navigatie schreef: ↑25 jun 2019 19:03
Bas,
De laatste foto is hij nog niet in Hochfeld.
Hij zit net beneden de Parallelhafen, foto is misschien genomen vanaf Homberg.
Wel een mooie foto natuurlijk.
grt Wim
Hallo Wim und Bas, der Liegeplatz mit den Schleppschiffen heist "am Schreckling"
kabo schreef: ↑25 jun 2019 16:00
scannen0018.jpg Hallo Ernst heb je deze al, de Delacroix met strangenlier afvarend in de sluis in Belfeld. foto Jan Biezenaar en Harry de Groot.
gr.Bas
Hallo Bas, ja die Fotos habe ich. (hat mir Harry erlaubt.)
kabo schreef: ↑25 jun 2019 16:00
scannen0018.jpg Hallo Ernst heb je deze al, de Delacroix met strangenlier afvarend in de sluis in Belfeld. foto Jan Biezenaar en Harry de Groot.
gr.Bas
Verantwoordelijk voor de aanvaring op het Hollands Diep met de Theodora W op 15 febr 1974.
mvg
Geert
Bijlagen
Theodora W 01.JPG (275.04 KiB) 3044 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Tja dat had je met die zogenaamde Franse \hardlopers. En weet je ook hoe dat wel eens kwam, wij hadden op de " Saint Julien " er ook eens last van, in de achterpiek stond de stuurmachine op oliedruk met veel rubberen slangen en het kwam wel eens voor dat zo`n slang door de enorme druk die er op stond " pang " zij en dan moest je van oliedruk snel overschakelen op gewone handkracht. En dat vergde naast snel optreden ook veel meer omwentelingen maken van het stuurrad met soms rampzalige gevolgen. Eens maakte wij het mee en ook de achterpiek was een en al olie maar ja daar had je dan weer de servicebootjes voor om de boel te reinigen en nieuwe slangen aan te sluiten. Normaliter ging alles goed maar als er wat gebeurde was het ook gelijk goed raak. Wat zou Johan Cruif ook al weer zeggen iets zo van alle voordelen hebben ook hun nadelen en toch had hij gelijk …………… Het stuurde fantastisch maar er moest niets gebeuren want je schrok je rot .
Zeil op de wind van vandaag, morgen is het misschien blakstil .....
d`oude schipper
De schade aan de Theodora W was maar gering in verhouding tot de impact die de aanvaring had. De aanvaring zelf heb ik niet direct gezien maar wij waren er wel als 1e bij, liggen l/z de Theodora W, en hebben het hele circus meegemaakt tot aan de overslag in de ZeehavenDordt. Wij hebben toen de lading ijzer overgenomen.Nog een paar plaatjes met o.a. de schade aan de Theodora W. Er moest na de aanvaring wel een nw auto worden gekocht, die is door de aanvaring overboord geveegd.
mvg
Geert
ps. foto's zijn al wel een keer geplaatst maar het blijven bijzondere plaatjes.
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Argo , 73,50 x 8,15 x 2,89 , 987 ton , Bouwjaar 1952 , Werf Duchesne & Bossiere in Le Havre ( Frankrijk ) en de Biesbosch in Dordrecht ( Nederland ) , 630 pk GM en 320 pk Mitsubishi boegschroef , ex Chateau Vigneau , ex Edjosa , eigenaar Vof Argo in Rotterdam , ENI 02313745
Argo in de opvaart op 13-04-2019 in Oosterhout aan de Waal.
Hallo Ernst, een plaatje met een sleepboot van de CNFR ter hoogte van de Boele werf te Bolnes met een sleepschip geladen met boomstammen op 16/7/1954. Ik denk dat de boot de Sabre is.
gr.Bas