Wel een groot contrast en ook een beetje bloot...niet in de machinekamer, maar op een pallet.
Inhoud.
De machinekamer.
Re: De machinekamer.
uitgekleed en naakt lijken ze op elkaar , bij deze zou het kleurtje het verraden . groeten fok .
- Bijlagen
-
- P1020325.jpg (280.32 KiB) 1779 keer bekeken
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: De machinekamer.
Volgens mij is dat bovenste motorblok van een GM / Detroit Diesel, type 8V-92.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: De machinekamer.
een 92 en een 71 zie ik geen verschil in dat het een GM is is zeker gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 22 okt 2014 13:26
Re: De machinekamer.
Een 92 type heeft natte uitlaat en 71 droge uitlaatsysteem!joop 1 schreef:een 92 en een 71 zie ik geen verschil in dat het een GM is is zeker gr joop
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: De machinekamer.
Dat kan, maar ze komen allebei met natte en droge uitlaatsystemen voor. De buitenmaten van de blokken zijn hetzelfde, maar de 92 heeft een grotere zuigerdiameter, namelijk 123 mm, in plaats van 108 mm en wijkt daardoor op een paar puntjes iets af.
De naamgeving van de serie komt overeen met de grootte van de cilinders. De 71 serie heeft een inhoud van 71 kubieke inch en de 92-serie heeft een inhoud van 92 kubieke inch per cilinder. Een 8V-71 heeft daardoor een inhoud van 9,3 liter en een 8V-92 van 12,1 liter. Beide motoren hebben een compressieverhouding van 1:17. Onafhankelijk van wat je er aan blowers, laadluchtkoelers, droge en natte uitlaten aan bouwt, heeft de 92 serie altijd ongeveer 30% meer vermogen dan een vergelijkbaar blok uit de 71-serie.
De naamgeving van de serie komt overeen met de grootte van de cilinders. De 71 serie heeft een inhoud van 71 kubieke inch en de 92-serie heeft een inhoud van 92 kubieke inch per cilinder. Een 8V-71 heeft daardoor een inhoud van 9,3 liter en een 8V-92 van 12,1 liter. Beide motoren hebben een compressieverhouding van 1:17. Onafhankelijk van wat je er aan blowers, laadluchtkoelers, droge en natte uitlaten aan bouwt, heeft de 92 serie altijd ongeveer 30% meer vermogen dan een vergelijkbaar blok uit de 71-serie.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: De machinekamer.
Dan heb ik mij toch vergist. Omdat deze met extra vriesdoppen en zinkanodes was uitgerust, dacht ik aan de 92.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: De machinekamer.
Zoveel verstand heb ik er niet van Gert, maar de motor komt uit reserves van de US Navy, waardoor de uitvoering waarschijnlijk afwijkt.