Hoi Wim
Klopt,was toevallig net bezig om dat aan te gaan passen,het ENI nummer staat bij de ex Haut Brion,dus vandaar alles verkeerd ingevuld
gr en bedankt Rene
Franse motor.
-
- Berichten: 28558
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Franse motor.
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Re: Franse motor.
gr.Bas
Re: Franse motor.
gr.Bas
Re: Franse motor.
Het is de LUIK I ( ex Liege I) van N.V. Wm. H. Muller & Co te Rotterdam.
Het is gebouwd in 1911 door Boele & Pot te Bolnes voor een eigenaar uit Luik.
Maten: 49.00 x 6.02 m. en 369 ton groot. Motor was 70 pk.
Later is het de TELEGRAAF XX.
1654 B Rott 1927
Gegevens afkomstig uit LSD 1911.
Groet K.T.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 05 jul 2011 12:07
- Locatie: London SW1, UK
Re: Franse motor.
De 2 Franse stoomsleepboten in Dordrecht.
De "Sapthe" heb ik nog niet kunnen vinden, wel de "Tarn".
Bouwnaam : "Tarn"
Bouwjaar : 1919
Werf : Ateliers et Chantiers de la Loire, Nantes, Frankrijk
Lengte : 30,55 m
Breedte : 6,50 m
Diepgang : 2,00 m
Stoommachine : 550 ipk (gebouwd door werf??)
Eigenaar : Office National de la Navigation (ONN), Parijs, Frankrijk
In 1925 herdoopt in "Pasteur", zelfde eigenaar (ONN).
met vriendelijke groet,
Robert
De "Sapthe" heb ik nog niet kunnen vinden, wel de "Tarn".
Bouwnaam : "Tarn"
Bouwjaar : 1919
Werf : Ateliers et Chantiers de la Loire, Nantes, Frankrijk
Lengte : 30,55 m
Breedte : 6,50 m
Diepgang : 2,00 m
Stoommachine : 550 ipk (gebouwd door werf??)
Eigenaar : Office National de la Navigation (ONN), Parijs, Frankrijk
In 1925 herdoopt in "Pasteur", zelfde eigenaar (ONN).
met vriendelijke groet,
Robert
-
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 24 feb 2012 19:55
- Locatie: IJmuiden aan zee
Re: Franse motor.
Hoi Ernst, ik schreef net op Rijnvaartnostalgie enige regels.
Ik zit steeds maar te denken, zijn er nog oud kapiteins stuurlieden of moterdrijvers dat jij weet in leven ?
Er zullen er zo langzamerhand niet veel meer over zijn want de eerste begonnen zo`n beetje in de jaren 50 op de nieuwe vloot te varen dus reken maar uit hoe oud die nu moeten zijn, ….. als ze er nog zijn.
Dus weet jij er nog te noemen.
Ik ben zeer benieuwd.
Of ga dit weer te ver inverband met de wet op de ( moeilijk woord ) privesy ?
Ik zit steeds maar te denken, zijn er nog oud kapiteins stuurlieden of moterdrijvers dat jij weet in leven ?
Er zullen er zo langzamerhand niet veel meer over zijn want de eerste begonnen zo`n beetje in de jaren 50 op de nieuwe vloot te varen dus reken maar uit hoe oud die nu moeten zijn, ….. als ze er nog zijn.
Dus weet jij er nog te noemen.
Ik ben zeer benieuwd.
Of ga dit weer te ver inverband met de wet op de ( moeilijk woord ) privesy ?
Zeil op de wind van vandaag, morgen is het misschien blakstil .....
d`oude schipper
d`oude schipper
Re: Franse motor.
Oude schipper, Bij mij op het dorp woont een oud machinist, die bij de NRV heeft gevaren. Schrijft hier onder de naam Ian. Is nu tegen de 80. Ben tot het eind van de week even uithuizig, dus kan hem niet polsen. Een aantal jaren geleden heb ik wat plaatjes van hem bij het NRV topic gezet. Gr. Klaas.
Re: Franse motor.
Hallo Bas, Hallo Robert, kann der Name der zweiten Boot auch "SARTHE" heisen ?
Das war dann der spätere "CUVIER" ab 1919 (?)
30,50x6,50x2,50 m
1918 Marine Arsenal in Nantes
Strb 309 F
1940 in Dünkirchen versenkt
1942 verschrottet.
Den "TARN" habe ich auch in meinen Unterlagen gefunden. (er war etwas versteckt )
30,50x6,50x2,50 m
2 Heizkessel mit 152 qm Heizfläche
500 PSi auf 2 Propeller
Strb 310 F
ab 1935 "PASTEUR" (CGNR)
1940 in Dünkirchen beschädigt
1941 bei Monopol Schleppbetrieb
1947 wieder "PASTEUR" bei CGNR
gr ernst
Das war dann der spätere "CUVIER" ab 1919 (?)
30,50x6,50x2,50 m
1918 Marine Arsenal in Nantes
Strb 309 F
1940 in Dünkirchen versenkt
1942 verschrottet.
Den "TARN" habe ich auch in meinen Unterlagen gefunden. (er war etwas versteckt )
30,50x6,50x2,50 m
2 Heizkessel mit 152 qm Heizfläche
500 PSi auf 2 Propeller
Strb 310 F
ab 1935 "PASTEUR" (CGNR)
1940 in Dünkirchen beschädigt
1941 bei Monopol Schleppbetrieb
1947 wieder "PASTEUR" bei CGNR
gr ernst
Re: Franse motor.
Hallo oude Schipper, ich schreibe dir später eine private Nachricht.d`oude schipper schreef: ↑17 jun 2019 17:50 Hoi Ernst, ik schreef net op Rijnvaartnostalgie enige regels.
Ik zit steeds maar te denken, zijn er nog oud kapiteins stuurlieden of moterdrijvers dat jij weet in leven ?
Er zullen er zo langzamerhand niet veel meer over zijn want de eerste begonnen zo`n beetje in de jaren 50 op de nieuwe vloot te varen dus reken maar uit hoe oud die nu moeten zijn, ….. als ze er nog zijn.
Dus weet jij er nog te noemen.
Ik ben zeer benieuwd.
Of ga dit weer te ver inverband met de wet op de ( moeilijk woord ) privesy ?