Zoek op www.debinnenvaart.nl op motorwestlander en vindt de correcte afbeelding. Woordenlijst MES 300x187. Mooi scheepje!
De Schouwcommissie LVBHB doet niet in museumschepen, maar beoordeelt binnenvaartschepen en dienstvaartuigen die het predikaat historisch bedrijfsvaartuig waardig zijn, dan wel het kunnen worden.
Je bent aardig op weg met het verwijderen van de eerdere opbouw. Nu nog iets met het neusje en aanpassen van het onderkomen voor de sanitaire voorzieningen. Hoe het verder kan worden om trots op te kunnen zijn kan je de foto als leidraad nemen. Mogelijk meer informatie bij de mensen van de LVBHB Werkgroep Kleine Zeilvaart.
En dan na het gereedkomen van de revitalisering in één nacht van het Westland (Naaldwijk) naar Amsterdam (Jan van Galenmarkt) scheuren, met al dan niet een dekschuit op sleeptouw.
Succes gewenst bij de restauratie!
Steilstevens toen en nu.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 15 jan 2008 23:02
- Locatie: zwolle
Re: Steilstevens toen en nu.
Kleine correctie Han. Je bedoelt zoeken in De Binnenvaart, onder Binnenvaarttaal: zoeken op 'motorscheepje' en dan krijg je dit.
Het motorscheepje van Meeter.
Het motorscheepje van Meeter.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 15 jan 2008 23:02
- Locatie: zwolle
Re: Steilstevens toen en nu.
Dag Pieter,
Bedankt voor je reactie. Ik begon bij Google, omdat ik wel een idee had, maar het opzoeken van een foto en dat op het Forum krijgen is mij altijd lastig gebleken en daarbij was jij vaak een prima intermediair.
Bij de eerste hit vond ik wat ik zocht en heb de informatie overgenomen zoals die daar werd vermeld.
Ik vind het weer een prima geslaagde actie van jou om gelijk de juiste foto te "determineren" en te plaatsen!
Bedankt voor je reactie. Ik begon bij Google, omdat ik wel een idee had, maar het opzoeken van een foto en dat op het Forum krijgen is mij altijd lastig gebleken en daarbij was jij vaak een prima intermediair.
Bij de eerste hit vond ik wat ik zocht en heb de informatie overgenomen zoals die daar werd vermeld.
Ik vind het weer een prima geslaagde actie van jou om gelijk de juiste foto te "determineren" en te plaatsen!
Re: Steilstevens toen en nu.
Geen dank.
Eigenlijk wil ik dit soort dingen liever achter de schermen afhandelen,
maar vaak geeft dat veel meer werk en duurt het langer.
Eigenlijk wil ik dit soort dingen liever achter de schermen afhandelen,
maar vaak geeft dat veel meer werk en duurt het langer.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 18 nov 2013 16:55
Re: Steilstevens toen en nu.
Ik kan melden dat de Neeltje Anna weer op zijn oude ligplaats is.
Wat ik nog niet weet is of er ook een andere naam op staat, ik kon het niet zien tijdens het voorbij rijden.misschien een volgende keer of dat iemand anders het weet
Groeten Tinus
Wat ik nog niet weet is of er ook een andere naam op staat, ik kon het niet zien tijdens het voorbij rijden.misschien een volgende keer of dat iemand anders het weet
Groeten Tinus
Re: Steilstevens toen en nu.
Heren dank voor de moeite en energie!!
Het lijkt bijna wel een motorscheepje, maar ik twijfel nog wel een beetje.
Zoals ik al zei zitten er in het schip ook allerlei tekens dat er een roef op heeft gezeten.
Enfin Han ik begrijp ook dat jij ervaring hebt met het krijgen van een varend monument status B?
Ik zoek een referentie restauratieplan, wat is goedgekeurd, om te zien tot op welk detailniveau dit opgesteld moet worden.
Wie kan mij daarbij helpen?
Groet,
Hans
Het lijkt bijna wel een motorscheepje, maar ik twijfel nog wel een beetje.
Zoals ik al zei zitten er in het schip ook allerlei tekens dat er een roef op heeft gezeten.
Enfin Han ik begrijp ook dat jij ervaring hebt met het krijgen van een varend monument status B?
Ik zoek een referentie restauratieplan, wat is goedgekeurd, om te zien tot op welk detailniveau dit opgesteld moet worden.
Wie kan mij daarbij helpen?
Groet,
Hans
Re: Steilstevens toen en nu.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Steilstevens toen en nu.
Vanmorgen in de Groninger haven gefotografeerd. Motorsteilsteven Spes, in 1923 als Vitesse voor E. Buisman in Groningen door scheepswerf Holtman in Stadskanaal gebouwd. In 1935 staat het schip op naam van J. Casemier in Winsum en heeft dan de naam Spes, vreemde is dat de liggers dan het bouwjaar 1922 vermelden. Wie het weet mag het zeggen...
gr. Harry
Brandmerk 568 B Winsch 1930
gr. Harry
Brandmerk 568 B Winsch 1930
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Steilstevens toen en nu.
Ik weet het NIET, maar....
de eerste meting was in 1923 en vermeldt als bouwjaar 1923.
Zolang men niet met de gegevens van de werf zelf aankomt, moet men dat maar voor waar aanhouden lijkt me.
de eerste meting was in 1923 en vermeldt als bouwjaar 1923.
Zolang men niet met de gegevens van de werf zelf aankomt, moet men dat maar voor waar aanhouden lijkt me.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Steilstevens toen en nu.
De Spes ligt al een tijdje in Groningen had haar van de zomer al gespot in het Eemskanaal voor de brug