Herinneringen van "teerkwast".

Alles over binnenscheepvaart
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door Wrijfhout »

Nu ik beter kijk zie ik dat het om twee verschillende bootjes gaat en zou Contessa best wel eens goed kunnen zitten met de naam Geertruida.
Het bootje in de sluis is anders en waarschijnlijk wel de Mina,

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door teerkwast »

Harry kijk eens of je een iets grotere Credo kan vinden,deze boot heeft een creme pijp ,met rood wit blauwe bandjes.Dit was voor een maas boot een flinke jongen in die tijd
Afbeelding
velasquez

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door velasquez »

Wrijfhout schreef:Nu ik beter kijk zie ik dat het om twee verschillende bootjes gaat en zou Contessa best wel eens goed kunnen zitten met de naam Geertruida.
Het bootje in de sluis is anders en waarschijnlijk wel de Mina,

gr. Harry
Ja de een heeft drie en de ander heeft 5 patrijspoorten dus duidelijk twee verschillende boten.

gr.BB
opa66

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door opa66 »

teerkwast schreef:Hier kan je zien hoe het vroeger in omgeving wessem er uit zag
https://www.gahetna.nl/collectie/afbeeld ... erm/wessem
als je niet weet hoe een stuw getrokken word kan je dat hier zien.Passend bij het verhaal stuw linne
https://www.youtube.com/watch?v=VoVb-Nao ... ure=relmfu
https://www.youtube.com/watch?v=sG_Wn-Ys ... ure=relmfu
Beste Bart bedankt voor de foto's en filmpjes heb van mijn 15 tot mijn 45e meestal op de maas gevaren,mijn vrouw komt uit Roermond dus dan weet je het wel.mvg henk je kent me wel van de Edison thans de Jannelien.
Contessa
Berichten: 284
Lid geworden op: 10 dec 2009 12:41

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door Contessa »

velasquez schreef:
Wrijfhout schreef:Nu ik beter kijk zie ik dat het om twee verschillende bootjes gaat en zou Contessa best wel eens goed kunnen zitten met de naam Geertruida.
Het bootje in de sluis is anders en waarschijnlijk wel de Mina,

gr. Harry
Ja de een heeft drie en de ander heeft 5 patrijspoorten dus duidelijk twee verschillende boten.

gr.BB

Heren
Ben het eens met jullie oordeel. Duidelijke twee verschillende boten. Ik kende de Geertruida goed. De boot naast de Gretha is dezelfde als op de Maasfoto en is dus de Geertuida. Mijn twijfel zat hem in het feit, dat ik niet weet of de Geertruida na de periode Dirk de Vries een andere naam heeft gekregen en nog op de Maas heeft gevaren. Vandaar dat hij op die foto best onder de naam Mina zou kunnen varen, maar dat is dan niet de Mina in de sluis.
vr.gr. Contessa

Gezien vanaf de Dancing Queen

Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Bart ik heb alleen dit plaatje waar een andere CREDO (gedeeltelijk) op staat.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door teerkwast »

En dat is hem Harry, deze kop heb ik zo dikwijls gezien dat vergeet je niet meer.Dit was toen zo,n mooie boot.hier keek je gewoon naar,ik weet het niet zeker maar ik schat dat er tussen de driehonderd en vierhonderd pk in stond Als opa 66 altijd op de maas heeft gevaren moet hij deze boot kennen.Want zo als op de foto zie ik het nog zo voor me,als we de oude sluis van maasbracht uitkwamen. Met de kop in de wal.

bedankt voor de moeite
Afbeelding
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door teerkwast »

Beste maas vaarders ik heb het in mijn verhaal over de Adriaan van de Boo uit delft,deze moeten jullie kennen.omdat ze elke reis op de maas zaten.Ik weet dat de Boo twee van deze schepen had,dus zusterschepen.Maar hoe heete het tweede schip?Wij zagen deze schepen regelmatig omdat wij veel in de spaanse polder losten,en deze schepen in delft, dus lagen we regelmatig samen voor de parksluis
Afbeelding
Beting
Berichten: 262
Lid geworden op: 12 mar 2005 16:46
Locatie: Limburg

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door Beting »

Het zusterschip was de Ernestine.
Gr Gerard
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Herinneringen van "teerkwast".

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Bedoel je deze Ernestine Bart?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie