De laatste reis.

Alles over binnenscheepvaart
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

De laatste reis.

Bericht door Wrijfhout »

Door de jaren heen is het BINNENVAARTFORUM onderdeel geworden van wat men tegenwoordig 'social media' noemt. Daar hoort elk facet van het leven bij, mooie en minder mooie dingen, ook verdrietige - rouw- Vroeger werd de zwarte puntvlag, met kruis of treurwilg, er bij gehangen. Dan wist je; er is een sterfgeval in de familie. De vlag halfstok: er is een overledene aan boord. Waarom geen gebruik maken van ons instrument; het binnenvaartforum, om elkaar te vertellen over het overlijden van familie, vrienden of oud-collega's van de vaart. Die gedachte kwam bij mij op toen ik gisteren aan boord van de Don Bosco in Nijmegen aanwezig was bij de uitvaart van mijn (aangetrouwde) neef Bernard Stevens.

Op een respectvolle manier kunnen we elkaar hier op de hoogte houden van het verlies van een dierbare.

gr. Harry

Afbeelding
Bernard Stevens, tot voor enkele jaren schipper van het m/s THEO HENDRIK, overleed op 16 april 2012. Hij werd 69 jaar. foto: Mennojan Slemmer
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: DE LAATSTE REIS

Bericht door Jan Kroes »

Het schip waar mijn ouders 18 jaar op hebben gevaren, de Maria.

Afbeelding

Vrijdagavond,20 april 2012, is ma overleden.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: DE LAATSTE REIS

Bericht door Wrijfhout »

Jan en Gerard gecondoleerd, ook namens Miny

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: DE LAATSTE REIS

Bericht door Kees Keijzer »

Jan en Gerard;
Ook van deze kant gecondoleerd.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Schipperdochter
Berichten: 3302
Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
Locatie: Spijk Gn.

Re: DE LAATSTE REIS

Bericht door Schipperdochter »

Jan en Gerard ,gecondoleerd met het verlies van jullie moeder en sterkte gewenst in de komende tijd.
Namens Ed en mij.
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. ;) )

Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: DE LAATSTE REIS

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Scheepswerf Barkmeijer Hoogkerk/Vierverlaten in de jaren vijftig.

Vanmorgen las ik in de krant dat op 8 mei op 89-jarige leeftijd Douwe Barkmeijer is overleden. Zijn naam is onlosmakelijk verbonden met de reparatie- en nieuwbouwwerf van de familie Barkmeijer in Hoogkerk. Zijn vader had de failliete werf Koningspoort, samen met twee broers, in de jaren dertig opgekocht. Douwe was genoodzaakt de werf in de jaren zeventig te sluiten vanwege uitbreiding van de naastgelegen suikerfabriek enerzijds en de schaalvergroting in de binnenvaart anderzijds. Nog niet zolang geleden heb ik hem nog gesproken tijdens het schrijven van mijn pas verschenen boekje "Alles in de wind...". Een deel van het verhaal speelt zich af op de werf van Barkmeijer, daar werd na de oorlog het volledig uitgebrande 'karkas' van de motorspits ORION herbouwd. Het was de eerste grote naoorlogse klus van Barkmeijer. Helaas is met zijn overlijden weer een grote informatiebron verdwenen. Hij ruste in vrede...

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
pionier
Berichten: 674
Lid geworden op: 18 apr 2007 18:57
Locatie: Dordrecht

Re: DE LAATSTE REIS

Bericht door pionier »

Op 30-05-2012 is Bram den Braber overleden in de instelling 'Emergis' te Goes.
Bram heeft altijd met zijn ouders gevaren op de klipper 'Avontuur', tot ongeveer
begin jaren 90 van de vorige eeuw. Dit was zijn en lust en zijn leven.
Velen onder ons zullen het zich herinneren, hun vaargebied was hoofdzakelijk
met veevoeders naar Belgie.
Bram was gehandicapt, na zijn jeugd is hij doof geworden en later ook zo goed als blind.
Na het overlijden van zijn ouders heeft hij nog een tijd alleen gewoond in St. Philipsland.
Daarna in Hansweert in de instelling 'Mariaoord' en de laatste weken in 'Emergis' te Goes.
Hij is bijna 64 jaar geworden.

Groet Wim Pionier.
moonie1971

Kapitein Jan snijkers uit maasbracht

Bericht door moonie1971 »

Hoi Mensen,
Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen en ik weet dat er veel mensen zijn die dit al weten maar voor de mensen die het nog niet weten wil ik zeggen dat mijn broer Jan snijkers 22 maart J.L is overleden in ziekenhuis Roermond. 30 Maart is hij gecremeerd. Hij is 46 jaar geworden. Hij had veel vrienden in de schipperswereld en was een goeie kapitein en een hardwerkende man. Helaas is hij er niet meer. We missen hem erg.
Lieve groet van Hellen snijkers
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: DE LAATSTE REIS

Bericht door mastodont »

vandaag gaan we naar de crematie van
Louise Antoinette Germaine
Bondewel-Delahaye
echtgenote van Jorien Bondewel
vroeger voeren ze op de kempenaar Avontuur van Terneuzen
ze overleed in de leeftijd van 86 jaar
gr
leo
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: DE LAATSTE REIS

Bericht door Wrijfhout »

Mijn vriend Kees Keijzer belde mij vanavond met de trieste boodschap dat zijn vrouw Carla gistermorgen na een periode van hoop en vrees toch nog onverwacht is ingeslapen. Een kleine kring van forumvienden wist dat Kees de laatste weken al zijn aandacht en tijd nodig had om zijn vrouw bij te staan, daar is nu een eind aangekomen. In overleg met Kees heb ik hier dit berichtje geplaatst om iedereen de gelegenheid te geven hem en zijn kinderen steun te betuigen.

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie