Jenet en Ed hallo,
Een eigen topic weer iets moois er bij op het forum.
In ieder geval veel succes het begin was al mooi vond ik het deed mij denken aan het laden in Frankrijk zo hebben we veel geladen de uit de vrachtwagen via een band het schip in.
Deze transportband ziet er wel moderner uit als het matreaal waar we toen mee werden geladen op die laadplaatsen daar was meestal geen electrisch dus was zo'n band uitgerust met een eigen motor .
Volgens mij meestal een Bernard dat was wel eens spannend in de vroege morgen zeker met wat mistig weer om die dan aan de gang te krijgen.
gr , schier
Jullie zullen wel gedacht hebben die Bram beleeft nu toch niets meer ,dan nemen we de draad maar over ,....dat je gelijk hebt ,ik vind het mooi zo
grt Bram
Jenet en Ed veel succes en plezier met jullie topic
En ja, het geluid van jullie Deutz is net zo mooi als van een Industrie .
Ik zal het met plezier volgen
Goeiemorgen allemaal! Nogmaals hartelijk dank voor de leuke reacties.
Gisteren zijn we dan in Rotterdam aan gekomen. Toen ik hoorde, dat ik in de Rijnhaven moest lossen, dacht ik eerst dat ze een geintje maakten.
Ik dacht namelijk, dat daar al jaren geen bedrijvigheid meer was. Niets blijkt dus minder waar!
Even Hotel New York ronden en de haven in. Een opening van de voetgangersbrug dien je bij voorkeur anderhalf uur van te voren te bestellen, daar deze lokaal bedient word door 1 van de brugwachters van de Erasmusbrug. En dat in deze tijd...
En nu liggen we dan te lossen. Voor ons ligt de "Zwaantje" weer een half-fabrikaat te laden voor de voedingsindustrie.
Goede morgen Eemspoort, ik kan het nog altijd sterker vertellen, op de bediening van deze toch wel moderne brug, zit een touche screen, zo'n beeldscherm waarin je stap voor stap via icoontjes de brug moet bedienen.
Dat wordt in de toekomst universeel op de meeste bruggen, ook op de Hogebrug.
Het grote nadeel van deze schermen is, dat je met iets te veel daglicht, je helemaal over dat scherm heen moet hangen, anders kan je de diverse icoontjes niet ontwaren, zo modern is alles, dat men de vaak onduidelijke situatie om maar mee te doen in de vaart der volken, verkiest boven de simpele veiligheid van een paar knoppen, begrijp me goed, dit is mijn interpretatie van het gebeuren.
Even de rest gerectificeerd, op aanraden van een collega, zo van, wiens brood men eet............
Groeten, Willem.
Er is nog iets bedrijvigheid in de Rijnhaven, tot twee jaar geleden werd bij Codrico de overslag verzorgd door een ingehuurd kraanponton.
En gezien de ontwikkelingen rond de Rijnhaven werd verwacht dat Codrico ook snel zou verdwijnen.
Toen verderop aan de zelfde kade alles gesloopt werd, werd tot onze verwondering bij Codrico een splinternieuwe losinstalatie gebouwd.
Dat doet vermoeden dat Codrico er nog wel even blijft, hoewel de rest van de Rijnhaven een enorme kaalslag is, ook hier is het de moderne leuze, we gaan heerlijk aan het waterwonen met dure apartementen, maar schepen voor de deur???????