Ditjes en datjes op de Eemspoort,en nu schipperen met de Spartitaxus

Alles over binnenscheepvaart
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort

Bericht door Jan Kroes »

Eemspoort schreef:Op veler verzoek dan toch een eigen topicje.
Eindelijk :D
Eemspoort schreef: Het zal niets wilds worden, en vermoedelijk ook niks groots a la "Mijn jeugd" of het topic van Bram.
Als je de AIS aan laat staan als je in de buurt bent gaat dat best lukken. :wink:

Succes ermee.
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort

Bericht door Schier Hameete »

Jenet en Ed hallo,
Een eigen topic weer iets moois er bij op het forum.
In ieder geval veel succes het begin was al mooi vond ik het deed mij denken aan het laden in Frankrijk zo hebben we veel geladen de uit de vrachtwagen via een band het schip in.
Deze transportband ziet er wel moderner uit als het matreaal waar we toen mee werden geladen op die laadplaatsen daar was meestal geen electrisch dus was zo'n band uitgerust met een eigen motor .
Volgens mij meestal een Bernard dat was wel eens spannend in de vroege morgen zeker met wat mistig weer om die dan aan de gang te krijgen.
gr , schier
Afbeelding Afbeelding
Walschipper

Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort

Bericht door Walschipper »

Succes, ik ga het volgen. :D
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort

Bericht door Kees Keijzer »

Succes met het topic en behouden vaart, we zien het allemaal wel komen.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort

Bericht door Westeind »

Jullie zullen wel gedacht hebben die Bram beleeft nu toch niets meer ,dan nemen we de draad maar over ,....dat je gelijk hebt ,ik vind het mooi zo :wink:
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Industrie
Berichten: 248
Lid geworden op: 17 dec 2010 19:54

Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort

Bericht door Industrie »

Jenet en Ed veel succes en plezier met jullie topic :!:
En ja, het geluid van jullie Deutz is net zo mooi als van een Industrie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Ik zal het met plezier volgen :D
Gr.Piet.
Afbeelding
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort

Bericht door Eemspoort »

Goeiemorgen allemaal! Nogmaals hartelijk dank voor de leuke reacties. :)

Gisteren zijn we dan in Rotterdam aan gekomen. Toen ik hoorde, dat ik in de Rijnhaven moest lossen, dacht ik eerst dat ze een geintje maakten.
Ik dacht namelijk, dat daar al jaren geen bedrijvigheid meer was. Niets blijkt dus minder waar!

Afbeelding

Afbeelding

Even Hotel New York ronden en de haven in. Een opening van de voetgangersbrug dien je bij voorkeur anderhalf uur van te voren te bestellen, daar deze lokaal bedient word door 1 van de brugwachters van de Erasmusbrug. :roll: En dat in deze tijd...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu liggen we dan te lossen. Voor ons ligt de "Zwaantje" weer een half-fabrikaat te laden voor de voedingsindustrie.

Afbeelding


Gr. Ed
SchipperWillem
Berichten: 499
Lid geworden op: 04 jan 2009 23:15

Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort

Bericht door SchipperWillem »

Goede morgen Eemspoort, ik kan het nog altijd sterker vertellen, op de bediening van deze toch wel moderne brug, zit een touche screen, zo'n beeldscherm waarin je stap voor stap via icoontjes de brug moet bedienen.
Dat wordt in de toekomst universeel op de meeste bruggen, ook op de Hogebrug.
Het grote nadeel van deze schermen is, dat je met iets te veel daglicht, je helemaal over dat scherm heen moet hangen, anders kan je de diverse icoontjes niet ontwaren, zo modern is alles, dat men de vaak onduidelijke situatie om maar mee te doen in de vaart der volken, verkiest boven de simpele veiligheid van een paar knoppen, begrijp me goed, dit is mijn interpretatie van het gebeuren.
Even de rest gerectificeerd, op aanraden van een collega, zo van, wiens brood men eet............
Groeten, Willem.
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort

Bericht door Arie »

Hallo Eemspoort.

Er is nog iets bedrijvigheid in de Rijnhaven, tot twee jaar geleden werd bij Codrico de overslag verzorgd door een ingehuurd kraanponton.
En gezien de ontwikkelingen rond de Rijnhaven werd verwacht dat Codrico ook snel zou verdwijnen.
Toen verderop aan de zelfde kade alles gesloopt werd, werd tot onze verwondering bij Codrico een splinternieuwe losinstalatie gebouwd.
Dat doet vermoeden dat Codrico er nog wel even blijft, hoewel de rest van de Rijnhaven een enorme kaalslag is, ook hier is het de moderne leuze, we gaan heerlijk aan het waterwonen met dure apartementen, maar schepen voor de deur???????

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
zoetwatermatroos
Berichten: 803
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
Locatie: Loon op zand

Re: Ditjes en datjes op de Eemspoort

Bericht door zoetwatermatroos »

Alleen maar goed dat er nog bedrijvigheid is in de rijnhaven voor de binnenvaart. Al erg genoeg dat de ligplaatsen daar zijn verdwenen.
Schipper MTS Vosta
Plaats reactie