Sorry Theo, maar hier als nog de Jolles. Mooi schip om te zien.
https://www.youtube.com/watch?v=USLIFZs8Dlc
Herinneringen van "teerkwast".
-
- Berichten: 2442
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Herinneringen van "teerkwast".
Bart, bedankt voor de link. Leuk om te zien en dan ook nog bij mij in de "achtertuin".
Ja het is nu de Imago, en daar zijn, zag ik, bij De Binnenvaart ook al weer foto's van.
Ja het gaat gewoon door, zo is het altijd geweest en zo zal het nog wel een tijdje blijven, al hebbe wij er inmiddels toch ook wel de helft op zitten (waarschijnlijk ?!)
Ja het is nu de Imago, en daar zijn, zag ik, bij De Binnenvaart ook al weer foto's van.
Ja het gaat gewoon door, zo is het altijd geweest en zo zal het nog wel een tijdje blijven, al hebbe wij er inmiddels toch ook wel de helft op zitten (waarschijnlijk ?!)
Re: Herinneringen van "teerkwast".
Even Off Topic :
Hallo Theo,
Jammer da dit schip (Jolles) niet in de familie is gebleven. Het is een geweldig goed onderhouden schip.
Hierdoor is de naam Jolles waarschijnlijk voorgoed verdwenen uit de binnenscheepvaartwereld.
Louis is wel net als ik, zijn merk (VOLVO) als personenauto altijd trouw gebleven.
Ik weet niet beter dat hij altijd in Volvo heeft gereden.
Zijn eerste Volvo en mijn eerste een Volvo hebben we gekocht van Thijs Oldenhage.
Mijn eerste Volvo heb ik gekocht in 1966, een Volvo P 444 stationcar. (kattenrug)
Inmiddels rij ik nu in mijn 16e Volvo (een Volvo XC 90 3.2 liter, 6 cilinder)
Ik ben een echte VOLVO man (nooit vreemd gegaan)
Hallo Theo,
Jammer da dit schip (Jolles) niet in de familie is gebleven. Het is een geweldig goed onderhouden schip.
Hierdoor is de naam Jolles waarschijnlijk voorgoed verdwenen uit de binnenscheepvaartwereld.
Louis is wel net als ik, zijn merk (VOLVO) als personenauto altijd trouw gebleven.
Ik weet niet beter dat hij altijd in Volvo heeft gereden.
Zijn eerste Volvo en mijn eerste een Volvo hebben we gekocht van Thijs Oldenhage.
Mijn eerste Volvo heb ik gekocht in 1966, een Volvo P 444 stationcar. (kattenrug)
Inmiddels rij ik nu in mijn 16e Volvo (een Volvo XC 90 3.2 liter, 6 cilinder)
Ik ben een echte VOLVO man (nooit vreemd gegaan)
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Herinneringen van "teerkwast".
Wat is dit geweest, dit ligt in vlaardingen.
Vamiddag een rondje gereden op de motor. Voor de niet rotterdammers onder ons, een paar plaatjes gemaakt, van dit bezoek.
Dit schip is 113 meter lang, en 54 meter hoog,kan je nagaan hoe groot de bebouwing is.
Vamiddag een rondje gereden op de motor. Voor de niet rotterdammers onder ons, een paar plaatjes gemaakt, van dit bezoek.
Dit schip is 113 meter lang, en 54 meter hoog,kan je nagaan hoe groot de bebouwing is.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Herinneringen van "teerkwast".
Bart,
De "Bleeker" is een voormalige loodsboot uit Duitsland.
De oude naam is "Kapitan Bleeker".
Gebouwd bij Jos L. Meyer in Papenburg in 1963.
In 2013 werd de naam "Helene Bleeker" en dan nu blijkbaar "Bleeker"
HG
Jan.
Brt. 762 Drv.137 ton.
Afm. 50x9,5 mtr.
Verm. 2x diesel voor 13 Kn.
De "Bleeker" is een voormalige loodsboot uit Duitsland.
De oude naam is "Kapitan Bleeker".
Gebouwd bij Jos L. Meyer in Papenburg in 1963.
In 2013 werd de naam "Helene Bleeker" en dan nu blijkbaar "Bleeker"
HG
Jan.
Brt. 762 Drv.137 ton.
Afm. 50x9,5 mtr.
Verm. 2x diesel voor 13 Kn.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Herinneringen van "teerkwast".
Bedankt Jan, zijn we weer wat wijzer. Daar zal je wel een mooi yacht van kunnen maken, Mooie zeeglijn.
Re: Herinneringen van "teerkwast".
Bart,
Hij ligt niet in Vlaardingen maar in Schiedam. Wat ik heb begrepen zou het inderdaad een jacht moeten worden. In eigen beheer worden de oude motoren er alvast uitgehaald. Geen idee hoe ze dat daar willen doen. Het schijnt dat hij van binnen er nog prima uit ziet. Met houten betimmering e.d.
grt Wim
Hij ligt niet in Vlaardingen maar in Schiedam. Wat ik heb begrepen zou het inderdaad een jacht moeten worden. In eigen beheer worden de oude motoren er alvast uitgehaald. Geen idee hoe ze dat daar willen doen. Het schijnt dat hij van binnen er nog prima uit ziet. Met houten betimmering e.d.
grt Wim
Re: Herinneringen van "teerkwast".
https://www.balot-pictures.com/Kapitan-Bleeker.html
IMO - 5420724
EX: «Kapitän Bleeker» 2013 /
PN: «Helene Bleeker» /
Build: Jos. L. Meyer (518) Papenburg
Year: 1963
GT: 761
MDWT: 137
Call Sign: D-B-P-A
Engine: MTU, 1324 Kw.
Photo by: Balot©Pictures
https://www.shipspotting.com/gallery/pho ... lid=879662
IMO - 5420724
EX: «Kapitän Bleeker» 2013 /
PN: «Helene Bleeker» /
Build: Jos. L. Meyer (518) Papenburg
Year: 1963
GT: 761
MDWT: 137
Call Sign: D-B-P-A
Engine: MTU, 1324 Kw.
Photo by: Balot©Pictures
https://www.shipspotting.com/gallery/pho ... lid=879662
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
Re: Herinneringen van "teerkwast".
Vandaag, wil ik het eens hebben, over krachten en kosten. Zoals jullie wel weten speel ik al een tijdje, Trainsimulator. Dit is een spel,op de computer,wat de werkelijkheid, zeer dicht benaderd. Het is beslist niet te vergelijken, met een modelbaantje. Als je dit goed wil doen, gaat er een heel leerproces aan voor af. Omdat dat ik dit spel speel, vielen mij een paar dingen op. Stel je voor, de Fatima gaat met vierduizend ton, in twee schepen naar boven. De Fatima is duizend PK + straalbuis. Ik denk dat de Fatima een 7 a 8 kilometer per uur loopt. Nu gaan we met een trein rijden, van vijfhonderd meter lang, gewicht twaalfhonderd ton. Voor deze trein, staan twee electro locomotieven, van achtduizend PK elk. de maxium snelheid bedraagt tachtig kilometer per uur. natuurlijk zal de trein sneller in de ruhr zijn als de sleep. Maar waar het mij omgaat is de verhouding.
Wie zal het goedkoopst kunnen leveren. De Fatima, of de trein. Ik vind namelijk dat de zestienduizend PS, daar praat men hier over, wel heel veel is voor die twaalfhonderd ton, ten opzichte van de Fatima,met vierduizend ton. Ik bedoel, de trein heeft zestien keer zoveel vermogen, en er veel minder aan hangen als de Fatima. Wie gebruikt nu de meeste energie. In deze tijd van de groenen lijkt mij dit een passende vraag.
Ik zelf,kan dit niet uitrekenen[ te dom]. Misschien Ossebaar.
Wie zal het goedkoopst kunnen leveren. De Fatima, of de trein. Ik vind namelijk dat de zestienduizend PS, daar praat men hier over, wel heel veel is voor die twaalfhonderd ton, ten opzichte van de Fatima,met vierduizend ton. Ik bedoel, de trein heeft zestien keer zoveel vermogen, en er veel minder aan hangen als de Fatima. Wie gebruikt nu de meeste energie. In deze tijd van de groenen lijkt mij dit een passende vraag.
Ik zelf,kan dit niet uitrekenen[ te dom]. Misschien Ossebaar.
-
- Berichten: 1435
- Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
- Locatie: purmerend
Re: Herinneringen van "teerkwast".
terkwast ,
Allereest wat voor lokomotief type staat er voor ? Verder moet de trein de rolweerstand overwinnen ,en met een snelheid van gemidded 80 km/h . Ik denk dat de explotatie kosten voor beide gelijk blijft . Het grote verschil zit in de omloopsnelheid .
Allereest wat voor lokomotief type staat er voor ? Verder moet de trein de rolweerstand overwinnen ,en met een snelheid van gemidded 80 km/h . Ik denk dat de explotatie kosten voor beide gelijk blijft . Het grote verschil zit in de omloopsnelheid .