk was dat een van mijn zegslieden, ik ben het vergeten. Het gekke is dat ik de naam Hesseling in combinatie met Elsina niet terug kan vinden. Wel Postema of Smit... zeg het maar.
Het schip van Smit valt af zie ik net want dat is later de Hargee van Lap, die hier boven staat, en dat is hem dus niet.
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
wrijfhout schreef:Een soortgelijk berichtje kreeg ik van Niels Mulder, de eigenaar van de steilsteven Noorderling. Over dat schip werd onlangs in de Schuttevaer geschreven. Hij kwam het door Han genoemde boekje op diezelfde beurs tegen. Wonderlijk dat jullie het geschriftje nu pas zijn tegengekomen want het is al een aantal jaren op de markt. Jammergenoeg is reclamemaken voor scheepvaartboeken niet rendabel en verdwijnen veel interessante publicaties al weer snel in de vergetelheid.
Hierbij twee foto's van de Hargee van Harm Lap. Waar het schip gebleven is weet ik niet maar dat krijgen we wel van Marten te horen
gr. Harry
contact met mans gehad
naar leeuwarden verkocht
en als het goed is ligt hij nu ergens in utrecht
wie het weet mag het zeggen
Utrecht - Veilinghaven
De gemeente Utrecht heeft, in samenwerking met de Initiatiefgroep Historische Haven en de SUWO, plannen ontwikkeld voor inrichting van de Veilinghaven als historische haven.
In de haven krijgen 15 historische varende, bewoonde bedrijfsvaartuigen een ligplaats, waaronder de tjalk 'De Jonge Koop van Utrecht'. Aan de Veilinghavenkade (langs de van Zijstweg) komt ruimte voor andere historische schepen en een rondvaartboot.
De scheepseigenaren zullen hun schip in deze haven niet op een helling kunnen restaureren of groot onderhoud plegen.
Informatie: Havenmeester J.R. de Jong tel: 030-2866824
visje schreef:de petronella tot de jaren 70 in de familie
verkocht aan klaas hooiveld in almelo
die er een roef opgezet heeft (waar ik nog nooit geen foto van gezien)
die heeft eind 90 tiger jaren naar engeland verkocht
kom maar op met die foto
gr marten
Wat waren de maten van de "Petronella", en wat was het merk van de motor ?
Ik vraag dit omdat ik Engelse vrienden heb die met hun stijlsteven het kanaal enkele jaren geleden weer overgestoken zijn, en op het moment in België liggen;
Die Petronella, die was toch eerst van Delhaas uit Sneek? Gebouwd in 1924 in Foxhol. (3045788)
Die is bij het onderwerp "Kunstmest, staal en cement" al een paar keer voorbijgekomen.
Dan zou de motor een 40 pk Kromhout moeten zijn.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.