Franse motor.

Alles over binnenscheepvaart
wim
Berichten: 862
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:07
Locatie: Hansweert

Bericht door wim »

De Laury vanmorgen op het kanaal richting Wemeldinge.
Afbeelding
Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Gerd Schuth mailde mij vanavond onderstaande foto van de Franse Motor Ben Wento die hij vanmorgen bij Koblenz fotografeerde. Hij wilde graag weten welk schip deze oorspronkelijk was. Met een beetje Googlen vond ik dit op Bord à Bord
Et oui, encore un nouveau propriétaire, désormais le "Ben-Love" se nomme le "Ben-Wento" et le propriétaire est Tony DRECOURT un jeune du métier car c'est son premier bateau, bonne chance à lui !

petite info : Tony a conservé "BEN" dans le nom de son bateau car il fait partie de la famille LEPERCQ.
Het gaat dus om de voormalige Ben Love, oorspronkelijk als Volnay gebouwd,

gr. Harry

Afbeelding
Ben Wento -1823003-
foto© Gerd Schuth
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
blokzijl M

Bericht door blokzijl M »

wrijfhout schreef:Deze is als Riesling (mmmm... lekker wijntje) gebouwd is daarna de Eendracht geworden.

gr. Harry

PS

heb je posting even gewijzigd. Twee keer img voor en achter was voldoende. Toen kwam de foto wel.
klopt en die was van mij ouders in de tijd dat die eendracht noemde ik zal er eens foto's van op zetten
KVM
Berichten: 1118
Lid geworden op: 02 jan 2005 01:44
Locatie: Zeebrugge
Contacteer:

Bericht door KVM »

Hoi,

Twee exemplaren op één foto.
Onder de kraan ligt de Pegase te lossen in een coaster. Op het schip op de voorgrond is geen naam te bespeuren. Wie het weet mag het zeggen.
Foto gemaakt aan de haven van Arles.

Afbeelding

Groeten, Kurt
Afloskapitein
Berichten: 759
Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Afloskapitein »

Op 5 augustus 2008 schutte ik samen met de Bizet in sluis Vogelgrün op het Grand canal d' Alsace.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De sluis is inmiddels open en wij varen als eerste uit, kan ik tenminste ook paar foto's vanaf de voorkant maken.

Afbeelding

De schipperse gooit los en de Bizet zet de achtervolging in.

Afbeelding

Afbeelding

En wat verraadt deze foto? ...... Dat de Enterprise er nog in staat. Schip ligt nog ouderwets achterover. Mooi geluidje hoor.

Afbeelding

Eigenlijk iets te laat, maar als je goed kijkt zie je de oude regulateur nog net staan. (en de scheepshond voor de deur)

Afbeelding

En nog een tandje erbij en weg is de Bizet.

m.vr.gr. Ronald.
m.vr.gr. Ronald
zoetwatermatroos
Berichten: 803
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
Locatie: Loon op zand

Bericht door zoetwatermatroos »

Ik heb zelf mijn eerste jaar als matroos gevaren op de edjosa. Erg leuk om hier weer wat foto's van terug te zien. Nadat ze verkocht is ze er een stuk netter uit gaan zien. Ik zal binnenkort nog een paar foto's van de edjosa plaatsen.

is het goed als ik deze foto's van jou van het forum afpluk leo die jij in terneuzen hebt gemaakt???
Schipper MTS Vosta
zoetwatermatroos
Berichten: 803
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
Locatie: Loon op zand

Bericht door zoetwatermatroos »

Zoals belooft een aantal foto's van de edjosa uit mijn tijd dat ik daar heb gevaren. Dat was van februari 2006 tot januari 2007.

Geladen in de maashaven te rotterdam
Afbeelding

Lossen van haver in dusseldorf
Afbeelding

Ook in dusseldorf kont van de edjosa
Afbeelding

Voorruim van de edjosa klaar om stukgoed te laden. De man in zwarte jas links op de foto was de schipper
Afbeelding

In de botlek wachten om te gaan laden uit de zeeboot erachter
Afbeelding

Edjosa geladen in de opvaart vertrekt vanaf dordrecht.
Afbeelding

Laden van kunstmest in dordrecht met bestemming zwijndrecht
Afbeelding
Schipper MTS Vosta
Danny

Bericht door Danny »

Afbeelding

argo 2313745

ex chateau vigieu ex edjosa
zoetwatermatroos
Berichten: 803
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
Locatie: Loon op zand

Bericht door zoetwatermatroos »

Zo dat is even een ander gezicht zeg met de laatste keer dat ik hem zag varen. Die man weet wel wat onderhoud is tenminsten.
Schipper MTS Vosta
mondesir

ferox

Bericht door mondesir »

ik heb sinds 2.5 maand en franse motor de oude cassis toen nelly h en gerda en nu de naam ferox heeft gekregen van 70 x 7.06 m en wilde is vragen of er mensen zijn die nog oude foto's hebben van dit schip aangezien ik maar 1 foto van dit schip onder de nelly h op dit forum zie
Plaats reactie