Hallo diese Motore wurden von SCAR in Strasbourg gebaut.
TOURMALINE 663F Strb 79,76 x 9,25 x 2,50m 1134 t 630 PS MAN
DIANE 664F Strb 79,85 x 9,25 x 2,50 m 1175 t 630 PS MAN
BRILLAND 79,41 x 8,66 x 2,40 m 965 t 430 PS
Ich tippe auf TOURMALINE oder DIANE
Gr. ernst
Franse motor.
Re: Franse motor.
- Bijlagen
-
- Tourmaline_05_Bas.jpg (129.39 KiB) 2161 keer bekeken
Re: Franse motor.
gr. Bas
Re: Franse motor.
Hallo Bas ,de Hippolyte Bloch staat al op Rheinvaart nostalgie door Maarpol de zelfde foto .Beetje meer zoeken mannen !
de groeten uit...…...…….Rotterdam
de groeten uit...…...…….Rotterdam
Re: Franse motor.
Beetje meer zoeken mannen ! Ik gaat er van uit dat Ichtus mee doet dan zeeker als nummer 1
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Franse motor.
Ik kreeg n melding of ik de foto wilde verwijderne en heb dat plichtsgetrouw gedaan, achteraf niet handig zo
vaar om te leven (niet andersom)
-
- Berichten: 2442
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Franse motor.
Wie weet?
Als ik een antwoord op deze vraag krijg, dan hoort deze absoluut thuis in de draad over de Franse motor.
Daarom stel ik hem hier.
Een paar dingen staan volgens mij redelijk onomstotelijk vast:
1) Er zijn na de oorlog twee typen "Franse Motors" zijn gebouwd
2)Bij geen der beide typen lijkt sprake te zijn van een bouw voor een specifiek vaargebied.
En dat brengt mij bij de vraag:
Waarom zijn er twee types gebouwd?
En waarom is voor deze specifieke afmetingen gekozen?
Wie het weet moet het zeggen.
Wie het denkt te weten, wordt van harte uitgenodigd om zijn/haar mening te geven.
Als ik een antwoord op deze vraag krijg, dan hoort deze absoluut thuis in de draad over de Franse motor.
Daarom stel ik hem hier.
Een paar dingen staan volgens mij redelijk onomstotelijk vast:
1) Er zijn na de oorlog twee typen "Franse Motors" zijn gebouwd
2)Bij geen der beide typen lijkt sprake te zijn van een bouw voor een specifiek vaargebied.
En dat brengt mij bij de vraag:
Waarom zijn er twee types gebouwd?
En waarom is voor deze specifieke afmetingen gekozen?
Wie het weet moet het zeggen.
Wie het denkt te weten, wordt van harte uitgenodigd om zijn/haar mening te geven.
Re: Franse motor.
gr. Bas
Re: Franse motor.
Hallo Bas, ja das ist der TRAMINER
Hallo hier ist die Chronik vom TRAMINER
Name: TRAMINER
Eigner: Société Française de Navigation Rhénane (S.F.N.R.)
gemeldet in: Strasbourg
Nationalität:
Europanummer: 517 F Strsb
Technische Daten
Länge: 63,31 m
Breite: 7,07 m
Tiefgang: 2,61 m (nachgeeicht auf 2,76 m)
Tonnen: 720 t (nachgeeicht auf 772 t)
Maschinenleistung: 480 PS
Maschinenanlage: Enterprise
Baujahr: 1949
Erbaut in: Alabama
Bauwerft: Ingalls Shipbuilding Co.
Baunummer : 666
Ausbauwerft: De Biesbosch
Baunummer: 267
Atest vom: 21.01.1949
Ausstellungsort: Dordrecht
Chronik: 1972
der Motor bekommt eine neue Maschinenanlage.
Name: ANDA
Eigner: D. Esigna
gemeldet in: Gronningen
Nationalität:
Europanummer: 2204470
Technische Daten
Maschinenleistung: 816 PS
Maschinenanlage: MTU
Chronik: 1973
Name: PRIMO
Eigner: L.A. Strijp
gemeldet in: Maasbracht
Nationalität:
Europanummer: 2204470
Chronik: 1980
Name: LETITIA
Eigner: J.A. Sensen
gemeldet in: Rotterdam
Nationalität:
Europanummer: 2204470
Chronik: 2008
Name: LAURY
Eigner: D.K. Leleu
gemeldet in:
Nationalität:
Europanummer: 2204470
Chronik: 2010
Name: SVERO
Eigner: F.J.G. Spittaels
gemeldet in: Deurne
Nationalität:
Europanummer: 02204470
Chronik: 2018
Name: ISABELLE
Eigner:
gemeldet in:
Nationalität:
Europanummer: 02204470
Chronik: 2018
der Motor ist noch in Fahrt. Zuletzt gesehen am 10.05.2019 in Rotterdam.
Wenn jemand das Schiff sieht bin ich für eine Nachricht dankbar.
Gruß Ernst
Hallo hier ist die Chronik vom TRAMINER
Name: TRAMINER
Eigner: Société Française de Navigation Rhénane (S.F.N.R.)
gemeldet in: Strasbourg
Nationalität:
Europanummer: 517 F Strsb
Technische Daten
Länge: 63,31 m
Breite: 7,07 m
Tiefgang: 2,61 m (nachgeeicht auf 2,76 m)
Tonnen: 720 t (nachgeeicht auf 772 t)
Maschinenleistung: 480 PS
Maschinenanlage: Enterprise
Baujahr: 1949
Erbaut in: Alabama
Bauwerft: Ingalls Shipbuilding Co.
Baunummer : 666
Ausbauwerft: De Biesbosch
Baunummer: 267
Atest vom: 21.01.1949
Ausstellungsort: Dordrecht
Chronik: 1972
der Motor bekommt eine neue Maschinenanlage.
Name: ANDA
Eigner: D. Esigna
gemeldet in: Gronningen
Nationalität:
Europanummer: 2204470
Technische Daten
Maschinenleistung: 816 PS
Maschinenanlage: MTU
Chronik: 1973
Name: PRIMO
Eigner: L.A. Strijp
gemeldet in: Maasbracht
Nationalität:
Europanummer: 2204470
Chronik: 1980
Name: LETITIA
Eigner: J.A. Sensen
gemeldet in: Rotterdam
Nationalität:
Europanummer: 2204470
Chronik: 2008
Name: LAURY
Eigner: D.K. Leleu
gemeldet in:
Nationalität:
Europanummer: 2204470
Chronik: 2010
Name: SVERO
Eigner: F.J.G. Spittaels
gemeldet in: Deurne
Nationalität:
Europanummer: 02204470
Chronik: 2018
Name: ISABELLE
Eigner:
gemeldet in:
Nationalität:
Europanummer: 02204470
Chronik: 2018
der Motor ist noch in Fahrt. Zuletzt gesehen am 10.05.2019 in Rotterdam.
Wenn jemand das Schiff sieht bin ich für eine Nachricht dankbar.
Gruß Ernst
Re: Franse motor.
gr. Bas
Re: Franse motor.
Het was de SCARE (P15118 PARIS).
Groet K.T.