Franse motor.

Alles over binnenscheepvaart
janverduijn

franse motor

Bericht door janverduijn »

de THALIA de ex RENAN
fré
Berichten: 236
Lid geworden op: 17 jan 2005 13:12
Locatie: scheemda

Bericht door fré »

Dit is de "Peter" van Woortman, uit Groningen, vroeger voeren ze met een franse motor onder de zelfde naam met zand en grind naar Winschoten. Vaart dat schip nog?

Afbeelding

(foto van shipphoto.nl)
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Bericht door Jan Kroes »

fré schreef:Dit is de "Peter" van Woortman, uit Groningen, vroeger voeren ze met een franse motor onder de zelfde naam met zand en grind naar Winschoten. Vaart dat schip nog?
Wat noem jij vroeger? In 1993 voeren ze al met een schip van 85 X 9,50.
Stond in 2004 te boek als Adandi II.
fré
Berichten: 236
Lid geworden op: 17 jan 2005 13:12
Locatie: scheemda

Bericht door fré »

De periode waar ik over praat is begin jaren tachtig, denk ik. Volgens mij heeft de fam. Woortman daarna , de voormalige Hollandia gekocht, een schip van ca. 1500 ton, die ik dacht gebouwd was door de fa. Lubbinge uit Hoogeveen.
"De tijd zal 't leren"
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Bericht door Jan Kroes »

fré schreef:Volgens mij heeft de fam. Woortman daarna , de voormalige Hollandia gekocht, een schip van ca. 1500 ton, die ik dacht gebouwd was door de fa. Lubbinge uit Hoogeveen.
Het eerste klopt. Alleen vermeldt Binnenvaart 93 als bouwwerf De Kaap in Meppel. Helaas beginnen de Binnenvaart boekjes pas in 1990, dus zul je het antwoord moeten krijgen van iemand die het zo nog weet.
Danny

Bericht door Danny »

Afbeelding

de edjosa ex chateau vineau

Gr
Danny
Gast

Bericht door Gast »

In "Schepen van de Binnenvaart", van Harry "Wrijfhout" de Groot, staat inderdaad dat de Hollandia is gebouwd bij scheepswerf de Kaap te Meppel, voor schipper Lubbinge uit Hoogeveen.

Afbeelding
(foto, uit Schepen van de binnenvaart, de Alk 1983)
fré
Berichten: 236
Lid geworden op: 17 jan 2005 13:12
Locatie: scheemda

Bericht door fré »

Gast was ik.


Fré
"De tijd zal 't leren"
fré
Berichten: 236
Lid geworden op: 17 jan 2005 13:12
Locatie: scheemda

Bericht door fré »

Jan Kroes schreef:
fré schreef:Dit is de "Peter" van Woortman, uit Groningen, vroeger voeren ze met een franse motor onder de zelfde naam met zand en grind naar Winschoten. Vaart dat schip nog?
Wat noem jij vroeger? In 1993 voeren ze al met een schip van 85 X 9,50.
Stond in 2004 te boek als Adandi II.
Dit is dus de voormailge Hollandia, hiervoor voeren ze met een franse motor.

Afbeelding

(foto: www.shipphoto.nl)

Fré
"De tijd zal 't leren"
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

De naam Peter is nu al zó vaak gevallen dat ik hem maar even uit het archief heb opgediept.

Harry

Afbeelding
De Peter geladen voor de Oostersluis in Groningen, wordt opgeschut naar het Eemskanaal om verder te varen via het Winschoterdiep...
Afbeelding
Afbeelding

... leeg tussen Aduard en Zuidhorn, onderweg naar de Beneden Rijn om te laden. Eigenlijk het zelfde werk als Fré zijn ouders vroeger deden, grind naar Erica...
Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie