Herinneringen van "teerkwast".

Alles over binnenscheepvaart
karelzijpe
Berichten: 3098
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Herinneringen van TEERKWAST

Bericht door karelzijpe »

Dat aanmaken is veel discussie over geweest, met het kenteren van de eb, Wanders had het liefst een beetje vloed
in het water, als je tussenin lag dan kon hij hem er vooruit tussenuit laten drijven en gelijk de strang aanpakken.
Mijn eerste reis naar boven 1963 was gelijk prijs, de Damco 21 met 8 schepen naar de Rurh, we hingen op de 4e plaats.
Ik denk dat Harry nog wel een mooi plaatje heeft van de Alexander von Engelberg.
Karel
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Herinneringen van TEERKWAST

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Zoals gevraagd: een mooi plaatje van de Damco 21, en...

Afbeelding
je kunt zelfs nog met het schip meevaren om het oude gevoel van toen te herbeleven.
Ik spotte het schip onlangs als Andante in Sneek.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van TEERKWAST

Bericht door teerkwast »

he karel had je nog een makkie hoefde je maar 4 strangen te vissen je zal voorop hangen dan had je een dagtaak :mrgreen:
Afbeelding
velasquez

Re: Herinneringen van TEERKWAST

Bericht door velasquez »

Teerkwast dat viel best mee, meestal voordat we Rijsdijk voorbij gingen hingen ze alle in de brittel.
Wie aan het roer stond en goed oplette dat was belangrijk.
karelzijpe
Berichten: 3098
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Herinneringen van TEERKWAST

Bericht door karelzijpe »

Ik had op maandag gesolliciteerd bij Damco,dinsdag morgen werd ik gebeld, je gaat naar de Damco 97.
Hij lag op de kop van de IJselhaven moest 14 afgekeurde Amerikaanse tanks lossen bij een yank,die werden met een
bok op het dek gezet, het rotste plekje van de Rotterdamse haven. Hij had ze in Mannheim geladen.
Tijdens het lossen ging Wanders even bellen, hij kwam terug en zei, we gaan zwavel laden bij Swartouw in de Waalhaven
maar ik ben even op mijn strepen gaan staan, we krijgen een opstapper mee tot aan de Ruhr.
We hebben geladen met een draaiende wind. ik had een nylonkous over mijn kop getrokken, maar 3 dagen later had ik
nog brandende ogen. In Duisburg hadden we de boel pas schoon, wat een kelere zooi die zwavel , ik had mijn vuurdoop
wel gehad, twee luiwagens versleten.
Karel
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van TEERKWAST

Bericht door teerkwast »

ja karel ik heb die zooi ook een paar keer geladen de zon er op en de vernis compleet van de stuurhut afgebrand gewoon kale plekken
karel die grote sleeptreinen heb ik helaas niet als arbeider megemaakt wel 3 of 4 schepen
Afbeelding
karelzijpe
Berichten: 3098
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Herinneringen van TEERKWAST

Bericht door karelzijpe »

Zeg Teerkwast,
Had Roos van cafe Piet de Bruin 2 zoons die ook nog een tijdje in de binnenvaart beland zijn ?
Karel
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van TEERKWAST

Bericht door teerkwast »

karel dat weet ik niet.toen niet dat ik weet ik zit nu al meer als 30 jr aan de wal karel mail mij eens wat meer gegevens van je ik vind het altijd interressant om mensen uit dat stenen tijd perk te horen
Afbeelding
karelzijpe
Berichten: 3098
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Herinneringen van TEERKWAST

Bericht door karelzijpe »

Wat betreft Roos, dat is vandaag boven komen borrelen,ik noem het zelf een soort Alzheimer-light, maar nu
weet ik het weer.
En met de voortgang van het Feuilleton er is nog voldoende voorraad fosfaat(woestijn-zand) in Wesseling dus je kan
op je gemak aanmaken en naar boven sukkelen.Misschien kun je daar briketten laden bij braunkohlen, uit zo'n trein
met kubels van 2 ton per stuk, en gelijk het herft volgooien, als ze er geen kalk over strooien om het pikken tegen te gaan.
groet Karel
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Herinneringen van TEERKWAST

Bericht door teerkwast »

he karel vertel daar eens wat van die briketten ik heb die braunkohle slepen nog megemaakt maar ik heb daar nooit geladen en vol volgens mij hadden ze ook motorschepen varen
Afbeelding
Plaats reactie