Beste Pieter,
Je had een foto geplaatst en een link naar de scheepsgegevens in een reactie op mijn post
Ik kan je post niet meer terugvinden ?
met vriendelijke groet
Jan
Steilstevens toen en nu.
Re: Steilstevens toen en nu.
Dag Jan,
Geen probleem. Hij staat er nog.
viewtopic.php?p=487785#p487785
Gewoon een kwestie van ervaring met het forum krijgen en dan vind je het wel weer.
Je kan bijv. boven aan de bladzijde, achter het vergrootglaasje, op het tandwieltje (uitgebreid zoeken) klikken.
dan kan je zoeken op gebruiker.
In dit geval dus op pieter53 en dan krijg je al mijn posten met foto's en al. De meest recente posten komen het eerst dus lang zoeken hoef je niet. Het staat op de twee pagina met zoekresultaten.
Succes gewenst bij een volgende keer.
Geen probleem. Hij staat er nog.
viewtopic.php?p=487785#p487785
Gewoon een kwestie van ervaring met het forum krijgen en dan vind je het wel weer.
Je kan bijv. boven aan de bladzijde, achter het vergrootglaasje, op het tandwieltje (uitgebreid zoeken) klikken.
dan kan je zoeken op gebruiker.
In dit geval dus op pieter53 en dan krijg je al mijn posten met foto's en al. De meest recente posten komen het eerst dus lang zoeken hoef je niet. Het staat op de twee pagina met zoekresultaten.
Succes gewenst bij een volgende keer.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Steilstevens toen en nu.
Dag Pieter,
bedankt voor de link opnieuw toesturen
Kan niet in een serie mijn post doorlezen blijkt: ga dan naar mijn profiel waar alle post gedaan zijn
Opm: ben gisteren me het mooie weer langs het schip gefietst in A'dam en de eigenaars ? waren aan boord!
Waren aan het zwemmen de eigenaar en het was druk met de plezierbootjes daar ..mooie locatie.
Het schip zou al vanaf 1940 in A'dam gelegen hebben, maar ws niet op dezelde pier
Heb een leuk gesprek gehad en de stuurhut zal wel niet meer origineel geweest zijn na 1907
Ook was er een knik in het schip en er is later een motor ingezet vernam ik
Zou het schip in 1907 zonder motor gevaren hebben ?
Heel oud allemaal met klinknagels..
groet
Jan
bedankt voor de link opnieuw toesturen
Kan niet in een serie mijn post doorlezen blijkt: ga dan naar mijn profiel waar alle post gedaan zijn
Opm: ben gisteren me het mooie weer langs het schip gefietst in A'dam en de eigenaars ? waren aan boord!
Waren aan het zwemmen de eigenaar en het was druk met de plezierbootjes daar ..mooie locatie.
Het schip zou al vanaf 1940 in A'dam gelegen hebben, maar ws niet op dezelde pier
Heb een leuk gesprek gehad en de stuurhut zal wel niet meer origineel geweest zijn na 1907
Ook was er een knik in het schip en er is later een motor ingezet vernam ik
Zou het schip in 1907 zonder motor gevaren hebben ?
Heel oud allemaal met klinknagels..
groet
Jan
Re: Steilstevens toen en nu.
Die klinknagels zijn niet zo bijzonder.
Er zijn tot in de jaren zestig, misschien zelfs nog later geklonken schepen gebouwd.
Als ik in de liggers kijk is de eerste vermelding als motorschip uit 1955
https://s2ho.nl/LSD/top/common/Q_Detail ... ode=G9040N
dat hoeft niet te betekenen dat er toen pas een motor ingebouwd is, maar ik denk toch dat je mag aannemen dat de eerste motor pas na de oorlog in het schip gekomen is.
Gegevens uit het kadaster kunnen hier een licht op werpen.
In iedergeval is het als zeilschip gebouwd, mogelijk heeft het vanaf de jaren dertig met een opdrukkertje gevaren.
Een zijschroef behoort ook tot de mogelijkheden, maar dan zou je dat eigenlijk bij de meting uit 1939 wel moeten zien.
Er zijn tot in de jaren zestig, misschien zelfs nog later geklonken schepen gebouwd.
Als ik in de liggers kijk is de eerste vermelding als motorschip uit 1955
https://s2ho.nl/LSD/top/common/Q_Detail ... ode=G9040N
dat hoeft niet te betekenen dat er toen pas een motor ingebouwd is, maar ik denk toch dat je mag aannemen dat de eerste motor pas na de oorlog in het schip gekomen is.
Gegevens uit het kadaster kunnen hier een licht op werpen.
In iedergeval is het als zeilschip gebouwd, mogelijk heeft het vanaf de jaren dertig met een opdrukkertje gevaren.
Een zijschroef behoort ook tot de mogelijkheden, maar dan zou je dat eigenlijk bij de meting uit 1939 wel moeten zien.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Steilstevens toen en nu.
verplaatst naar de Maas
Re: Steilstevens toen en nu.
Brander, Geen steilsteven. Volgens mij Bolle met boord, of bolschip. Gr. Klaas.
Re: Steilstevens toen en nu
Ik geloof niet dat er toen echt uitgekomen is welke PAX dat nu ooit geweest is.pieter53 schreef: ↑10 jun 2010 20:32 Het scheepje heet PAX en ik heb me laten vertellen dat het van een 'Pander' is geweest en weer zal zijn. (Van het ene familielid naar het ander.)
Het scheepje heeft een merkwaardig geknepen kontje. De voorkant Totaal voor. Totaal achter. Zoals je ziet, is men het scheepje aan het opknappen.
Foto's Emmakade, Leeuwarden 23 januari en 4 februari 2010.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Steilstevens toen en nu.
Hallo Pieter K deze steilsteven PAX was +- 1980 de eigenaar de gebr Pander te Warten ,oliehandel bij de Fonejacht brug.
gr Wim
gr Wim
Re: Steilstevens toen en nu.
Ja dat wist ik.
Ik denk dat het deze is: https://s2ho.nl/LSD/top/common/Q_Detail ... ode=G9632N
Het schip lijkt verlengd en heeft Kalffdekken en dat klopt met deze meetbrieven.
Brandmerk: 796 B Gron 1928
Ik denk dat het deze is: https://s2ho.nl/LSD/top/common/Q_Detail ... ode=G9632N
Het schip lijkt verlengd en heeft Kalffdekken en dat klopt met deze meetbrieven.
Brandmerk: 796 B Gron 1928
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Steilstevens toen en nu.
Volgens de gegevens in de boeken PAX onder 351 gebouwd als motorschip met 15 pk Nering Bogel (patent Moes ).Schip heeft in 2010 reeds een autokraan en spudpaal klopt dit ? Wij hebben helaas geen foto van een steilsteven .
Wim
Wim